Érzelemszabályozás ​a gyakorlatban 78 csillagozás

Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban

Mit ​tehetünk akkor, amikor épp nincs külső segítség, magunkra maradtunk a gondjainkkal, és úgy tűnik, hogy a helyzeten nem, vagy csak alig-alig tudunk változtatni? Mit jelent az, hogy számíthatunk magunkra? Hogyan kapcsolódhatunk újra belső erőforrásainkhoz?

A könyv címe gyakorlati útmutatást ígér, mégsem pusztán a gyakorlati megvalósításról szól. Az olvasó rátekinthet arra az útra, ahogyan felnövünk, és jó esetben önálló, egyedi, hatóképes, kapcsolódni vágyó és tudó, szeretetteli felnőttekké válunk. Ez a folyamat természetesen nem minden esetben zajlik harmonikusan. „Útközben” felléphetnek nehézségek, hiányosságok, mint ahogy mindannyiunk életében előfordulnak krízisek, traumatikus élmények, egyéni, családi és társadalmi szinten is.

Az, hogy miként tudunk megküzdeni a nehézségekkel, hogyan válhatunk lelkileg ellenállóbbá, nagyrészt rajtunk is múlik. Azon, hogy elég jóban vagyunk-e önmagunkkal, értjük-e testünk jelzéseit, meghallgatjuk-e az érzelmeinket,… (tovább)

>!
Kulcslyuk, Budapest, 2021
228 oldal · ISBN: 9786155932885
>!
Kulcslyuk, Budapest, 2021
228 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786155932625

Enciklopédia 5

Szereplők népszerűség szerint

Arany János


Kedvencelte 10

Most olvassa 53

Várólistára tette 173

Kívánságlistára tette 182

Kölcsönkérné 4


Kiemelt értékelések

Málnika>!
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

”Ami viszont a mi felelősségünk, az saját lelki-testi állapotunk karbantartása. Akkor tudunk jól kapcsolódni, önmagunk legjavát adni, ha van miből.”

A Kulcslyuk Kiadó egy újabb informatív kiadvánnyal örvendeztette meg az olvasókat, Mogyorósy-Révész Zsuzsanna a belső biztonsághoz való újrakapcsolódás és a nehézségekkel való megküzdés témáját járja körül. A könyv első része elméleti, míg az utolsó 50 oldal hasznos alapgyakorlatokat tartalmaz, utóbbiban rejlik számomra az önfejlesztő kiadvány erőssége.

A pszichológus szerző mindjárt az elején őszintén leszögezi, hogy könyve nem varázstechnikákat tartalmaz. Az életben, bármennyire is szeretnénk, nem minden tőlünk függ, nem vagyunk képesek mindent befolyásolni, ám mégis sokat tehetünk saját jóllétünk érdekében. Ehhez ad hasznos elméleti és gyakorlati útmutatót ez a remek kiadvány. Számomra kétségtelenül a gyakorlatok a könyv leghasznosabb részei, a konténerezés és a tértágítás csak kettő a számos kiváló közül. Ráadásul a gyakorlatok még betűrend szerinti jegyzéket is kaptak, így bármikor könnyen visszakereshetőek. Jól forgatható és alkalmazható, közérthető és végre nemcsak elméleti síkon maradó kiadvány.

Annamarie P>!
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

„Aki másokat legyőz, az erős.
Aki önmagát legyőzi, az hős”

Mondta Lao-ce, és nagyon sok igazság rejlik e szavak mögött. Mert noha az érzéseinkről nem tehetünk, azok jönnek és elborítanak, arról azonban nagyon is tehetünk, hogy mit kezdünk velük. Uralni kellene őket valahogy, de láthatjuk, hogy nem is olyan egyszerű dolog ez. Mindennap halljuk a hirtelen felindulásból elkövetett bántalmazások hírét, látjuk a stressztől szorongó embereket, a levertségben szenvedőket, a hangulatingadozásokban libikókázókat, és elszenvedjük a dühüket ránk fröcsögő sofőröket az utakon. Ki vagy mi adhatja meg számunkra azt a stabilitást, ami nem engedi, hogy játékaivá váljunk „mindenféle szélnek”?

