Világszerte jól emlékeznek azokra a 4x3 méteres óriásplakátokra, melyeken egy meztelen fenékre tetoválva állt a felirat: „H. I. V. positive”. És emlékeznek a szívbe markoló, drámai riportfelvételekre, sarkukban a közismert emblémával: „United Colors of Benetton”. E reklámkampányok mindenütt szenvedélyes vitákat robbantottak ki, plakátjaikat több országban betiltották, másutt múzeumokban őrzik. A Benetton művészeti vezetője és reklámfotósa, Oliviero Toscani – e botrányt kavaró reklámhadjáratok szellemi atyja – ebben a könyvében válaszol az őt ért kritikákra, és kifejti nézeteit a reklám céljáról. Szerinte a „rózsaszín”, szexi és butyuta tucatreklámok kora végérvényesen a múlté. Olyanok kellenek, melyek gondolatokat ébresztenek, vitára késztetnek, felkavarják a reklámvilág állóvizét. Mai korunk égető kérdéseire irányítják a figyelmet, kíméletlenül és kendőzetlenül. Elolvashatjuk első, római kampányának történetét, ahol Jézus-farmernadrágokat hirdetett „Ne légyen néked farmered… (tovább)
Reklám, te mosolygó hulla 12 csillagozás
Kedvencelte 2
Most olvassa 1
Várólistára tette 11
Kívánságlistára tette 8

Kiemelt értékelések


Érdekes ez a Benetton-ügy, de végső soron ez a könyv nem szól másról, mint hogy a szerzője mennyire jó fejnek tartja magát, néhány idézettel alátámasztva, anno milyen frappánsan szólt be ennek meg annak, amikor kritizálták őt. Annak ellenére, hogy – hosszú évek óta kitartó Osocio fanként – egyetértek vele, ez a könyv semmi több, mint egy bő lére eresztett öntömjénezés.


Kultikussá vált, beszerezhetetlen könyv ami már idejekorán felvetette a marketing-ipar társadalomromboló hatásait.


Ez egy nehezen értékelhető könyv. Amikor olvastam, szinte bibliának éreztem, később a reklámtervezés tanáromtól hallottam lehúzni a sárga földig, és el kell ismerjem, abban is van valami. A kérdés, hogy ki honnan nézi. Toscani maga az antimarketinges marketinges. Voltaképpen a marketinget használja fel arra, hogy annak csináljon marketinget, aminek amúgy nem csinálnak marketinget. Így lesz egy divatház pólóreklámjából társadalmi figyelemfelhívás pl. a dél-szláv háború ellen. Mondhatnánk úgy is, eltéríti a reklámokat. Mindezt kegyetlen őszinteséggel és nyerseséggel teszi. Nem kibillent minket kicsit a komfortzónánkból, hanem egyenesen fejbe vág, kiborít az ablakon. Nem kegyelmez. Azt akarja tudj arról, amiről egyébként nem akarsz tudni, vagy mások nem akarják, hogy tudj. Aztán ez vagy bejön neked, vagy elkezd taszítani. Az biztos, hogy a klasszikus marketingfelfogás kereteit teljes izomból szétfeszítette. Emiatt aztán eléggé megosztja az olvasóit. Vannak hívei és ellenségei, és úgy tűnik a kettő között más nincs…


Egy nagy kedvenc ismeretterjesztő témakörű könyv. Jól megírt, baromi érdekes, rövidsége révén gyakran elővevős, rengeteg olyan hasznos mondattal, ami gyakran idézhető. Tudom ajánlani!
Hasonló könyvek címkék alapján
- Brian Tracy: Az eladás pszichológiája 88% ·
Összehasonlítás - W. Chan Kim – Renée Mauborgne: Kék óceán stratégia ·
Összehasonlítás - Tony Buzan – Richard Israel: A sikeres eladás trükkjei ·
Összehasonlítás - Mike Rother: Toyota-kata ·
Összehasonlítás - Mark Fisher: Koldusból királyfi ·
Összehasonlítás - Helmut Hornstein: Így működik: Tőzsdepszichológia befektetőknek ·
Összehasonlítás - Susan Fowler: Motiváció magasabb szinten ·
Összehasonlítás - Garai László: Általános gazdaságpszichológia ·
Összehasonlítás - Magyari Beck István: A homo oeconomicustól a homo humanusig ·
Összehasonlítás - Haraszti Miklós: Darabbér ·
Összehasonlítás