Az ​emberi szellem felszabadítása 2 csillagozás

Társadalmi hármas tagozódás, pénz és a Waldorf-iskola
Michael Spence: Az emberi szellem felszabadítása

Szinopszis:
A ​jelenkor emberisége óriási eredményeket ért el a külvilág megfigyelésében és az élettelen természet folyamatainak, törvényeinek kutatásában és azok alkalmazásában. A napjainkban tapasztalható számos súlyos válságtünet azonban arra figyelmeztet, hogy egyre inkább meg kellene ismernünk magunkat is, a közöttünk zajló folyamatok természetét. Az élet természetét kutatva új módokat kell találnunk, ha a problémák valódi megoldására törekszünk. A társadalom hármas természetének felismerése az első lépés lehet ebben az irányban. A következő pedig, hogy ennek a hármas természetnek megfelelő társadalmi formációkat, szervezeteket alakítunk ki, vagy meglévő szervezeteinket e felismerés alapján alakítjuk tovább. A Waldorf-iskola mozgalom születésének pillanatától össze van kötve a hármas tagozódás megvalósulásáért indított kezdeményezéssel. Ezért merül fel újra és újra a kérdés, az igény és a vita a Waldorf-intézményekben arról, hogy lehet-e, hogy hogyan lehet, és hogy… (tovább)

>!
Remedium, Nagykovácsi, 2008
208 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789638758743

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 2


Kiemelt értékelések

Wish>!
Michael Spence: Az emberi szellem felszabadítása

Michael Spence: Az emberi szellem felszabadítása Társadalmi hármas tagozódás, pénz és a Waldorf-iskola

Nagyon fontos és értékes gondolatokat tartalmaz a könyv a hármas tagozódásról.
Egyelőre emésztem és gondolkozom rajta, hogy a mai magyar jogi és oktatási helyzetben mi az, ami megvalósítható, és hogyan a mi iskolánkban. Nem lesz könnyű, de eleve Waldorf iskolát működtetni sem könnyű ;)


Hasonló könyvek címkék alapján

Vekerdy Tamás: Milyen iskola kell a gyerekeknek?
Rudolf Steiner: Általános embertan, mint a pedagógia alapja
G. Ekler Ágnes: A Waldorf-pedagógia és a korproblémák
Rudolf Steiner: Nevelésművészet az ember lényének megismeréséből
Peter Selg: Civil kurázsi
Rudolf Steiner: A nevelés művészetének szellemi lelki alaperői
Robyn M. Brown: A gyógyító nevelés gyakorlata a hét életfolyamaton keresztül
Henning Köhler: Rossz gyerekek pedig nincsenek
Rudolf Steiner: Gazdaság és szociális hármas tagozódás a Waldorf-iskola tantervében
Karl Ege: Korunk nyilvánvaló szükséglete