Reklám, ​te mosolygó hulla 12 csillagozás

Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

Világszerte ​jól emlékeznek azokra a 4x3 méteres óriásplakátokra, melyeken egy meztelen fenékre tetoválva állt a felirat: „H. I. V. positive”. És emlékeznek a szívbe markoló, drámai riportfelvételekre, sarkukban a közismert emblémával: „United Colors of Benetton”. E reklámkampányok mindenütt szenvedélyes vitákat robbantottak ki, plakátjaikat több országban betiltották, másutt múzeumokban őrzik. A Benetton művészeti vezetője és reklámfotósa, Oliviero Toscani – e botrányt kavaró reklámhadjáratok szellemi atyja – ebben a könyvében válaszol az őt ért kritikákra, és kifejti nézeteit a reklám céljáról. Szerinte a „rózsaszín”, szexi és butyuta tucatreklámok kora végérvényesen a múlté. Olyanok kellenek, melyek gondolatokat ébresztenek, vitára késztetnek, felkavarják a reklámvilág állóvizét. Mai korunk égető kérdéseire irányítják a figyelmet, kíméletlenül és kendőzetlenül. Elolvashatjuk első, római kampányának történetét, ahol Jézus-farmernadrágokat hirdetett „Ne légyen néked farmered… (tovább)

>!
Park, Budapest, 1999
182 oldal · ISBN: 9635304404 · Fordította: Veressné Deák Éva

Kedvencelte 2

Most olvassa 1

Várólistára tette 11

Kívánságlistára tette 11


Kiemelt értékelések

bodr>!
Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

Érdekes ez a Benetton-ügy, de végső soron ez a könyv nem szól másról, mint hogy a szerzője mennyire jó fejnek tartja magát, néhány idézettel alátámasztva, anno milyen frappánsan szólt be ennek meg annak, amikor kritizálták őt. Annak ellenére, hogy – hosszú évek óta kitartó Osocio fanként – egyetértek vele, ez a könyv semmi több, mint egy bő lére eresztett öntömjénezés.

mantin>!
Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

Ez egy nehezen értékelhető könyv. Amikor olvastam, szinte bibliának éreztem, később a reklámtervezés tanáromtól hallottam lehúzni a sárga földig, és el kell ismerjem, abban is van valami. A kérdés, hogy ki honnan nézi. Toscani maga az antimarketinges marketinges. Voltaképpen a marketinget használja fel arra, hogy annak csináljon marketinget, aminek amúgy nem csinálnak marketinget. Így lesz egy divatház pólóreklámjából társadalmi figyelemfelhívás pl. a dél-szláv háború ellen. Mondhatnánk úgy is, eltéríti a reklámokat. Mindezt kegyetlen őszinteséggel és nyerseséggel teszi. Nem kibillent minket kicsit a komfortzónánkból, hanem egyenesen fejbe vág, kiborít az ablakon. Nem kegyelmez. Azt akarja tudj arról, amiről egyébként nem akarsz tudni, vagy mások nem akarják, hogy tudj. Aztán ez vagy bejön neked, vagy elkezd taszítani. Az biztos, hogy a klasszikus marketingfelfogás kereteit teljes izomból szétfeszítette. Emiatt aztán eléggé megosztja az olvasóit. Vannak hívei és ellenségei, és úgy tűnik a kettő között más nincs…

szabadosági I>!
Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

Egy nagy kedvenc ismeretterjesztő témakörű könyv. Jól megírt, baromi érdekes, rövidsége révén gyakran elővevős, rengeteg olyan hasznos mondattal, ami gyakran idézhető. Tudom ajánlani!

Gajárszki_Áron>!
Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

Kultikussá vált, beszerezhetetlen könyv ami már idejekorán felvetette a marketing-ipar társadalomromboló hatásait.


Hasonló könyvek címkék alapján

Brian Tracy: Az eladás pszichológiája
W. Chan Kim – Renée Mauborgne: Kék óceán stratégia
Tony Buzan – Richard Israel: A sikeres eladás trükkjei
Mike Rother: Toyota-kata
Mark Fisher: Koldusból királyfi
Helmut Hornstein: Így működik: Tőzsdepszichológia befektetőknek
Susan Fowler: Motiváció magasabb szinten
Garai László: Általános gazdaságpszichológia
Magyari Beck István: A homo oeconomicustól a homo humanusig
Haraszti Miklós: Darabbér