A ​kereszténység majdnem tévedhetetlen története 1 csillagozás

Avagy 2000 év szentekkel, vétkezőkkel, idiótákkal és Istentől ihletett bajkeverőkkel
Nick Page: A kereszténység majdnem tévedhetetlen története

A ​könyv mélyreható kutatás, aprólékos történelmi elemzés és hatékony találgatás segítségével mutatja be a kereszténység nem egészen komplett történelmét – ahogyan Ön még sohasem olvasta. Jézus tényleg rokon volt a tanítványainak felével? Ki találta fel a kiközösítést? Honnan származik a hét halálos főbűn? Hogyan vezetett a nadrág feltalálása Róma elestéhez? És hogy van az, hogy a keresztények évszázadok óta nem veszik a lapot? Nick Page fáradságot nem sajnálva forgat fel (szinte) minden történelmi követ, hogy bekukkantson Abelárd-tól Zwingliig (szinte) minden szent és bűnös életébe, a keresztény történelem (szinte) minden szentségébe és eretnekségébe – a jó pár szamarat, az egyszem elefántot és a profetikus képességekkel megáldott libát ne is számoljuk. Hozzáférhető, informatív és provokatív: A kereszténység majdnem tévedhetetlen története minden, amit szerettél volna tudni az egyház történetéről. Vicces. Lenyűgöző. Elképesztő. De az egyházhoz hasonlóan lehet, hogy nem teljesen… (tovább)

Eredeti cím: A Nearly Infallible History of Christianity

Eredeti megjelenés éve: 2013

>!
Koinónia, Kolozsvár, 2018
544 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789731651972 · Fordította: Jakab-Benke Nándor

Most olvassa 6

Várólistára tette 3

Kívánságlistára tette 2


Kiemelt értékelések

>!
bratan P
Nick Page: A kereszténység majdnem tévedhetetlen története

Nick Page: A kereszténység majdnem tévedhetetlen története Avagy 2000 év szentekkel, vétkezőkkel, idiótákkal és Istentől ihletett bajkeverőkkel

Ez a mű alapvetően nem érdemelne meg pontlevonást, azonban a kiadó igen. Egyrészt gyakorlatilag hozzáférhetetlen a könyv. Másrészt igen lehangoló volt számomra az a tény, hogy a könyvvásáron más kiadókkal szemben egy fillér kedvezményt nem adtak.
Szóval, ha akkora peched van, hogy egyháztörténelemből kell szigorlatoznod (! nem vizsgáznod!!!), kapva sem jutnál szórakoztatóbb ismeret-felelevenít könyvhöz, mint ez. Egyrészt nagyjából – főként protestáns megközelítésből – a teljességre törekszik. Másrészt az eseményeket cseppet sem hivatalos formában/szokásos módon tálalja. Viszont – megítélésem szerint – itt-ott vannak benne tárgyi/hangsúlyi tévedések (pl. szentek imádata??), ami persze lehet fordítási hiba is, de orr alá tört bors is. Nehezen tudnám megítélni.
Az, aki viszont nem szigorlatozik egyháztörténelemből, első körben azt gondolja végig: akar-e tudni valamit a témáról? Merthogy – míg így, vicces formában – a rengeteg-rengeteg adat miatt a könyv lényegében befogadhatatlan. (Ez nem a könyv, hanem az elmúltkézeterév hibája.) Ha kívülálló szemével tekintek vissza, akkor csak annyi mondható el: jó nagy katyvasz ez az egész keresztény történelem.
Ugyanakkor rendkívül szórakoztató (legalábbis nekem). Imádtam a hülyébbnél hülyébb szóvicceit, feliratozott rézkarcait. Még azt is, hogy a fordító még egy lapáttal rátett: lábjegyzetben is találni egyértelműen olyan a könyv stílusába illeszkedő poénokat, amik nem voltak az eredeti szöveg részei. (Érdekes, hogy ez a fajta nyelvi humor itt üdítő volt. A GPS Bibliánál idegesített.)
És ha már a fordítóról esett szó: Jakab-Benke Nándor érdeme/szégyene ez. Nem kívánt rész törlendő.
Szóval, ha csak érdeklődsz az egyháztörténet iránt, és nem tartasz attól, hogy „kiég” az agyad a sok adattól, akkor érdemes elolvasnod. Tankönyvnek nem jó. És ez nem a könyv, hanem az adott oktatási környezet (tipikusan egyház/felekezet/gyülekezet) hibája.


Népszerű idézetek

>!
Richard_the1st

Pál az az ember volt, aki egy telefonfülkében is képes volt vitát szítani.

