Egy szakkönyvsorozat első kötete, amely a zene- és a mozgástudomány különleges kapcsolatát tárja fel.
A magyar női tornában hosszú évek óta tevékenykedő testnevelő tanár – balettpedagógus – koreográfus szerző könyvében ötvözi a Magyar Testnevelési Egyetemen, a Táncművészeti Főiskolán és a Magyar Közművelődési Intézetben tanultakat. Részletesen tárgyalja a női talajgyakorlatok koreográfiai tervezésének, a gyakorlatok megtanításának fortélyait, törvényszerűségeit és nehézségeit. Rámutat a Kodály-módszer létjogosultságára a mozgásoktatásban. A rajzok, fényképek és a mellékelt DVD-filmanyag kiválóan illusztrálják az elméleti ismeretek gyakorlati megvalósulását.
A szerző „egyesíti a különböző tudomány- és művészeti ágak határterületeinek ismereteit, és olyan eredeti rendszert alkot, amely új színt visz a mozgáskultúra fejlesztésébe. Óriási erénye, hogy ritmusalapon elindulva, tudatos képzéssel nemcsak magas szintű mozgáskultúrát ad, hanem érzelmi és művészi élményben is… (tovább)
Egy szakkönyvsorozat első kötete, amely a zene- és a mozgástudomány különleges kapcsolatát tárja fel.
A magyar női tornában hosszú évek óta tevékenykedő testnevelő tanár – balettpedagógus – koreográfus szerző könyvében ötvözi a Magyar Testnevelési Egyetemen, a Táncművészeti Főiskolán és a Magyar Közművelődési Intézetben tanultakat. Részletesen tárgyalja a női talajgyakorlatok koreográfiai tervezésének, a gyakorlatok megtanításának fortélyait, törvényszerűségeit és nehézségeit. Rámutat a Kodály-módszer létjogosultságára a mozgásoktatásban. A rajzok, fényképek és a mellékelt DVD-filmanyag kiválóan illusztrálják az elméleti ismeretek gyakorlati megvalósulását.
A szerző „egyesíti a különböző tudomány- és művészeti ágak határterületeinek ismereteit, és olyan eredeti rendszert alkot, amely új színt visz a mozgáskultúra fejlesztésébe. Óriási erénye, hogy ritmusalapon elindulva, tudatos képzéssel nemcsak magas szintű mozgáskultúrát ad, hanem érzelmi és művészi élményben is részesít”. (Unyatinszkiné Karakas Júlia torna mesteredző)