A ​világ megismerése óvodáskorban 5 csillagozás

Ranschburg Jenő: A világ megismerése óvodáskorban Ranschburg Jenő: A világ megismerése óvodáskorban

A ​szerző a fejlődéspszichológia elismert, kiváló művelője. Kötetében a 3-7 éves gyerekek értelmi jellemzőinek megismeréséhez nyújt segítséget, bővíti és elmélyíti az óvodáskorú gyerekek nevelésében felhasználható ismereteket.
Számos új összefüggés megvilágításával járul hozzá a gyermeki gondolkodás és világkép, a nyelv és az intelligencia differenciált szemléletéhez, s ezzel az óvodások megnyilvánulásainak jobb megértéséhez.
A kötet kiemelkedő érdeme, hogy a szerző saját értelmezésével, véleményével gazdagítja a különböző témák hagyományos felfogását. Ezzel nemcsak tájékozottságunkat, fejlődéslélektani ismereteinket szélesíti, hanem gyerek-szemléletünket is alakítja.
A hagyományos eljárások kritikai elemzését követően, az óvodáskorú gyerekek intelligencia-vizsgálatára vonatkozó javaslataival, a teszt-pszichológiában kitűnően hasznosítható álláspontot képvisel.
A szerző stílusa közismerten olvasmányos és érdekfeszítő. A kiadványt mindazoknak ajánljuk, akik… (tovább)

Tartalomjegyzék

>!
Saxum, Kaposvár, 2014
176 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789632481074
>!
Okker, 2002
136 oldal · ISBN: 9639228680

Most olvassa 1

Várólistára tette 7

Kívánságlistára tette 9

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

tgorsy>!
Ranschburg Jenő: A világ megismerése óvodáskorban

Nem ezt vártam. Tudományos, inkább tankönyv, mint nagyanyáknak való csevegős-Ranschburg. És most nem volt kedvem a tudományhoz.


Népszerű idézetek

poggi IP>!

– Hány éves a kishúgod?
– Nem tudom.
– Baba?
– Nem, már tud járni.
– Ki az idősebb kettőtök közül?
– Én.
– Miért?
– Mert én nagyobb vagyok.
– Melyikőtök lesz idősebb, amikor a húgod iskolába megy majd?
– Nem tudom.
– Amikor felnőtt leszel, egyikőtök idősebb lesz a másiknál?
– Igen.
– Ki?
– Nem tudom.
– Anyukád idősebb, mint te?
– Igen.
– A nagymamád idősebb, mint anyukád?
– Nem.
– Egykorúak?
– Azt hiszem.
– Nem lehet, hogy a nagymamád idősebb, mint az anyukád?
– Nem.
– A nagymamád évről-évre idősebb lesz?
– Nem, ugyanolyan marad.
– És anyukád?
– Ő is.
– És te?
– Én idősebb leszek.
– És a kishúgod?
– Ő is.

2.3.1.3. A szukcesszió és a tartam közötti kapcsolat

7 hozzászólás
poggi IP>!

Az iskolában – úgy nyolcéves kor táján – egyrészt a gyerekek növekvő realizmus-igényéből, másrészt a rajzoktatás gyakori hibáiból adódóan, a gyerekek amúgy is ráébrednek rajzkészségük hiányosságaira, és abbahagyják a külvilág ábrázolásának óvodáskorban annyira kedvelt formáit. Ez az oka annak, hogy a művelt, sokoldalúan képzett felnőtt emberek jelentős része élete végéig nyolc- tízéves gyermek szintjén rajzol.

1.5. A rajzolás

1 hozzászólás
poggi IP>!

Amikor a fiamnak elmagyaráztam, hogy a kislány azért sír, mert nem találja a mamáját, a gyerek döbbenten körülnézett, majd felfedezve saját édesanyját, vigasztalóan megjegyezte: „Hát ott a mama, te!”

2.2. A beszéd fejlődése

poggi IP>!

Alacsony életkorban a gyermek mindenképpen reagál, ha a felnőtt szól hozzá (megjegyzem: később már nem ennyire készséges).

2.2.5. A nyelv szociális funkciója

poggi IP>!

Az elefánt nem tud repülni, tehát ha azt látom, hogy a nyitott ablakon, lenge szárnyakon belibben az imént említett ormányos emlősök egyike, nyilvánvaló, hogy valamilyen csalafinta trükk áldozata vagyok.

Előszó

3 hozzászólás

Hasonló könyvek címkék alapján

Csernus Imre: A férfi – Srácoknak
Tisza Kata: Egyedül
Csernus Imre: A férfi
Edith Eva Eger: A döntés
Diana Hunt: Őrület határán
Sienna Cole: Elmejáték
Lukács Liza: Ne cipeld tovább!
Ronnie W. A.: Momster
Pál Ferenc: Ami igazán számít
Boldizsár Ildikó: Mesekalauz úton lévőknek