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna a biztonság érzéséből indítja gondolatsorát. Bevallom, hogy a kötet egyik legérdekesebb gondolata számomra, pont az első oldalon hangzik el. A szerző egy kisebb felmérést végzett könyvének megírása elején, aminek az volt a tárgya, hogy a megkérdezetteknek válaszolniuk kellett, „Mire van szükségük a biztonságérzet átéléséhez?” A válaszadók felsorolnak különféle hasznos dolgokat, amik mindannyiunkban megszólalnak, s közös tulajdonságuk, hogy kívülről várjuk őket. És az alanyok 8 százalékánál megjelenik az önmagunkkal való kapcsolódás valamilyen formája. Az volt számomra a megdöbbentő élmény, hogy eddig nem tudtam megfogalmazni, hogy ez nálam is mennyire fontos. Ennek a belső biztonságérzetnek az elérésére kell törekednünk, hogy meg tudjuk teremteni az érzelmeink szabályzásának a lehetőségét.

Először a biztonságérzetet járja alaposan körül a szerző, majd áttér az érzelemszabályozásnak a fogálmára, mibenlétére. A fejezetek szépen vezetnek végig az újszülött kortól kezdve a serdülőkön át a felnőtt korig, láthatjuk, hogyan fejlődik az önszabályozási rendszerünk. Ezek a részek kicsit szárazak voltak számomra, vagy nem voltak elég élvezetesek, de minden meglátás pontos és tényleg alaposan kimeríti a témát. Szó van aztán a krízisekről és a traumákról, melyek azért eltérnek a mindennapi élet érzelmi életének átlagától.

Mindezekből kiderül, hogy bár kívülről mindenkit csapkod rendesen az élet, ez mégsem jelenti azt, hogy tehetetlenek lennénk. Egyfajta öngondoskodásra lenne szükségünk, amit többé kevésbé ki is alakítunk. De ahhoz, hogy megmaradjon biztonságérzetünk, ahhoz a lehető legjobban meg kellene tanulnunk megadni magunknak mindazt, amire valójában szükségünk van. Vegyük számba mindazt, amit önmagunkért tehetünk! A szerző segít, hogy el tudjunk indulni ezen az úton, és miután akkurátusan előkészítette ennek témáját, a könyv harmadik felében végre eljutunk magukhoz a gyakorlatokhoz, melyek segítenek a fentiek megvalósításában.

Maguk a gyakorlatok nagyon egyszerűnek látszó, viszonylag könnyen megvalósítható feladatok. A sikerhez azonban az is kell, hogy ne csak elolvassuk, hanem kezdjük is el alkalmazni őket. Nem szeretném most ezeket felsorolni, mert valahogy az egész kötetnek van egy íve, és abban a jól előkészített táptalajban érthető csak igazán, miért lehet fontos része az érzelmek szabályzásában például a hálaérzet megteremtésének, nevelgetésének, ápolásának.

Ezeknek a gyakorlatoknak kisebb-nagyobb részét sokan használjuk, s egyben érezzük is jótékony hatását. Jó lenne ezt minél hamarabb megtanítani gyerekeinknek, hogy mielőbb megtapasztalhassák ők is ezeket, úgymond, beleszülessenek az öngondoskodás fontosságába. Így aztán kísérleti jelleggel el is indítok egy ilyen csoportot általános iskola alsó tagozatában, egyenlőre három hónapos etapban. Talán mi sem igazolja jobban a kötet inspiráló hatását! Szép összefoglalása a témának, szerintem az első fele kissé túl részletes lett az átlag érdeklődő számára, de releváns információkat tartalmaz. Forgassátok bátran!

A cím picit félrevezető!

3 hozzászólás
Katalin_V_Tóth P>!
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Nagyszerű kötet. Hasznos információkat tartalmaz azzal kapcsolatban, hogy miért fontos a belső biztonság, hogyan függ össze az érzelemszabályozás képességével. Nagyon érdekes volt olvasni, hogy a fejlődés során milyen akadályok állhatják útját annak, hogy az önszabályozás megfelelően fejlődjön és az ember képes legyen kapcsolódni belső energiatartalékaihoz, önmagához, hogyan legyen lelkileg ellenállóbb, és tudjon kapcsolódni másokhoz. A kötet végén hasznos gyakorlatok vannak. Zseniális.

