Szinopszis:
A jelenkor emberisége óriási eredményeket ért el a külvilág megfigyelésében és az élettelen természet folyamatainak, törvényeinek kutatásában és azok alkalmazásában. A napjainkban tapasztalható számos súlyos válságtünet azonban arra figyelmeztet, hogy egyre inkább meg kellene ismernünk magunkat is, a közöttünk zajló folyamatok természetét. Az élet természetét kutatva új módokat kell találnunk, ha a problémák valódi megoldására törekszünk. A társadalom hármas természetének felismerése az első lépés lehet ebben az irányban. A következő pedig, hogy ennek a hármas természetnek megfelelő társadalmi formációkat, szervezeteket alakítunk ki, vagy meglévő szervezeteinket e felismerés alapján alakítjuk tovább. A Waldorf-iskola mozgalom születésének pillanatától össze van kötve a hármas tagozódás megvalósulásáért indított kezdeményezéssel. Ezért merül fel újra és újra a kérdés, az igény és a vita a Waldorf-intézményekben arról, hogy lehet-e, hogy hogyan lehet, és hogy… (tovább)
Az emberi szellem felszabadítása 2 csillagozás
Társadalmi hármas tagozódás, pénz és a Waldorf-iskola
Várólistára tette 2
Kívánságlistára tette 2
Kiemelt értékelések
Wish>!
Michael Spence: Az emberi szellem felszabadítása Társadalmi hármas tagozódás, pénz és a Waldorf-iskola
Nagyon fontos és értékes gondolatokat tartalmaz a könyv a hármas tagozódásról.
Egyelőre emésztem és gondolkozom rajta, hogy a mai magyar jogi és oktatási helyzetben mi az, ami megvalósítható, és hogyan a mi iskolánkban. Nem lesz könnyű, de eleve Waldorf iskolát működtetni sem könnyű ;)
Hasonló könyvek címkék alapján
- Vekerdy Tamás: Milyen iskola kell a gyerekeknek? ·
Összehasonlítás - Rudolf Steiner: Általános embertan, mint a pedagógia alapja ·
Összehasonlítás - G. Ekler Ágnes: A Waldorf-pedagógia és a korproblémák ·
Összehasonlítás - Rudolf Steiner: Nevelésművészet az ember lényének megismeréséből ·
Összehasonlítás - Peter Selg: Civil kurázsi ·
Összehasonlítás - Rudolf Steiner: A nevelés művészetének szellemi lelki alaperői ·
Összehasonlítás - Robyn M. Brown: A gyógyító nevelés gyakorlata a hét életfolyamaton keresztül ·
Összehasonlítás - Henning Köhler: Rossz gyerekek pedig nincsenek ·
Összehasonlítás - Rudolf Steiner: Gazdaság és szociális hármas tagozódás a Waldorf-iskola tantervében ·
Összehasonlítás - Karl Ege: Korunk nyilvánvaló szükséglete ·
Összehasonlítás