A könyv elsődleges célja, hogy a dualizmus kori pedagógiai sajtó vizsgálatán keresztül bepillantást engedjen a néptanítói szakma kialakulásának néhány részfolyamatába. Ennek érdekében áttekinti a professzionalizáció és a szakmásodás elméleteit, elsősorban a magyar neveléstörténet-írásban eddig kevésbé hivatkozott angolszász szakirodalmakra támaszkodva, majd a néptanítói szakma kialakulásának társadalomtörténeti hátterét és legfontosabb lépéseit mutatja be. Egyik fontos témája, hogy mi volt a tanítói pálya feminizációjának nemzetközi háttere, hogyan jelentek meg a magyar tanítónők a pályán, miképpen voltak képesek formálni a szakmai diskurzusokat, körükben mennyire volt népszerű a feminizmus. Végül pedig azt vizsgálja, hogy a dualizmus kori néptanítók identitásában milyen súllyal jelentek meg a tantermen kívül végzett, „nem szakmai” tevékenységek.
A pedagógiai szaksajtó és a néptanítói szakmásodás a dualizmus korában 0 csillagozás
Hasonló könyvek címkék alapján
- Alice Miller: Kezdetben volt a nevelés 94% ·
Összehasonlítás - Yuval Noah Harari – David Vandermeulen – Daniel Casanave: Sapiens: Rajzolt történelem – Az emberiség születése 96% ·
Összehasonlítás - B. Szabó János: A tatárjárás 97% ·
Összehasonlítás - Kordos Szabolcs: Egy város titkai 96% ·
Összehasonlítás - Timothy Snyder: Véres övezet 96% ·
Összehasonlítás - Philippe Sands: Patkányút 96% ·
Összehasonlítás - Szécsi Noémi – Géra Eleonóra: A budapesti úrinő magánélete 94% ·
Összehasonlítás - Frank Robin – Lars Ritter – Havassy Gergely: Politikai filozófiák zsebkönyve 96% ·
Összehasonlítás - Ráth-Végh István: Fekete krónika 94% ·
Összehasonlítás - Szvetlana Alekszijevics: Fiúk cinkkoporsóban 93% ·
Összehasonlítás