hofeherke11 P>!
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Nagy reményekkel indultam neki a könyv olvasásának, mert azt hiszem egy kis érzelemszabályozás nagyon ráfér mindenkire a mindennapokban off. :D
Érdekes volt nagyon, ahogy bemutatásra kerültek a különböző életszakaszok és hogy ott hogyan tanuljuk meg kifejezni, szabályozni érzéseinket, valamint, hogy ezekben az életszakaszokban milyen defektek alakulhatnak ki, ha nem tudjuk megfelelően kifejezésre juttatni ezeket az érzéseket.
Legjobban a gyakorlati részt vártam, hátha elsajátítok pár olyan gyakorlatot, ami nekem is segíthet a mindennapi stresszkezelésben. A légzőgyakorlatok és imaginációs gyakorlatok nagyon hasonlóak voltak, mint amiket nemrégiben olvastam egy mindfulness könyvben. Ezek biztosan nagyon hasznosak, de úgy érzem nekem annyira nem fekszenek. Aztán voltak olyanok, amiket már egy ideje én is gyakorlok (pl. hálagyakorlat), illetve az is nagyon tetszett, hogy megemlítette a természet, a kirándulás jótékony hatásait. Összességében hasznos kis könyv volt, érdemes elolvasni.

VeronikaNy>!
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

A belső biztonság és a stabil érzelmi reakciók megteremtésének van egy olyan oldala, amiért mi, saját magunk is sokat tehetünk. A könyv definiálja ezt a két fogalmat, majd végigvezet az érzelmi biztonság kialakulásának folyamatán a magzati kortól felnőttkorig, miközben ad egy kis anatómiai-élettani betekintést is, és rámutat a kisiklási lehetőségekre. Definiálja a stresszt, a krízist, a traumát, bemutatja az ezekre adott testi reakciókat is, megtanítja értelmezni azokat, és mutat egy halom gyakorlatot a belső biztonság megőrzéséhez. Ezek a trükkök lehetnek egészen hétköznapi, egyszerű, mindenki által könnyen alkalmazható gyakorlatok, vagy olyanok, amelyekhez mindenképpen szakember segítségét kell kérni. És még valamit leír: ez sem varázspálca, vannak helyzetek, amikor nem lehet, nem kell mindenáron egyensúlyban tartani magunkat, szabad kilengeni.
212 szellősen írt pici oldal, csak a lényeg, semmi más.

tttblog>!
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

„Elhiszem, hogy ezek a gyakorlatok klisésnek hangzanak, és nem fogok hazudni: elsőre annak tűnik az összes. De ahogy az írónő nagyon pontos utasításait valóban követjük – és nem csak legyintünk, hogy jajj persze, ezt már százszor hallottam –, rájövünk, hogy tényleg működik. Nyilván egyénfüggő, biztos mindenkinek lesz hatásosabb, meg kevésbe kedvelt műveleti sorrend.”

Bővebben a blogon :)
https://ttt-blog-by-tami.blogspot.com/2022/07/mogyorosy…

moni79>!
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Talán az egyik leghasznosabb könyv a témában, mert röviden és érthetően összefoglal mindent, amit tudni kell arról, hogyan alakulnak ki pl. kötődési zavarok, mi a trauma és hogyan lehetünk jobban. A gyakorlatok pedig sokfélék, könnyen elvégezhetőek egyedül is. Mindenkinek ajánlom, aki szeretne tenni azért, hogy jobban legyen. Persze fontos hozzátenni, hogy semmilyen önsegítő könyv nem helyettesítheti a pszicológusi segítséget, mert tudjuk, hogy elsősorban ez a speicális kapcsolat az, ami gyógyít.

Piratgirl26 P>!
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Rengeteg hasznos információt és gyakorlatot tartalmaz ez a könyv. Sokszor megdöbbentem, hogy a problémák forrásához mennyire mélyre kell ásni, ám ezt magunkért kell megtenni, a saját fejlődésünk és jóllétünk érdekében. Csak ajánlani tudom ezt a könyvet!

zsuzsyb I>!
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Lehet szó akár egyszerű, hétköznapi stresszkezelésről, akár krízisről, akár poszttraumás tünetekről, a könyv sikerülhet tudatosítani számunkra, hogy mi megy végbe bennünk, és miért lehet nehéz azt kezelni. Hiánypótlónak látom a témában, mivel olyan oldalról közelíti meg az érzelmeinkhez való kapcsolódást, reakcióink szabályozását, ami mintha háttérben kerülne sokszor az ilyen témájú könyvek esetében, és ez a belső biztonságérzet kialakítása. Mert az rendben van, hogy meg kell értenünk mi megy végbe bennünk, mik az aknamezőink és miért, de a legtöbb könyv és cikk meg is áll itt, vagy legfeljebb mutatja mi lenne az egészséges irány, csak éppen mentőövre lenne szükség, mert nem tudunk elúszni jelenleg odáig, hiszen ahhoz túl kell élni a „most”-nak megélt pillanatokat a képességek kifejlesztéséig.

