Pierre-Auguste ​Renoir 6 csillagozás

A harmónia álma
Peter H. Feist: Pierre-Auguste Renoir Peter H. Feist: Pierre-Auguste Renoir Peter H. Feist: Pierre-Auguste Renoir

„Egy reggel egyikünknek elfogyott a fekete festéke, és ezzel megszületett az impresszionizmus.”
Pierre-Auguste Renoir "

>!
Vince / Taschen, Budapest, 2000
96 oldal · ISBN: 3822864838 · Fordította: Boris János

Kedvencelte 1

Most olvassa 1

Várólistára tette 1

Kívánságlistára tette 7


Kiemelt értékelések

>!
sophie P
Peter H. Feist: Pierre-Auguste Renoir

Egy művészeti albumot elég nehéz az itteni csillagozási rendszerben megítélni, főleg, ha egyetlen festőről van szó: vagy tetszenek a festő képei vagy nem. Kevés szöveg, sok kép.
Nos, Renoir képei nekem nagyon is tetszenek. Tetszik, hogy mind napfényes, derűs.
Amellett, hogy a képek mellett elég alapos áttekintést is ad a könyv, az oldalak szélén – mondjuk egy széles margón – néhány rövid idézet húzza alá az egyes részek mondandóját.
Szeretek ilyen könyveket néha levenni a polcról, mert szépek.

>!
Kriszta P
Peter H. Feist: Pierre-Auguste Renoir

Renoir a legnagyobb művészek egyike!

Sajnos maga a könyv elég vacak kötésű (Taschen), esik szét, az enyém úgy van összeragasztgatva :((


Népszerű idézetek

>!
sophie P

Egy dolog feltétlenül egyedülálló, már-már hihetetlen és csodálatos: noha Renoir öreg, beteg és nyomorék, a keserűség vagy fáradtság leghalványabb árnyéka sem jelentkezik öregkori művein. Azt sem engedi, hogy az egészségesek iránti harag, vagy irigység bármiféle érzése hassa át a műveket. Az a sok száz mű, amit életének utolsó éveiben alkot, voltaképpen egyetlen óda az örömhöz és a boldogsághoz, egyetlen árkádiai mosoly.

78. oldal

>!
sophie P

Manapság mindent meg akarnak magyarázni. Pedig ha egy képet meg tudnánk magyarázni, az többé már nem is volna műalkotás. Megmondjam mik azok a sajátosságok, amelyek szerintem fontosak az igazi művészet szempontjából? Leírhatatlannak és utánozhatatlannak kell lennie…
A műalkotásnak meg kell ragadnia a nézőt, a hatalmába kerítenie, magával sodornia. A művész a szenvedélyét adja át, ez az az áram, amelyet sugároz, s amelyet arra használ, hogy a nézőt is belevonja a szenvedélyébe.
Pierre-Auguste Renoir

21. oldal

>!
sophie P

Meglehet, Renoir az emberi létnek csak egy meglehetősen szűk területét festette: tény, hogy a képein nincsenek szomorú, csúf vagy öreg nők, mélyen elgondolkodtató vagy problematikus figurák, sőt még férfialakjaiban is van valami lágyan nőies. De aligha akadt rajta kívül festő, aki így meg tudta volna ragadni az önfeledt öröm mosolyát, a szerelem szinte fájdítóan édes érzését, az áradó, gondtalan örömöt. A fogásokat a rokokó mesterektől tanulta, és el tudta érni, hogy mindezek az érzések sikeresen tükröződjenek alakjai vonásaiban és tartásában.

31. oldal

>!
sophie P

Minden élő festőt megvetek, kivéve Monet-t és Renoirt
Paul Cézanne

65. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Henri Perruchot: Renoir élete
Paul Joannides: Renoir élete és művészete
Sophie Fourney-Dargère: Monet
Gila Zsuzsanna: Van Gogh
Szabadi Judit: Manet
Henri Perruchot: Manet élete
Bernd Growe: Edgar Degas
Jude Welton: Monet
Benedek István: – mondta Krisztina
Geskó Judit (szerk.): Monet és barátai – kiállítás a Szépművészeti Múzeumban