Jóga ​– Túl téren, időn és vágyakon 1 csillagozás

Osho: Jóga – Túl téren, időn és vágyakon

A jóga nem erkölcsi rendszer, a jóga a tudatosság rendszere. Bármire is figyelsz, az lesz a valóságod. A nap huszonnégy órájában csak egy dolog lehet mozdulatlan és állandó: a megfigyelő, a szemtanú. Ő a Sarkcsillag a bensődben. Amint eltűnik a tudatlanság önmagaddal kapcsolatban, eltűnik a vágyak világa is; nem az a világ, mely rajtad kívül van, hanem az, amit folyamatosan kivetítettél magadból. Spirituális tapasztalás nem létezik – nem is létezhet. Azzal, hogy „spirituálisnak” nevezel egy tapasztalást, már el is torzítottad. A spirituális kizárólag a tiszta tudatosságot, a purusa megvalósulását jelöli.

>!
Amrita, Budapest, 2008
430 oldal · ISBN: 9789639234338

Enciklopédia 1


Várólistára tette 4

Kívánságlistára tette 10

Kölcsönkérné 2


Népszerű idézetek

Molu P>!

Ahogy az ember fejlődik, az Istene is változik. Ez nem is lehet másképp, hiszen az ember formálja a saját képére az Istenét, és nem fordítva. Nem úgy van, ahogy a Bibliában megírták, hogy Isten teremtette az embert a saját képmására. Nem, az ember teremtette az Istent a saját képmására. És amikor az ember képe megváltozik, természetesen vele együtt változik az Isten képe is. Aztán elérkezik egy pont az ember fejlődésében, amikor Isten eltűnik teljesen. Az Isten, mint „személyes isten”, az emberiség gyermekkori éretlen és kiforratlan elméjének szüleménye.
A létezés, mint isteni minőség, viszont már egy teljesen más fogalom… De ahogy az emberiség fejlődik, ahogy eléri a felnőttkort, az ilyen istennek szükségszerűen meg kell halnia. Ekkor pedig egy teljesen más minőségű létezés következik. Ekkor már az egész létezés isteni… nem pusztán annyi az egész, hogy „valahol van valami isten”.

135

Molu P>!

De az igazán vallásos ember azért nem hihet Istenben, mert ahhoz, hogy az ember higgyen Istenben, a létezést 2 részre kell osztania: Istenre és nem-istenre, Teremtőre és teremtésre, erre a világra és a túlvilágra, anyagra és elmére. A lényeg, hogy szét kell választania a dolgokat, és egy igazán vallásos ember hogy tehetne ilyet? Ő nem egyszerűen hisz Istenben, hanem megérti, felfogja a létezés egészének isteni mivoltát. Az ő szemében az egész létezés isteni. Számára minden ami csak létezik: Isteni. Neki a vilát minden pontja templom, bármerre jár, bármit tesz, Istenben jár, és Istennek cselekszik. A mindenség – vele együttt – istenivé válik. Ezt nagyon pontosan meg kell értenetek.

137

Molu P>!

Az emberek gyarkan jönnek hozzám azzal, hogy mondjam meg nekik, mi az élet értelme. Mintha az értelem az valami előre meghatározott dolog lenne. Nem, az értelem nem ilyen. Nincs előre meghatározva – azt neked magadnak kell megteremtened.

139

Kapcsolódó szócikkek: az élet értelme

Hasonló könyvek címkék alapján

Jiddu Krishnamurti: Az élet könyve
Deepak Chopra – David Simon: A jóga hét törvénye
Szvámí Sivánanda: Utak a boldogsághoz
Sri Aurobindo: A jóga szintézise
Szvámi Véda Bháratí: Csend
Szvámi Véda Bháratí: Spiritualitás a gyakorlati életben
Deepak Chopra – Sarah Platt-Finger: Élet a fényben
A. C. Bhaktivedānta Swāmī Prabhupāda: A tökéletesség útja
Selvarajan Yesudian – Haich Erzsébet: Sport és jóga
B. K. S. Iyengar: A jóga fája