A könyv érthetően bemutatja, hogy érzéseink, gondolataink, testi érzeteink hogyan állnak kölcsönhatásban egymással, és fokozatosan megértjük, az önszabályozás kialakulásában miért nem mindegy egyáltalán, hogy a „stressz” életünk során mekkora hatást gyakorolt ránk, mondjuk akkor, amikor még fejlődésben voltunk. Tetszett, ahogyan rávilágít arra, mitől és hogyan válik egyénfüggővé a reziliencia vagy toleranciaablak, mitől mehet félre felnövéskor az idegrendszeri fejlődés, és csúszhat akár személyiségzavarba is. Nagyvonalakban mesél a traumaterápiák típusairól, majd stresszkezeléshez használható gyakorlatok sorára találunk a könyv második részében.

Az objektív és lényegre törő összeszedettségtől, valamint a könyvben található gyakorlatoktól érzem úgy, hogy sokkal többet nyújtott, mint az eddigi könyvek vagy cikkek, amiket a témában olvastam. Kicsit túlmutat számomra annál, amit Peter Levine és Máté Gábor megfogalmaznak, hogy a trauma nem az, ami veled történik, hanem amit okozott benned, amit megéltél annak során. Azt is éreztem picit, hogy kevésbé sugárzik belőle az, hogy a társadalmi működés és a családi minták áldozata vagy csupán, de amúgy alapvetően nem te vagy a „gáz” (nem azt mondom, nem fontos ennek megértése, tudatosítása) nem sátorozik itt le. Ezért képes elhitetni veled, hogy igenis, tehetsz magadért.

Azt hiszem, egyre divatosabb szóvá válik a „trauma”, és olyan könnyen dobálózunk a traumatizáltsággal és hajlamosak vagyunk egy krízisre vagy életvezetési nehézségre is ráhúzni ezeket a fogalmakat és jelenségeket, így aki igazán poszttraumás tünetekkel él, az hajlamossá válhat bagatellizálva tekinteni az övére is egy ilyen közös asztalon, és nem érti, hogy neki miért nehezebb, mint „azoknak”, miért érzékenyebb, és mi a baj vele.
Trauma vagy se, a belső biztonság jó ha az ember eszköztárában erős eszközként kifejlődik, hiszen bármelyik pillanatban felértékelődhet, ha már semmilyen külső biztonság nem képes fenntartani egy illúziót, elterelni a figyelmet vagy kompenzálni fájdalmat. Nemcsak egy világválságban vagy egy szorongást felerősítő helyzetben lehetnek hasznosak ezek a belső biztonságot kialakító és ápoló gyakorlatok, de akár olyan élethelyzetekben is, amikor a belső túl zavarttá vagy elviselhetetlenné válik. A stresszkezelési technikákat és gyakorlatokat szerintem meg igazán rendszeresen taníthatnák és ingyenesen elérhetővé tehetnék az iskolákban, alapból! (nem tudok elég nagy felkiáltójelt tenni ide) Legalább ennyit, ha már a stresszt is a diákokba tömködik.

A gyakorlatoknál igencsak nagyot néztem az imaginációsoknál, mivel ezek közül párat már magam is végeztem, létrehoztam, anélkül, hogy bárki mesélt volna róluk, hogy ezek tényleg „hivatalosan” is létező gyakorlatok. Szintén ismerkedtem a mindfulness-gyakorlatokkal (a szomatikus, szenzorimotor-terápiák mintha kezdenének népszerűbbekké válni a kognitív viselkedésterápiákkal szemben, amióta sokat hangoztatják, hogy leginkább a test az, ami emlékszik és tárol) de érdekeseknek tűnnek az Énállapot-játékok és a konténergyakorlat.

Kinek ajánlom a könyvet? Mindenkinek, mert valószínűleg mindnyájan vagyunk sérültek valamilyen mértékben, eléggé ahhoz, hogy ha nem is küzdünk elsodró érzelmi viharokkal, időnként nehézségünk támad a stresszreakciókkal vagy épp az érzelmekhez való kapcsolódással. Ha pedig egyénenként nem is, nemzetileg biztosan van problémánk a traumákkal.

