666 ​– A sátán a XXI. században 13 csillagozás

Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról
Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században

A világban gonosz erők is működnek. Ezt a gonoszt nevezték el ördögnek, a racionálisan gondolkodók csak szimbolikusan, a hívő lelkek pedig személyes szellemi energiaként. A valláspszichológus szerző követi az ördög jelentkezését a Bibliában. Bemutatja a napkeleti kultúrák különböző ördög-figuráit, a forró és hideg sátánt, az akarat és az öncélú kín okozás ördögét. Elmondja, hogy ez a sötét erő miként tevékenykedik a politikában, a szerelemben és a gazdaságban. Kitér a New Age harcára a vallási és nemzeti elkülönülés ellen, a sátános álvallásokra és az emberiség jövőjére a világosság és a sötétség harca szempontjából. Mindebben sok az élettapasztalat, a filozófia, a humor, a kétely.

>!
Saxum, Budapest, 2002
122 oldal · ISBN: 9639308455

Kedvencelte 1

Most olvassa 3

Várólistára tette 9

Kívánságlistára tette 6


Kiemelt értékelések

Tarja_Kauppinen IMP>!
Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században

Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról

A Sátán, nevezzük akárhogy, napjainkban is jelen van, csak a megjelenési formái haladnak a korral. Ennek felismeréséhez nem szükséges semmiféle vallás követőjének lenni, sőt, még a Sátán megnevezést is elngedhetjük, mert nem arról a maroknyi sátánista egyházról van itt szó, amelyek világszerte magukhoz vonzzák azokat, akik szerint élő állatok szívét orgiák keretében feláldozni jópofa elfoglaltság. A Sátán, a gonosz, a XX. században jobbára erőszakszervezetek képében jelent meg, aminek megvolt az az „előnye”, hogy könnyű volt felismerni a követőit (uniformis, önkényuralmi jelképek stb., + ugyebár nem is tettek túl sok erőfeszítést tevékenységük sátáni voltának leplezésére). Azóta ezt a Sátán meghaladta, és továbbfejlődvén felismerte azt, hogy többet érhet el azzal, ha belülről, és több ponton támad, kevésbé nyilvánvalóan, inkább rejtve, loppal. Napjainkban a Sátán nem elsősorban úgy tör hát az emberiség ellen, hogy légiókba tömöríti az erre fogékonyakat (bár ezt a módszert sem engedte még el teljesen), sokkal inkább úgy, hogy számtalan rafinált, kevésbé feltűnő módszere (függőséget okozó szerek, pornográfia, szexuális szabadosság egyre elfogadottabbá válása stb.) által meghülyíti a népet.

Teljesen ambivalens olvasmány. Egyes fejezeteinél ingerenciám volt 4,5 csillagot adni, másoknál a fél és az egy között remegett az ujjam. Számos aspektusból vizsgálja az emberiség sátánképének alakulását az irodalomban a történelmi időktől napjainkig, és míg helyenként felcsillan egy-egy fontos felismerés, bőséggel akadnak hajmeresztő tévtanok, illetőleg olyan részek is, amelyek bajosan hiszem, hogy bárkinek is hasznosnak lehetnek. (Van egy komplett fejezet például arról, hogy megidézhető-e a Sátán, melyben több klasszikus irodalmi példát is felhoz a Sátán megidézésével kapcsolatban. Szívből remélem, hogy a sátánidézésre irányuló tényleges próbálkozásai senkinek sem mutatnak túl az általános iskolai osztálykiránduláson elkövetett asztaltáncoltatásoknál, és bár az irodalmi példák akár még érdekesek is lehetnek, ez a fejezet speciel a sátánizmus iránt kulturális érdeklődést mutatókon kívül nem hiszem, hogy bárkinek is túl sokat adhatna.) Van viszont egy fejezet például a New Age-ről is, ami kimondottan informatív. Eddig csak érintőlegesen ismertem ennek a mozgalomnak a dogmatikáját, ez a pár oldalas, velős bemutatás remekül rávilágított a motivációikra. Bár itt is akadnak azért nem gyengén konteó-szagú felvetések, amikre az ember csak a fejét csóválja, hogy a fene tudja.