30

Nick Page: A kereszténység majdnem tévedhetetlen története Avagy 2000 év szentekkel, vétkezőkkel, idiótákkal és Istentől ihletett bajkeverőkkel

2 hozzászólás
>!
Richard_the1st

…Pétert és Jánost – arra intette a főpap és a templomot vezető többi hatalmasság, hogy „egyáltalán ne beszéljenek és ne tanítsanak Jézus nevében.” A válaszuk: „Igaz dolog-e az Isten szemében, hogy inkább rátok hallgassunk, mint Istenre: ítéljétek meg magatok; mert nem tehetjük, hogy ne mondjuk el azt, amit láttunk és hallottunk.” (ApCsel 4,19-20).
Más szóval: nem.
Íme. Rögtön a kereszténység kezdeteinél megtaláljuk egyik legjellemzőbb vonását: a hatalom tiszteletének hiányát. A hallgatás megtagadását. Az igazság az, hogy az autentikus kereszténység már a kezdetektől fogva mélyen, mélyen idegesítő volt.

16.

Nick Page: A kereszténység majdnem tévedhetetlen története Avagy 2000 év szentekkel, vétkezőkkel, idiótákkal és Istentől ihletett bajkeverőkkel

>!
Richard_the1st

És még valami: ez egy komoly történelmi munka – vagy hát legalábbis félkomoly-, de sok élc van benne. Lehet, hogy Ön nem találja viccesnek. Jól van ez így. Bírom a kritikát. A pszichiáterem szerint nagyon jól állok, és ha így haladok, előbb-utóbb szép eséllyel ismét használhatok majd éles tárgyakat. Na meg aztán próbáljon meg Ön valami vicceset mondani például a nesztoriánusokról. De ne írjon nekem felháborodott levelet, hogy poénok vannak a könyvben. Tudom, én raktam oda őket.

9.

Nick Page: A kereszténység majdnem tévedhetetlen története Avagy 2000 év szentekkel, vétkezőkkel, idiótákkal és Istentől ihletett bajkeverőkkel

>!
Richard_the1st

Amikor a keresztelőkápolnákat építészmérnökök kezdték tervezni, szarkofághoz hasonlóra készítették őket, hogy kiemeljék az újjászületés tematikát.*

*Egyes kutatók szerint eme kápolnák vulvához hasonlítanak, ami miatta az újjászületés inkább a méhből való kijövéshez hasonlít. Ebből is látszik, hogy egyes kutatóknak nagyon be kellene csajozniuk már.

24.

Nick Page: A kereszténység majdnem tévedhetetlen története Avagy 2000 év szentekkel, vétkezőkkel, idiótákkal és Istentől ihletett bajkeverőkkel

>!
Richard_the1st

…Sőt azt állították, hogy ez a Jézus a régóta várt zsidó messiás. (Később a követői a messiás kifejezés görög változatát -khrisztosz -kezdték használni, ami felkentet jelent. Innen a Jézus Krisztus". Nem a családneve, hanem a munkaköri leírása az.

16.

Nick Page: A kereszténység majdnem tévedhetetlen története Avagy 2000 év szentekkel, vétkezőkkel, idiótákkal és Istentől ihletett bajkeverőkkel

>!
Richard_the1st

Sok történész megbocsátja a korok különböző keresztényeinek legkevésbé sem keresztény cselekedeteit, a történelmi relativizmus okán – az egy másik korszak volt, másféle értékekkel, mondják. De nekem nem megy. Érted: mi olyan nehéz abban egy kereszténynek- hogy, „szeresd ellenségeidet”? Hol írja Jézus, hogy teljesen okés szanaszét égetni embereket? Nem mintha a „szeresd ellenségedet” csak úgy felbukkant volna utólag egy mindaddig kiadatlan Jézus-összesben. Mindig is ott volt.

10. oldal

Nick Page: A kereszténység majdnem tévedhetetlen története Avagy 2000 év szentekkel, vétkezőkkel, idiótákkal és Istentől ihletett bajkeverőkkel

>!
Richard_the1st

Jézus követői összegyűltek egy helyre imádkozni a zsidó pünkösd alkalmával, amikor a Szentlélek leszállott közéjük. A város tele volt zsidókkal a világ minden részéről: Párthiából, Ázsiából, Egyiptomból, Rómából, Székelyföldről – mindenhonnan.* És ezek elkezdtek beszélni Jézusról, mindenki a maga nyelvén. Jézus mozgalma már az elejétől fogva nemzetközi volt.

*Persze, hogy nem voltak ott a székelyek. Figyelj oda!

17.

Nick Page: A kereszténység majdnem tévedhetetlen története Avagy 2000 év szentekkel, vétkezőkkel, idiótákkal és Istentől ihletett bajkeverőkkel

1 hozzászólás

Hasonló könyvek címkék alapján

Arnold G. Fruchtenbaum: A Messiás élete
Szent Konstantin-Cirill és Szent Metód élete
David Gooding: A krisztusi hithez hűen
Erdő Péter: Egyházjog
A. Hamman: Így éltek az első keresztények
Jim Petersen: Falak nélküli gyülekezet
David J. Bosch: Paradigmaváltások a misszió teológiájában
Bozsóky Pál Gerő: Az állam és az Egyház kapcsolatai Franciaországban
Losonczy László: Kálvin János élete
Eduard Schweizer: Mit tudunk valóban Jézus életéről?