Értékelések 5

mantin>!
Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

Ez egy nehezen értékelhető könyv. Amikor olvastam, szinte bibliának éreztem, később a reklámtervezés tanáromtól hallottam lehúzni a sárga földig, és el kell ismerjem, abban is van valami. A kérdés, hogy ki honnan nézi. Toscani maga az antimarketinges marketinges. Voltaképpen a marketinget használja fel arra, hogy annak csináljon marketinget, aminek amúgy nem csinálnak marketinget. Így lesz egy divatház pólóreklámjából társadalmi figyelemfelhívás pl. a dél-szláv háború ellen. Mondhatnánk úgy is, eltéríti a reklámokat. Mindezt kegyetlen őszinteséggel és nyerseséggel teszi. Nem kibillent minket kicsit a komfortzónánkból, hanem egyenesen fejbe vág, kiborít az ablakon. Nem kegyelmez. Azt akarja tudj arról, amiről egyébként nem akarsz tudni, vagy mások nem akarják, hogy tudj. Aztán ez vagy bejön neked, vagy elkezd taszítani. Az biztos, hogy a klasszikus marketingfelfogás kereteit teljes izomból szétfeszítette. Emiatt aztán eléggé megosztja az olvasóit. Vannak hívei és ellenségei, és úgy tűnik a kettő között más nincs…

Gajárszki_Áron P>!
Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

Kultikussá vált, beszerezhetetlen könyv ami már idejekorán felvetette a marketing-ipar társadalomromboló hatásait.

bodr>!
Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

Érdekes ez a Benetton-ügy, de végső soron ez a könyv nem szól másról, mint hogy a szerzője mennyire jó fejnek tartja magát, néhány idézettel alátámasztva, anno milyen frappánsan szólt be ennek meg annak, amikor kritizálták őt. Annak ellenére, hogy – hosszú évek óta kitartó Osocio fanként – egyetértek vele, ez a könyv semmi több, mint egy bő lére eresztett öntömjénezés.

szabadosági I>!
Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

Egy nagy kedvenc ismeretterjesztő témakörű könyv. Jól megírt, baromi érdekes, rövidsége révén gyakran elővevős, rengeteg olyan hasznos mondattal, ami gyakran idézhető. Tudom ajánlani!