Ahogy ​a dolgok vannak – a valóság minden elképzelésen túl 5 csillagozás

Ole Nydahl: Ahogy a dolgok vannak – a valóság minden elképzelésen túl

Ahogy ​a dolgok vannak, és ahogy a dolgokat látjuk: e kettő nem ugyanaz. A valóság sokkal örömtelibb, mint azt gondolni mernénk, s ha erre ráébredünk, korlátaink izgalmas kihívássá válnak! Akár gazdag belső életre, netán zavartalan hétköznapokra vágyunk, akár buddhák között buddhák szeretnénk lenni – a hiteles és életszerű tudás elengedhetetlen. Ahhoz, hogy a tudást tapasztalattá alakítsuk, Buddha a meditációt adta eszközként. Ha távolságot és nyugalmat alakítunk ki, s ez által eltávolítjuk az akadályokat, minden ajándékká válik. A remények, a félelmek, a ragaszkodás és a taszítás eltűnnek. Ahogy egy csésze kávé felszínén megjelenik a tükörképünk, amikor nyugodtan tartjuk, úgy tűnik elő a tapasztaló a tapasztalatok mögül. Ahogy a dolgok vannak. Miként tudjuk mindezt szinten tartani valamennyi élethelyzetben? Hogyan tudunk teljes, önálló emberekké válni? Őszinte és mélyen inspiráló könyvében ezt és még többet is közvetít LÁMA OLE NYDAHL, A 16. Karmapa első nyugati tanítványa, és a… (tovább)

>!
Jaffa, Budapest, 2010
174 oldal · ISBN: 9789639971448 · Fordította: Máthé Réka

Enciklopédia 16

Szereplők népszerűség szerint

Buddha


Kedvencelte 3

Most olvassa 1

Várólistára tette 5

Kívánságlistára tette 2


Népszerű idézetek

>!
nagytimi85 P

Aki tele van vágyakkal, ragaszkodással és szenvedéllyel, az nyitott az örömökre is, mert tudata a boldogságra hangolódott. Ugyanakkor le kell védenie magát azzal a megértéssel, hogy minden mulandó és nem marad vele. Ugyanennyire fontos, hogy kialakítsuk azt a megszokást, hogy rögtön továbbajándékozzuk a jó érzéseket minden lény számára. Ha teljes szívből továbbadunk minden jó tapasztalatot, és lehetővé tesszük, hogy mások is részesüljenek belőle, minden a jelentőségteljességtől fog ragyogni.

54. oldal (Jaffa, 2010)

>!
nagytimi85 P

Semmi sem hullik vissza ránk gyorsabban, mint saját ártó szavaink.

99. oldal (Jaffa, 2010)

>!
nagytimi85 P

Mivel a harag egy szempillantás alatt lerombolja a jó benyomásokat, Buddha a harag ellenszerét, a türelmet a legszebb öltözéknek nevezi, amit a legnehezebb hordani.

108. oldal (Jaffa, 2010)

Kapcsolódó szócikkek: Buddha · harag · türelem
>!
nagytimi85 P

A nagylelkűség kapcsolatokat teremt, amelyek a jelentőségteljes életvitellel gördülékenyekké válnak, a türelem megerősíti őket, az örömteli erőfeszítés által pedig mindez továbbfejlődik.

109. oldal (Jaffa, 2010)

>!
nagytimi85 P

Buddha szerint az ötödik megszabadító cselekedet, a meditáció egész egyszerűen távolságot hoz létre a tudatunkban. Ennek érdekében megtanuljuk a tudatosságunkat egy tárgyra vagy az orrunk hegyénél áramló levegőre összpontosítva megpihentetni, és észrevesszük, hogy a gondolatok és érzelmek megjelennek, változnak, és megint eltűnnek. Ha ezt többször felismerjük az elmélyülés során, akkor ez lerombolja a valós létezésünkről alkotott tévképzetünket. Ezáltal egyre gyakrabban abban a helyzetben leszünk, hogy választhatunk, erőt adunk-e egy zavaró érzelemnek vagy sem.

109. oldal (Jaffa, 2010)

>!
nagytimi85 P

A felnőtté válás azt jelenti, hogy a kellemes dolgokat áldásként, a nehézségeket pedig fejlődésként és tisztulásként éljük meg. Elajándékozzuk a jó benyomásokat, azt kívánjuk, hogy minden lény tapasztaljon kellemes dolgokat, a nehéz helyzetekben szerzett tapasztalatokkal pedig a későbbiekben segítünk másoknak. A harag meggátokja azt a természetes hajlamunkat, hogy segítsünk másokon és jót kívánjunk nekik. Ez zavarja az emberek közti kicserélődést, magányossá tesz, és ráadásul kiírtja a boldogság magjait a tárháztudatunkból. A világnak erőteljes, előrelátó aktivitásra van szüksége, zavaró érzelmek nélkül.

111. oldal (Jaffa, 2010)

>!
nagytimi85 P

Az a felismerés hoz mozgásba mindent, hogy nem a testünk vagyunk, amely megbetegszik, megöregszik és meghal, sem az állandóan változó gondolataink. Ami néz a szemünkön át és hall a fülünkön át, az a tudatos, határtalan tér. (…)
A félelemnélküliséggel minden jelenség a tudat szabad játékaként jelenik meg. (…) Ezen a szinten a megvalósító így gondolkodik: “Néhány napja féltékeny voltam, majd haragos, most pedig éppen zavarodott vagyok — érdekes. Kíváncsi vagyok mi lesz holnap…”, és következetesen azt teszi, ami az orra előtt van. Ha ennyi gazdagságot és biztonságot tapasztalunk, akkor vonz minket a tudat határtalansága, és előrelátóan cselekszünk minden lény javára.

127. oldal (Jaffa, 2010)

>!
nagytimi85 P

Ha elég örömteli benyomás van a tanítvány tudatában, akkor nem kell a boldogságot máshol keresnie. (…) A kínaiak régen azt mondták, hogy ilyenkor “a tudat ott marad, ahol a fenekünk van.”

132. oldal (Jaffa, 2010)

>!
nagytimi85 P

Mindenki ismeri a meditáció állapotát. Az életnek azok a pillanatai, amikor valami váratlanul megadatik nekünk, amikor az öröm önmagától keletkezik, és minden jelentőségteljessé válik, amikor a tudat tengere észrevétlenül lenyugszik, és világosan látunk, amikor lehull a por a belső tükrünkről, és megjelenik a megértés — ezek a meditációs élmények. A pillanatban való tudatosság az, ami ekkora beteljesedést ad anélkül, hogy bármit is hozzá kellene tennünk. Ezt a tökéletes állapotot megfelelő hozzáállással és meditációval fenn lehet tartani.

135. oldal (Jaffa, 2010)

Kapcsolódó szócikkek: meditáció

Hasonló könyvek címkék alapján

Karl Gjellerup: A zarándok Kámanita
A kis gyufaáruslány
Hans Christian Andersen: Nagy mesekönyv
Hans Christian Andersen: A gyufaárus kislány
Hans Christian Andersen: A vadhattyúk
Jussi Adler-Olsen: Palackposta
Kim Leine: A Végtelen-fjord prófétái
Hans Christian Andersen: A Hókirálynő
Hans Christian Andersen: A kis hableány
G. Beke Margit – Korompay Bertalan (szerk.): A Szoria-Moria palota