996 táján létesült a mai Pannonhalmán az első magyarországi bencés kolostor, minden bizonnyal iskolával együtt. A kronológiai bizonytalanságok ellenére mintegy közmegegyezéssel 996-tól számítja a szakma és a szélesebb közvélekedés a magyar iskolázás történetét, amelynek ezredik születésnapját ünnepeljük idén. Mészáros István nevelés- és iskolatörténeti kronológiája ebből az alkalomból jelent meg. A teljesség igényével kívánja feltárni a magyar nevelés- és iskolatörténet minden lényeges időponthoz köthető eseményét, jelenségét, mozzanatát. Az iskolaalapítások, az elemi, közép- és felsőfokú oktatási intézmények és formák adatai, a tanügyi rendelkezések és koncepciók születési időpontjai, az iskolarendszerben bekövetkezett változások tényei, az iskoláskorúakkal kapcsolatos nevelési, nevelődési szempontból fontos szervezetek kialakulásai (cserkészet, úttörőmozgalom stb.), a tantárgyak bevezetései, az értékelések (osztályozások) változásai stb. szerepelnek a kronológiában. Az első,… (tovább)
A magyar nevelés- és iskolatörténet kronológiája 0 csillagozás
996-1996
Kívánságlistára tette 1
Hasonló könyvek címkék alapján
- Vekerdy Tamás: Milyen iskola kell a gyerekeknek? ·
Összehasonlítás - L. Ritók Nóra: Minden gyerek számít ·
Összehasonlítás - Beke Kata: Jelentés a kontraszelekcióról ·
Összehasonlítás - Kiss Péter: Az egri Líceum az egyetemi gondolattól az államosításig ·
Összehasonlítás - Pusztai Gabriella: Társadalmi tőke és az iskola ·
Összehasonlítás - Andor Mihály: Dolgozatok az Iskoláról ·
Összehasonlítás - Ligeti György: Gyújtós ·
Összehasonlítás - Pete József: Az alma és a fája ·
Összehasonlítás - Szitó Imre: Az érzelmi intelligencia fejlesztése az iskolában ·
Összehasonlítás - Forray R. Katalin: Az iskolakörzetesítések rövid története ·
Összehasonlítás