A vállalatvezetőknek életbevágóan fontos, hogy cégük erős, versenyképes és sikeres legyen. E célok eléréséért minden tőlük telhetőt megtesznek, olykor mégis kudarcot vallanak.
MIÉRT?
Mert csak azzal szerezhetnek hosszú távon is fenntartható előnyt versenytársaikkal szemben, ha gyorsan, kitartóan és szervezetten tanulnak. A könyv szerzője Peter M. Senge rendkívül izgalmas és hatásos módszert dolgozott ki a „tanuló szervezet” megteremtésére. Az ötödik alapelv olyan szervezetet tár elénk, amelyben az emberek szüntelenül fejlesztik képességeiket, amelyben állandóan új gondolatok születnek, amelyben a cselekvések irányát a közös célok szabják meg, és amelyben az emberek folytonosan azt tanulják, hogy miként tudnak együtt tanulni.
A könyv meggyőző erővel bizonyítja, hogy a „tanuló szervezetek” sokkal többre képesek, mint a hagyományos, hierarchikus felépítésű vállalatok és intézmények.
A Massachusetts Institute of Technology vállalatvezetési karán Peter M.… (tovább)
A vállalatvezetőknek életbevágóan fontos, hogy cégük erős, versenyképes és sikeres legyen. E célok eléréséért minden tőlük telhetőt megtesznek, olykor mégis kudarcot vallanak.
MIÉRT?
Mert csak azzal szerezhetnek hosszú távon is fenntartható előnyt versenytársaikkal szemben, ha gyorsan, kitartóan és szervezetten tanulnak. A könyv szerzője Peter M. Senge rendkívül izgalmas és hatásos módszert dolgozott ki a „tanuló szervezet” megteremtésére. Az ötödik alapelv olyan szervezetet tár elénk, amelyben az emberek szüntelenül fejlesztik képességeiket, amelyben állandóan új gondolatok születnek, amelyben a cselekvések irányát a közös célok szabják meg, és amelyben az emberek folytonosan azt tanulják, hogy miként tudnak együtt tanulni.
A könyv meggyőző erővel bizonyítja, hogy a „tanuló szervezetek” sokkal többre képesek, mint a hagyományos, hierarchikus felépítésű vállalatok és intézmények.
A Massachusetts Institute of Technology vállalatvezetési karán Peter M. Senge 1991-ben alapította meg a Szervezett Tanulás Központját. Munkájában olyan vállalatok segítik, mint az Intel, az AT&T, a Ford, a Digital, a Procter & Gamble, a Royan Dutch/Shell, a Harley-Davidson, és a Federal Express. A szerző alapelveit ma már vállalatok sokasága alkalmazza sikeresen mindennapi munkájában.
A tanuló szervezet kialakítása a 21. század vállalatvezetési módszere.