A ​Gemini-kód (BerGer Szimat Szolgálat 5.) 16 csillagozás

Nyulász Péter: A Gemini-kód

A ​Gemini-kód, egy számítógépes vírus, ami miatt leállnak a Föld kommunikációs rendszerei, és megáll az élet. A hírszerzők felderítik, hogy a vírus a nemzetközi űrbázis központi szerveréről terjed. A gondot csak helyben lehet megoldani, ám az összes űrjármű használhatatlan, kivéve a Berger Szimat Szolgálat ódivatú ezermesterének, Szilas Bundinak a rakétáját.
A kötetben két kaland kapott helyet.
A Gemini-kód, egy számítógépes vírus, ami miatt leállnak a Föld kommunikációs rendszerei, és megáll az élet. A hírszerzők felderítik, hogy a vírus a nemzetközi űrbázis központi szerveréről terjed. A gondot csak helyben lehet megoldani, ám az összes űrjármű használhatatlan, kivéve a Berger Szimat Szolgálat ódivatú ezermesterének, Szilas Bundinak a rakétáját, ami nincs összeköttetésben az internettel. Bugac Pongrác, és csapata a világűr peremén egy tehetetlenül sodródó marskutatóra bukkan, akit egy lézerszemű, robot bokszer ikerpár üldöz. Velük kell űrcsatát vívni, hogy ki lehessen… (tovább)

Kiadói ajánlás: 6 éves kortól · Tagok ajánlása: Hány éves kortól ajánlod?

>!
Berger, Budapest, 2020
128 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786158050753 · Illusztrálta: Ritter Ottó

Kedvencelte 1

Kívánságlistára tette 8


Kiemelt értékelések

kratas P>!
Nyulász Péter: A Gemini-kód

Az az első történet, na az nem kellett volna… ennek a sorozatnak a báját a vicces elnevezések és az ismerős helyszínek adják, ez az űrben játszódó üldözés és vírus, ez nem illett nekem ide.
A második történet sokkal aranyosabb volt, a nyomozás eredménye pedig bravúros :)

3 hozzászólás
Dorka_9 P>!
Nyulász Péter: A Gemini-kód

A nagyjából 120 oldalas könyvben két történet kapott helyet, de maguk a fejezetek is nagyon rövidek, és nagyon sok az illusztráció, valamint elég nagy a betűméret. Ezáltal könyv olyan gyerekeknek is jó, aki még nem tudnak gyorsan és biztosan olvasni. Már nem érzem azt a vidámságot, amit a régebbi könyvekben. :/

Utószó_blogger>!
Nyulász Péter: A Gemini-kód

A Gemini-kód már első pillantásra egy nagyon szimpatikus könyvecske volt, mert vékony, nagyon jól kézre áll, és tele van igazán igényes rajzokkal, melyeket Ritter Ottónak köszönhetjük. A nagyjából 120 oldalas könyvben két történet kapott helyet, de maguk a fejezetek is nagyon rövidek (általában 4-5 oldalasak), és a sok illusztráció, valamint a nagy betűméret miatt tényleg nem sok szöveg van az oldalakon. Ennyiben tehát a kötet kiválóan alkalmas rá, hogy olyan gyerekek forgassák, akik még nem tudnak gyorsan és biztosan olvasni, ezért egy vaskosabb könyv könnyen elvenné a kedvüket. Külön öröm volt ezen kívül a változatos tipográfia, és a magyarázatok, melyek segítettek megérteni a gyerekeknek az idegen szavakat és kifejezéseket, vagy érdekes információkkal egészítették ki a történetet.
A történetek kimondottan izgalmasak és érdekesek lettek: A Gemini-kód középpontjában egy számítógépes vírus áll, melyet csak az űrből állíthatnak meg hőseink, így a sztoriban helyet kaptak űrhajók, robotok, számítógépes játékok és egy csomó technikai eszköz. Nekem mégis jobban tetszett a második történet, mely egy klasszikusabb krimi, és a Képtelen képrablás címet kapta. Ahogy a névből is kitalálható, ez a mese egy különös esetről szól, mely során a Berger Szimat Szolgálat nyomozójának, Bugac Pongrácnak érdekes körülmények között eltűnt képeket kell megtalálnia. Ez a történet szerintem kicsivel könnyebben befogadható, rövidebb is, és valahogy az eset is jobban megfogott, de ez valószínűleg csak azt jelenti, hogy én nem vagyok odáig az űrhajós kalandokért.

Bővebben: https://www.utoszo.hu/2020/10/18/nyulasz-peter-ritter-o…

Rózsabogár78 P>!
Nyulász Péter: A Gemini-kód

Meglepően jó kis történetek vannak a könyvben, de azért a Gemini-kód eleje kihívás. Nem vagyok benne biztos, hogy egy hatéves mindent ért benne, olykor nekem is problémát jelentett, hogy elmagyarázzam, hogy mi mit is jelent pl. MMORPG, Fortnite (ezt persze már az osztálytársaktól ismerte), skill, avatár, router, bináris kód, nickname. Kicsit olyan volt a „mese” az elején, mintha a szerző be akart volna dobni minket a mélyvízbe, és tesztelni a szülőket és gyerekeket, ki ismer több kifejezést a virtuális térből, és a számítógépes játékokból. Aztán szerencsére kisimul a dolog, nem kell végig két lábon járó lexikont (akarom mondani wikipédiát) játszani. El lehet merülni a történetben, ami végül vicces és fordulatos lesz. A másik történet, a Képtelen képrablás sokkal egyszerűbb, de mégis szórakoztató, és nem érzi azt az ember, hogy sürgősen felzárkóztató tanfolyamon kell részt vennie, hogy szót értsen az alfa generációval.

Szencsike P>!
Nyulász Péter: A Gemini-kód

Nagyon jópofa olvasmány, vicces, kreatív és a rajzok is jól néznek ki. A történeteket minden korosztály élvezheti :)

Rankmar>!
Nyulász Péter: A Gemini-kód

A célközönség már nagyon várta a folytatást, szerencsére még épp nem nőtték ki. Szerintük eddig ez a legviccesebb rész! Persze imádják a konzolos játékokat és az űrhajókat. A Börszalonna – Parizer Zsemle EB-liga döntőt folyamatosan emlegetik, és nagyot csodálkoztak, hogy Kutyafülű Aladár is felbukkant, Kántorról pedig most hallottak először.
Csillagos ötös! Részünkről máris jöhetne az újabb rész.

KGabor1982>!
Nyulász Péter: A Gemini-kód

Nagyjából 5 oldal után abbahagytam 8 éves gyermekemmel. Valóban komolyan gondolta a szerzö, hogy MMORPG, Fortnite, konzol a kézben és skill pointok?

Az én 8 éves gyermekem nem fog még most erröl hallani, és nem fogok neki erröl olvasni sem. Senkinek sem javaslom aki nem akarja az elsö 3 oldalon máris ezt magyarázni a gyerekének.

Kimondottan nem értem a világot, hogy a könyv 6 éves kortól felfele javasolt, rettentö csalódás nekem.


Hasonló könyvek címkék alapján

Kántor Kata: A szagtalan betörő
Dobó Dorottya: A zapumai kóbor villamos
Mán-Várhegyi Réka: Dóri és Marci nyomoz
Lázár Ervin: Lovak, kutyák, madarak
Palásthy Ágnes: Mi lesz veled, cica?
Nógrádi Gábor: Marci visszavág
Csukás István: Aszpirin és Lucifer
Makk Attila: Kóbor újabb kalandjai
Lukáts János: A négylábú kapitány
Borsa Kata: Szotyi és Tarhonya