A ​21. századi tanár 12 csillagozás

Egy pedagógiai szemléletváltás személyes története
Prievara Tibor: A 21. századi tanár

Mitől ​lesz hatékony, produktív és korszerű egy pedagógiai módszer a 21. században? A válasz az innovációban, a játékosságban és a belső motivációban rejlik. Az új kiadványunkban megismertetett módszer mindhármat ötvözi magában, ez pedig nem más, mint a gamification, vagyis játékosság módszere. Nagy előnye, hogy megoldást nyújt mindazokra a nehézségekre, amivel korunk pedagógusai – így Ön is – küzdenek:

Hogyan lehet az osztály minden egyes tagjára differenciálni?

Hogyan lehet felszámolni a motiválatlanságot és a teljesítményszorongást?

A nagy tananyagmennyiség mellett hogyan készítse fel az iskola az életre a gyermeket?

Mi az a gamefication és hogyan vigyük be a tanórákba?

Prievara Tibor nagy sikerű és komoly eredményeket hozó módszere csak nálunk érhető el szakkönyv formájában!

A módszer valójában nagyon egyszerű: a játék élményszerűségét, természetes motiváló erejét használja fel; ötvözve a videojátékok pontokat gyűjtő,… (tovább)

>!
Neteducatio, Budapest, 2015
224 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786158032803

Kedvencelte 1

Most olvassa 1

Várólistára tette 20

Kívánságlistára tette 14

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

szanes1>!
Prievara Tibor: A 21. századi tanár

Prievara Tibor: A 21. századi tanár Egy pedagógiai szemléletváltás személyes története

Remek, innovatív, motiváló, informatív könyv a 21. századi tanár kihívásairól, küzdelmeiről és egy lehetséges „megoldásról”, módszerről; a gamification-ről.
Tetszett, hogy nem egyetlen lehetséges, betartandó receptként nyújtotta át a módszert P. T., hogy őszintén írt a nehézségekről, a módszer hátrányairól, gyengeségeiről.
A nyáron ún. „továbbképzésként”, „lelki fröccsként” olvastam néhány hasonló könyvet, ezt éreztem leginkább hasznosnak. P. T. módszerét a leendő 11.-es német óráimon szeretném kipróbálni. Érzem, hogy sokkal több munkámba fog kerülni átadni az irányítást a diákok kezébe, de optimistán állok a következő tanév előtt.

kmarcsi>!
Prievara Tibor: A 21. századi tanár

Prievara Tibor: A 21. századi tanár Egy pedagógiai szemléletváltás személyes története

Az elv nagyon újító és közoktatásban el is tudom képzelni, hogy működik – ugyanakkor vannak szkeptikus gondolataim ezzel a pontrendszerrel kapcsolatban. A téma nem áll tőlem sem távol; az egyetemen is volt egy órám, ahol nagyon hasonló rendszert alkalmaztak. Személy szerint én ezeket a rendszereket nem látom át, nem tetszenek, de az, aki benne van ebben a pontokon és jelvényeken alapuló világban, annak biztos többet mond az amikor elhangzik, hogy „Mától XP-ket lehet gyűjteni” – én pedig csak bámultam a többségre, akik ujjongásba törtek ki, hogy „Na jó. De ez mit jelent?” Bár elmagyarázták, nem fogott meg a dolog. Valószínű én vagyok egy kicsit maradi, de én hiszek a 'régi és elavult' rendszerben, jól tudok benne mint diák és tanár egyaránt működni.
A könyvet ha nézem, viszont tökéletesen fel van építve, nyelvezete érthető és úgy eladja neked az egészet, hogy már-már szimpatizálok a gondolattal és a rendszer bevezetésével :D Amikor aztán visszatérek a realitásba, úgy gondolom jelenleg ezt a felnőtt és céges oktatásba nem igazán lehet kivitelezni, hiszen a felnőtt nyelvtanulóknak ez nem kötelesség, így nem is stresszelnek, milyen szódolgozatot vagy esszét írnak. Emiatt viszont nekem nem kell enyhítenem a 'stresszfaktoron', mert nincs is.

Berilla>!
Prievara Tibor: A 21. századi tanár

Prievara Tibor: A 21. századi tanár Egy pedagógiai szemléletváltás személyes története

Nagyon jó!
Inspiráló, elgondolkoztató.
Szakmai, részletes leírása a tanítási-tanulási folyamatoknak, ugyanakkor olvasmányos.
ŐSZINTE! Nem átallja leírni saját kudarcait, rossz döntéseit.
Részletes leírás és néhány módszertani utalás elindíthat bárkit a pontrendszer alkalmazásához.
Prievara Tibor a tanárblog weboldal és FB oldal szerzője-szerkesztője (Nádori Gergellyel együtt).

Petra_Palkovits>!
Prievara Tibor: A 21. századi tanár

Prievara Tibor: A 21. századi tanár Egy pedagógiai szemléletváltás személyes története

Nagyon tetszik a módszer. Ki is próbálom, egy-két módosítással.

Könyvbagoly>!
Prievara Tibor: A 21. századi tanár

Prievara Tibor: A 21. századi tanár Egy pedagógiai szemléletváltás személyes története

Nagyon hasznos, egyelőre nem is írok többet, mert szeptembertől élesben kipróbálom. Mindenesetre elképesztően lelkesítő, hogy ebben a nagyon el…-t oktatási rendszerben van esély a normális, emberi tanításra.


Népszerű idézetek

kmarcsi>!

Úgy is megfogalmazhatjuk, hogy a 20. században az volt a kérdés, higy tudjuk-e mindazt, amit az iskolában (egyetemen) megtanítottak, a 21. században viszont azt kérdezik tőlünk, hogy tudjuk-e azt, amit soha nem tanítottak meg nekünk.

40

Prievara Tibor: A 21. századi tanár Egy pedagógiai szemléletváltás személyes története

kmarcsi>!

… még mindig úgy tekintünk a közoktatásra, mint egy olyan gyárra, ahol futószalagon készítik a tanult embereket. Berakjuk a gyereket 6 évesen a rendszer egyik felén, mindenféle történik vele 12 éven keresztül, majd a végén kivesszük a rendszerből a 'kész' felnőttet (immár éretten, hiszen le is érettségizett).

51

Prievara Tibor: A 21. századi tanár Egy pedagógiai szemléletváltás személyes története

kmarcsi>!

… a nyelvtanár az, aki mindenről beszél, de igazából semmihez sem ért.

97

Prievara Tibor: A 21. századi tanár Egy pedagógiai szemléletváltás személyes története

kmarcsi>!

… a legokosabb ember sem tud versenyezni a leglassúbb internetes kapcsolattal.

102

Prievara Tibor: A 21. századi tanár Egy pedagógiai szemléletváltás személyes története


Hasonló könyvek címkék alapján

A. S. Neill: Summerhill
Müller Andrea: A 21. századi magyartanár módszerei
A tanulás helyei: iskolaépítészet
Kurucz Rózsa (szerk.): Montessori-pedagógia
Mihályfalvi László: A kaposvári Táncsics Gimnázium története, igazgatói és tanárai 1806–2010
Bächer Iván: Intőkönyv
Németh András: A reformpedagógia múltja és jelene
Fegyverneki Gergő: Játék, munka, tanulás
Németh András – Ehrenhard Skiera: Reformpedagógia és az iskola reformja
Ken Robinson – Lou Aronica: Kreatív iskolák