Szász_Judit>!
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Egy könyv, ami segít megérteni bizonyos érzések / reakciók eddig ismeretlen okait ♥


Népszerű idézetek

Málnika>!

Az érzelmek olyanok, mint a tenger hullámai: jönnek és mennek. Néha elég annyi, hogy csak “állom a hullámzást”, és kivárom, hogy elmúljon.

28. oldal (Kulcslyuk, 2021)

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Kapcsolódó szócikkek: érzelem
Katalin_V_Tóth P>!

Mert aki megtanul együttérzően, jól bánni önmagával, másokhoz is ugyanúgy fog viszonyulni.

114. oldal (Kulcslyuk Kiadó, 2021)

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Málnika>!

A lényeg tehát az, hogy életünkben talán először legyünk megértőek magunkkal. Ahelyett, hogy folytatnánk önmagunk szapulását és leértékelését, hasonlóan, mint ahogy egykor velünk történt, most legyünk együttérzők magunkkal. Ez az, amit nem kaptunk meg, amikor hibáztunk, ügyetlenkedtünk. Senki sem mondta, hogy lehet hibázni, veszíteni, kudarcot vallani, hogy ez nem tragédia, hanem az élet, a tanulás része.

118. oldal (Kulcslyuk, 2021)

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Málnika>!

Nem véletlen, hogy az elnyomó rendszerek és emberek előszeretettel alkalmazzák a megalázást, megszégyenítést azért, hogy összetörjék, tehetetlenné, megküzdésre képtelenné tegyék az áldozatot.

67. oldal (Kulcslyuk, 2021)

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Málnika>!

Ami viszont a mi felelősségünk, az saját lelki-testi állapotunk karbantartása. Akkor tudunk jól kapcsolódni, önmagunk legjavát adni, ha van miből.

22. oldal (Kulcslyuk, 2021)

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Kalmár_Melinda P>!

Furcsa ellentmondásnak tűnik, pedig így van: bátorrá csak az válhat, aki fél.

129. oldal

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

7 hozzászólás
Szász_Judit>!

Nem az számít, hogy milyen kicsinek tűnik az a lépés, amelyet megtettünk, hanem az, hogy mertünk lépni.

113. oldal

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Chöpp >!

Felnőttnek akkor nevezhetjük magunkat, ha már nem pusztán másoktól várjuk el a saját biztonságérzetünk létrehozását, hanem mi magunk is aktívan részt vállalunk annak megteremtésében, természetesen a külvilág lehetőségeinek, korlátainak figyelembevételével. Ehhez viszont tudatosság szükséges. Tudatosság abban az értelemben, hogy képesek legyünk figyelni, mi történik velünk, bennünk, hogyan változik a testi és érzelmi állapotunk, s képesek legyünk ezeket a változásokat elfogadni, szükség esetén a helyzetekhez való hozzáállásunkat befolyásolni, módosítani. Belső biztonságérzetünk kialakításának alapvető tényezője tehát az érzelmeink szabályozására való képesség.

18-19. oldal

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Chöpp >!

Eszembe jut erről egy filmdráma, az 1992-ben Louis Malle rendezésében készült Végzet, amely a kapcsolati traumának egy egészen különleges esetéről szól. A bűntudat akár a realitásból való kilépéshez is vezethet, az elkövető a traumaidőbe ragadva elveszítheti a józan eszét, ahogy azt Arany János fájdalmas együttérzéssel ábrázolja Ágnes asszony című balladájában.

111-112. oldal

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

Kapcsolódó szócikkek: Arany János
Nilse>!

Ahogy igaz az, hogy dühösen nem szabad döntéseket hozni, ugyanúgy igaz az is, hogy energiátlan állapotban nem tanácsos „elhinni” mindazt, amit a ránk törő negatív gondolatok állítanak.

150. oldal

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz


Hasonló könyvek címkék alapján

Máté Gábor: A test lázadása
Máté Gábor – Máté Dániel: Normális vagy
Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása
Gary Chapman: Egymásra hangolva
Gary Chapman: A szerelem pszichológiája
F. Várkonyi Zsuzsa: Hoztam, kaptam, átszabtam!
Ritter Andrea: El(ő)bújás
Herendi Kata – Szabó Eszter Judit: 20 önismereti kérdés és válasz
George Simon: Báránybőrben
Juhász Bettina – Miklós Andrea – Pető Dorina: Mélylevegő Projekt: Elmerülő