Visszatérve a tévtanokra: a történelmi egyházak bármelyikének tanaihoz sziklaszilárdan ragaszkodók számára kimondottan ellenjavallt olvasmány, a szakrális művek szépirodalmi példákkal történő vegyítése pedig azért sem feltétlenül nyerő ötlet, mert noha az utóbbiak között akadhatnak ugyan inspirált alkotások, alapvetően azért nem tartjuk isteni ihletettségűnek például a Faustot vagy A Mester és Margaritát még akkor sem, ha az irodalmi értékük kétségtelen. Engem a legkevésbé sem lehetne szakrális szempontból szűk látókörűnek titulálni, így alapvetően azt vallom, hogy a világ minden táján akad bölcsesség, inspiráció, isteni szikra, és hogy az alapfogalmaknak gyakran csak a megnevezése különbözik. Ugyanakkor teljes tévtan a különböző főördögök tételes felsorolása és jellemzése, mert Ahriman például a kereszténység Luciferjének megfelelője a zoroasztrizmusban (lásd még: Ardáj Víráz könyve, a zoroasztrizmus egyik szentírása), az pedig, hogy Lucifer az intellektusban nem fejt ki hatást, konkrétan nem igaz, hiszen ő maga is írja máshol, hogy Lucifer intelligens, ő a Fényhozó, Lucifer egyik fő jellemvonása épp az intelligens érvelés képessége. Argh… lefárasztott ez a könyv, pedig a legkomolyabban mondom, hogy vannak benne hasznos és jó gondolatok is, melyeket alkalomadtán ki is idézek majd. Ezek miatt nem is szeretném lehúzni, mert nem teljes sületlenség, csak sok benne a tévtan, a sehová sem vezető okoskodás, illetőleg a teljesen haszontalan információ.

A leghasznosabb része kétségkívül az, amiben arról ír, amit a cím ígér: hogy miként van jelen a Sátán napjainkban. Életem legmegrázóbb olvasmányában (Zoltán Gábor: Orgia) van az a rész, amikor (a spoiler alatt a nyugalom megzavarására alkalmas tartalom) spoiler
Hát ez a modern Sátán, ez a fásultság, amivel ember úgy oltja ki, teszi tönkre nála semmivel sem különb embertársa életét, hogy közben meg sem fordul a fejében, hogy amit tesz, az bármilyen szempontból kifogásolható volna. Megteszi, mert ezért fizetik, vagy mert ezt pillanatnyilag szórakoztatónak találja. Az említett könyv számos, a valóságban gyökeredző példát említ arra is, amikor emberek pusztán szórakozásból ölik, sebesítik, kínozzák meg kegyetlenül embertársaikat. De nem kell ilyen messzire mennünk, pár éve volt egy eset, amikor Battonyán egy család puszta szórakozásból spoiler. És még sorolhatnánk a példákat napestig, Sátán volt, van és lesz, függetlenül attól, hogy minek hívjuk.
Ezek a Sátán kirívó megnyilvánulásai, de jelen van a mindennapokban is. Amikor úgy teszünk vagy mondunk valamit, hogy bele sem gondolunk, hogy a másikra nézve annak milyen következménye lesz. Vagy amikor, ne adj' Isten, szándékos rosszindulatból ártunk másnak, jobbára szóval, mert, felteszem, hogy tettleg azért nem szoktunk.
Ezeket a fontos, életszerű dolgokat A Sátán hétköznapjai című fejezet tárgyalja, melyet valóban érdemes lehet elolvasni, ha nem is végig. Mert a Sátán jelen van a szerelemben, a munka világában, a szerzés, a birtoklás világában különösképp. Ott van a mindennapokban apróbb-nagyobb rosszindulatú, önző megnyilvánulások formájában, amikor egyszerűen csak nem vagyunk tekintettel másokra, vagy hagyjuk, hogy a saját érdekeinkhez való ragaszkodás minden mást háttérbe szorítson. Azért hoztam ki ezt a könyvet a könyvtárból, mert azt hittem, hogy erről fog szólni, ehhez képest több, mint a fele ködös halandzsa és maszlag, nincs rá jobb szó. A szervezett, egyházak szintjén működő sátánizmusról szóló fejezet megint érdemes lehet az olvasásra, lényege, hogy jobbára azok válnak sátánistává, akiket ennek az „álvallásnak” a külsőségei (szadizmus, szexuális szabadosságra buzdítás stb.) vonzanak, illetőleg akik nyíltan szembefordulnak a judeo-keresztény morállal, és úgy gondolják, hogy csalni, lopni, hazudni ésatöbbi hű de menő.

