Az olvasásismeret alapjai 2 csillagozás
Ennek a könyvnek nincsen fülszövege.
Várólistára tette 2
Kiemelt értékelések
Nagy Attila: Keresik életük értelmét? című kötetének utolsó fejezetében szerepel jó néhány ezek közül a példák közül, ezért elég gyorsan el tudtam olvasni eme könyvecskét.
(Kicsit azt sajnálom, hogy maga a klasszikus olvasáspedagógia kevesebb oldalszámot kapott, 13.oldalt, ez inkább olvasásszociológiai, könyvtáros tapasztalatokat közreadó kiadvány)
34 oldalba nagyon nehéz belesűríteni ezt a tárgyat, így definíciók és az elméleti alapok háttérbe szorításával inkább szemléletes gyakorlati példákkal, esetleírásokkal sarkall további átgondolásra és beszélgetésekre. (A könyv az iskolarendszeren kívüli könyvtári szakképzés füzetei sorozat tagja.)
Mindenesetre érdekes és inspiráló volt a sok példát olvasni, illetve az ezredforduló olvasási szokásait elemezgetni.
A könyv végén irodalomjegyzék segít továbblépni.
Népszerű idézetek
Még a lelkes gyerekek egy része is csalódik néha az iskolában. Az iskola olvasást tanít
(később irodalmat oktat) és kevésbé nevel olvasóvá. A felmérés tapasztalatai szerint kevés tanító néni mesél, vagy igyekszik érdeklődést kelteni a nyári olvasmányok iránt. Természetesen, az iskola sikere csak a család együttműködésével valósulhat meg.
Az olvasási nehézséggel küszködő gyerekeknek a szülők egy része türelemmel, olykor célravezető “trükkökkel” siet a segítségére: váltva olvas a gyerek és a felnőtt, vagy mosogatás közben kér az anya felolvasást gyermekétől, a nagyszülő a saját szórakoztatását igényelve meséltet a könyvből magának stb. Ezek nyomán sok gyerek számot be a szerepváltás boldogságáról, nem is érzékelvén a saját érdekében alkalmazott családi “fortélyokat”.
13. oldal, Az olvasási kultúra közvetítőiről, a mesélésről és a mesélőkről
Igazából ez a „kötelező” szó sem tetszik, és megeshet, hogy az indián könyv is elveszítheti a varázserejét, ha „kötelezően” el kellene olvasni.
15. oldal, Nem hobbym az olvasás
Hasonló könyvek címkék alapján
- Kamarás István: Olvasatok ·
Összehasonlítás - Tóth Máté: Könyvtár és közösség ·
Összehasonlítás - Csapodi Csaba – Tóth András – Vértesi Miklós: Magyar könyvtártörténet 88% ·
Összehasonlítás - Gombos Péter: Dobj el mindent… és olvass! 86% ·
Összehasonlítás - Lengyel Miklós: Tompa Mihály elbeszélő költeményei ·
Összehasonlítás - Nagy Attila – Imre Angéla – Köntös Nelli (szerk.): Az olvasás össztantárgyi feladat ·
Összehasonlítás - Gereben Ferenc: Olvasáskultúra és identitás ·
Összehasonlítás - Adamikné Jászó Anna: Az olvasás múltja és jelene ·
Összehasonlítás - Kamarás István: A. A. Milne: Micimackó / Micimackó kuckója – munkafüzet ·
Összehasonlítás - Szabó B. István: Örkény ·
Összehasonlítás