Pál István, az ELTE tanára, e könyvében levéltári kutatásai alapján a budapesti közlekedés fejlesztésének történetét írta meg az 1956 utáni időszakban, tanítványa, Szabó Csaba közreműködésével. A folyamatban – kivéve a legfiatalabbakat – a fővárosiak valami módon mindannyian érintettek voltak, ezért a mű az olvasók széles köréhez szól.
A szerzők a bevezetőjükben az ötvenes évek végének közlekedési viszonyait és a belőlük adódó problémákat ismertetik. Megállapítják, hogy az ország felgyorsított ipari fejlődését, a főváros lakosságának felduzzadását nem tudta követni az infrastruktúra bővülése, s egyes területeken már-már elviselhetetlen állapotok uralkodtak. Az 1960-as években először újraindult több felfüggesztett vagy halogatott beruházás – a kelet-nyugati metró építése és az Erzsébet híd megvalósítása, majd fokozatosan az új beruházások kerültek előtérbe. A 70-es évek extenzív fejlődésének eredményei imponálóak – noha a szerzők a kudarcokat és a melléfogásokat sem… (tovább)
Budapest közlekedésfejlesztése a politika napirendjén 1957–1990 2 csillagozás
Kívánságlistára tette 2
Hasonló könyvek címkék alapján
- Szécsi Noémi – Géra Eleonóra: A budapesti úrinő magánélete 94% ·
Összehasonlítás - Ungváry Krisztián – Tabajdi Gábor: Budapest a diktatúrák árnyékában 93% ·
Összehasonlítás - Gasparovich László: A rettegés ötven napja 89% ·
Összehasonlítás - Verrasztó Gábor: Lövészárok Pasaréten ·
Összehasonlítás - Budai-S Balázs: Kun Páter – a reverendás gyilkos 78% ·
Összehasonlítás - Gyáni Gábor: Hétköznapi Budapest ·
Összehasonlítás - Ungváry Krisztián: Utak a senkiföldjén 93% ·
Összehasonlítás - Izsó Zita – Bach Máté: Pesti nő 92% ·
Összehasonlítás - Tatai Gábor: A Sziklakórház rövid története ·
Összehasonlítás - Ralph Brewster: Hontalanul Budapesten 92% ·
Összehasonlítás