A „kompetenciák tantervesítése” igen pontosan fejezi ki a kötet tartalmát. A szerkesztők, szerzők olyan kötetet tettek a magyar pedagógiai szakma asztalára, amely nemcsak a tantervelmélet, a tantervfejlesztés, hanem a tanárképzés számára is hiánypótló jellegű.
A kötet tárgyát és színvonalát tekintve is annak, a magyar pedagógiai szakirodalomban, a hetvenes-nyolcvanas években igen fontos szakmai vonulatnak folytatása, amelyet leginkább Ballér Endre, Báthory Zoltán és Szebenyi Péter neve fémjelez, és amely jelentősen átformálta a hazai tantervelméleti gondolkodást.
A kompetenciaalapú oktatás gyakorlati és bármely reformértékű szakmapolitikai törekvés megvalósulásának az alapfeltétele, hogy biztosítani tudjuk a részvételt, a „bevonottság” élményét. A kötet a maga terepén, az összehasonlító kutatás eszközeivel – ha a fejlesztők, a képzők, továbbképzők is úgy akarják – sokat segíthet abban, hogy teljesüljön ez a feltétel.
A kompetenciák tantervesítése 0 csillagozás
Hasonló könyvek címkék alapján
- Németh András – Ehrenhard Skiera: Reformpedagógia és az iskola reformja ·
Összehasonlítás - Dombi Annamária – Kővágó Emese – Németh Beatrix – Rudan Mária – Szalma Balázs – Székely Orsolya – Vándor Ildikó: Menekült gyerekek a mi iskolánkban? ·
Összehasonlítás - Tóth-Mózer Szilvia – Misley Helga: Digitális eszközök integrálása az oktatásba ·
Összehasonlítás - Csertő Aranka – Ecsédi András – Nagy József – Puppi József: Iskolaelőkészítő kompenzálás ·
Összehasonlítás - Gordon Győri János: Tanórakutatás ·
Összehasonlítás - Gaál Mózes: A jövő iskolája ·
Összehasonlítás - Z. Karvalics László: Lyuk a falon ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Álmok és lidércek ·
Összehasonlítás - Varga Zoltán: Iskolai ártalmak ·
Összehasonlítás - Mészáros István – Németh András – Pukánszky Béla: Neveléstörténet 77% ·
Összehasonlítás