Magyarán szólva a Sátán alapjáraton úgy támad, hogy aláássa, eltompítja az erkölcsi érzékünket, szóval ne sétáljunk bele a csapdáiba, még a legkisebbekbe sem, hanem inkább szeressük felebarátainkat, mint enmagunkat. Nem mondom, hogy ajánlom ezt a könyvet, mert igazából nem, Böjte atya szintén ma befejezett kötetét viszont ajánlani fogom, ennek meg előnye még a terjedelme is, valóban ennyi idő alatt olvastam ki a strandon. Alapjában véve tele van olyan fejtegetésekkel, hogy a fülünk kettéáll, de mondom, tartalmaz értelmet is, úgyhogy igazából csak a címe nem stimmel, mert csak egy kis része szól a Sátán működéséről napjainkban.

13 hozzászólás
Szédültnapraforgó >!
Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században

Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról

Popper Péter újabb zseniális irománya került elém. A vallás igen távol áll tőlem – én, mint pogány Judit :D – így sok újdonságot fedeztem fel Popper könyvében. Megtudtam, hogy 4 fő ördög van (Lucifer, Ahriman, Asura, Sarath) akikről nem is hallottam, kivéve Lucifer, aki csak a földi életben képviseli a gonoszt.
Ahriman: egy óperzsa vallási kultuszból származik. Csábítással akar lelkeket szerezni.
Asura: egy akaratkísértő, csak „érett” ember lehet a partnere.
Sarath: őt még csak most kezdjük érezni. Földből kiemelkedő tíz szarvú szörny. Mások kínjában leli örömét, együttérzésre képtelen.
Az évek folyamán, különféle sátánkommandókkal találkozhattunk, mint pl. AVH, inkvizíció, Gestapo, Securitate, Nyilasok stb.
Az is újdonság számomra, hogy az emberiség mai fejlődési szakaszán hétféle tudatállapotot különböztetünk meg: Atma, Buddhi, Manasz, Éber racionális, Álomtudat, Mélyalvás tudat, Haláltudat.
Szó volt az arkangyalokról is, aki tulajdonképpen egy népszellem, ő képviseli a magyarság, zsidóság, görögség stb. szellemi lényegét, karakterét és főleg karmáját.
A földi létet 4 eonra osztjuk, a 4. eon idején érte el az ember az inviduális (önálló) énjét.
Az angyalok a 3. Föld-eon idején érték el az emberfokot.
Több irodalmi művet is megemlít példaként Popper, mint pl. Márai Sándortól Az igazi, Machiavelli: A fejedelem.
Nagyon szeretem azokat a történeteket, melyeket Popper mesél, különféle már nem élő valós személyekről. Ebben pl. Keats-ról mesél nekünk.
Minden írása egy kincs!

M_Titi>!
Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században

Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról

Nagyon érdekes olvasmány volt ,és felmerül a kérdés,hogy Madáchnak volt igaza ,vagy tényleg csupán csak egy kecskeember az ördög.

Morseda>!
Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században

Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról

Sátán, a Gonosz a témája Popper Péter könyvének. Elmélkedéseket, gondolatokat foglal össze, melyből kibontakozik a szerző véleménye az Ördögről.
A különböző vallások Gonosz figuráját megszemlélve jutunk el a történelmet átszövő rossz impulzosokig, melyet a Sátánként személyesít meg az ember.
Korábban az impulzosok kollektív gonoszról beszélhettünk, hiszen ezeket a gonosz impulzosokat, rossz szándékot egyes csoportok képviselték, manapság, viszont az egyén került a kísértés középpontjába. A tanácsa a saját küzdelmeinkhez :http://moly.hu/idezetek/173761


Népszerű idézetek

metahari>!

Hosszú történelmi időszakon keresztül az emberiséget megrázó nagy ördögi tetteket zárt egységbe szervezett csoportok követték el… Kollektív erőként jelenhet meg egy agresszív párt vagy egy militáns egyház is… Ma azonban egyre inkább egyénivé válnak a kísértő erők, mi több, szétszóródnak a közélet mindennapjaiba. A Sátán ma már mellettünk ül a trolibuszon, lehet, hogy ő az életünket megkeserítő köztisztviselő, a fölényeskedő orvos, a cinikus politikus vagy éppen a szigorú erkölcsiséget prédikáló szektatag. A lényeg a személyes megkísértés, a bennünk megbújó sötétség – düh, gyűlölködés, részvétlenség, félelem, parazita önzés, pusztító agresszivitás előhívása… A politikai sátánosság új vonása a nyíltság, az erkölcsi nihil cinikusnak tűnő vállalása, olyan mértékű manipuláció a hagyományos értékekkel, amit a megdöbbent polgár pofátlanságnak érez.
¤
Részlet A Sátán a XXI. században c. könyve megjelenése alkalmából adott nyilatkozatból, HVG, 2002.

Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról

3 hozzászólás
Szédültnapraforgó>!

Hogyan lehet úgy megölelni a Sátánt, hogy ne tudjon bennünk mocorogni? Gyűlölettel semmi esetre sem, mert a gyűlölet maga is sátáni. Talán szigorú, de mégis elnéző szeretettel, mint Isten rakoncátlan gyerekét, akinek azért helye van a családi asztalnál.

Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról

Szédültnapraforgó>!

A Sátán gyűlöli a szabadságot! Minden szabadságot gyűlöl, csak az alávetettséget, a függőséget, a rabszolgaságot kedveli. A szabad, az egyenrangú, a szimmetrikus kapcsolatokat is gyűlöli. Diadalmas uralkodókat szeret és földön vonagló letiportakat.

Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról

Szédültnapraforgó>!

A féltékenység forrása nyilvánvalóan a bizalmatlanság. Ezért az alaptalan féltékenység önmagában sértő és megalázó. Azonban mindkét fél számára megalázó, mert a bizalmatlanságból akkor fejlődnek ki a kínzó féltékenységi fantáziák – a másik elképzelése erotikus helyzetekben –, ha valakit csökkentértékűségi érzések is gyötörnek. Vagyis meg van győződve arról, hogy vesztes minden rivalizácíós helyzetben, a rivális jobb, izgalmasabb, több örömöt ad, mint ő. A féltékeny ember az előre feltételezett vereségét siratja. Az együttélés során az egyik fél mindig kiszolgáltatottabbá lesz, mint a másik. Az, aki jobban szeret, az, akinek fontosabb a család összetartása, az, akinek rosszabb a szociális beágyazódása. Mindezzel akár durván, akár mosolyogva vissza lehet élni.

Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról

Morseda>!

Eljött az ideje annak, hogy mindenkinek nyíltan kell vállalnia meggyőződését, hitét, azt, hogy kikhez tartozik, milyen eszmét szolgál. A Sátán elleni küzdelem pedig bevetül saját személyiségünkbe. Nincs szükség nagy társadalmi mozgalmakra, demonstrációkra. A világosság és a sötétség harca egyszemélyessé vált. A bennünk lévő sötétséggel, gyűlöletekkel, és agresszív indulatokkal, bosszúvággyal, nyerészkedési hajlammal, a hatalom áhításával, érzelemnélküli szexussal, durvasággal, más emberek megalázásával kell felvennünk a harcot. S minden kis győzelem, ha úrrá tudunk lenni negatív motívumaink bármelyikén, a Sátán veresége az emberek világában, ahová Michael arkangyal által letaszíttatott.

Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról

Szédültnapraforgó>!

Szövetséget kötni a Sötét Nagyúrral, mérhetetlen hatalmat ígért az emberek felett. Tudomásunk szerint – éppen azért, mert igen magas pozíciót foglal el az égi hierarchiában – ember által a Sátán nem megidézhető. A Sátán, ha akar, bárkinek megjelenhet. Bárkit kísértésbe vihet, bukás esetén bárkinek birtokolhatja a lelkét, vagyis elviheti magával. De parancsolgatni nem lehet neki, kivéve, ha valakivel kölcsönösen és időlegesen egymás szolgálatába állnak.

Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról

Szédültnapraforgó>!

Mondjuk, hogy van Isten, de lásd, mit tesznek a teremtményei. És Aljosa elé tárja mindazt a szörnyűséget, amit nap, mint nap elkövet az ember, napi gonoszságaitól kisgyerekek legyilkolásáig. Mit kell csinálni az ilyen emberekkel? – teszi fel a kérdést. S a szelíd Aljosa halkan azt feleli: Meg kell ölni őket. Iván pedig kijelenti, hogy ha Isten engedelmével mindez megtörténhet a világban, akkor ő visszaadja a belépőjegyét a mennyek országába.

Popper Péter: 666 – A sátán a XXI. században Modern ezoterikus tanítások a gonoszról és a sötét szurdokáról


Hasonló könyvek címkék alapján

Gaura Ágnes: Túlontúl
Imre Viktória Anna: Kísértés Rt.
Arany Zsuzsanna: Ördögtrillák
William Peter Blatty: Az ördögűző
Orbán János Dénes: Búbocska
Rachel Vincent: Lélekmentők
Arturo Pérez-Reverte: A Dumas-klub
Blaise Pascal: Gondolatok
Őszentsége a XIV. Dalai Láma: Út a nyugalomhoz