Kedves Gyerekek!
A Földrajzi olvasókönyv második kötete hazánk földrajzának megismeréséhez nyújt segítséget. Elsősorban az általános iskola 8. osztályos tanulóinak ajánljuk, azoknak, akik többet szeretnének tudni a tananyagnál, akiket a jelenségek okai mélyebben foglalkoztatnak.
Leírjuk a magyar föld kialakulásának egymilliárd éves történetét, szólunk az ásványok, ércek keletkezéséről és hasznosításáról. Ismertetjük az időjárásunkat befolyásoló fizikai tényezőket s azt is, hogyan alkalmazkodik az időjáráshoz, éghajlathoz az ember mindennapi életében és a termelésben is. Szólunk a hazai természet- és környezetvédelem szükségességéről és feladatairól. Iparunk és mezőgazdaságunk néhány kiemelkedő ágazatának tárgyalása során érzékeltetjük, hogy is gazdálkodik az ország? Megkeressük helyünket a világ élelmiszergazdaságában, termékeinket a külföldi piacokon.
Könyvünk tehát nem tekinti feladatának hazánk tájainak leírását. Ilyen jellegű könyvek már rendelkezésre… (tovább)
Kedves Gyerekek!
A Földrajzi olvasókönyv második kötete hazánk földrajzának megismeréséhez nyújt segítséget. Elsősorban az általános iskola 8. osztályos tanulóinak ajánljuk, azoknak, akik többet szeretnének tudni a tananyagnál, akiket a jelenségek okai mélyebben foglalkoztatnak.
Leírjuk a magyar föld kialakulásának egymilliárd éves történetét, szólunk az ásványok, ércek keletkezéséről és hasznosításáról. Ismertetjük az időjárásunkat befolyásoló fizikai tényezőket s azt is, hogyan alkalmazkodik az időjáráshoz, éghajlathoz az ember mindennapi életében és a termelésben is. Szólunk a hazai természet- és környezetvédelem szükségességéről és feladatairól. Iparunk és mezőgazdaságunk néhány kiemelkedő ágazatának tárgyalása során érzékeltetjük, hogy is gazdálkodik az ország? Megkeressük helyünket a világ élelmiszergazdaságában, termékeinket a külföldi piacokon.
Könyvünk tehát nem tekinti feladatának hazánk tájainak leírását. Ilyen jellegű könyvek már rendelkezésre állnak, és ilyen írások naponta jelennek meg a folyóiratok, újságok hasábjain is. Mi arra vállalkoztunk, hogy az iskolában tanult általános földrajzi ismereteket is szélesítve, Magyarországot az eddig tanult ismeretek rendszerébe építve mutassuk be.
Könyvünk sok gyakorlati tudnivalót is közöl: elmondjuk, hogyan készül a meteorológiai jelentés, és hogyan kell eligazodni az időjárási térképeken. Mit és hogyan jelez a vízállásjelentés, melyek vízgazdálkodásunk legújabb eredményei és feladatai.
Szeretnénk, ha ez a könyv is indítékot adna a hazai tájak személyes megismeréséhez és az olvasó értőbb szemmel barangolna a hazai tájakon, figyelné a körülöttünk zajló életet.
Szerkesztő