A ​magyar nevelés- és iskolatörténet kronológiája 0 csillagozás

996-1996
Mészáros István: A magyar nevelés- és iskolatörténet kronológiája

996 ​táján létesült a mai Pannonhalmán az első magyarországi bencés kolostor, minden bizonnyal iskolával együtt. A kronológiai bizonytalanságok ellenére mintegy közmegegyezéssel 996-tól számítja a szakma és a szélesebb közvélekedés a magyar iskolázás történetét, amelynek ezredik születésnapját ünnepeljük idén. Mészáros István nevelés- és iskolatörténeti kronológiája ebből az alkalomból jelent meg. A teljesség igényével kívánja feltárni a magyar nevelés- és iskolatörténet minden lényeges időponthoz köthető eseményét, jelenségét, mozzanatát. Az iskolaalapítások, az elemi, közép- és felsőfokú oktatási intézmények és formák adatai, a tanügyi rendelkezések és koncepciók születési időpontjai, az iskolarendszerben bekövetkezett változások tényei, az iskoláskorúakkal kapcsolatos nevelési, nevelődési szempontból fontos szervezetek kialakulásai (cserkészet, úttörőmozgalom stb.), a tantárgyak bevezetései, az értékelések (osztályozások) változásai stb. szerepelnek a kronológiában. Az első,… (tovább)

>!
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996
316 oldal · keménytáblás · ISBN: 963186877X

Kívánságlistára tette 1


Hasonló könyvek címkék alapján

Vekerdy Tamás: Milyen iskola kell a gyerekeknek?
L. Ritók Nóra: Minden gyerek számít
Beke Kata: Jelentés a kontraszelekcióról
Kiss Péter: Az egri Líceum az egyetemi gondolattól az államosításig
Pusztai Gabriella: Társadalmi tőke és az iskola
Andor Mihály: Dolgozatok az Iskoláról
Ligeti György: Gyújtós
Pete József: Az alma és a fája
Szitó Imre: Az érzelmi intelligencia fejlesztése az iskolában
Forray R. Katalin: Az iskolakörzetesítések rövid története