Az Emberi színjáték egyike azoknak az irodalmi műveknek, amelyek a legtöbbet foglalkoztatták a kritikusokat. Engelstől Lukács Györgyig, Saint-Beuve-től Proustig, a francia új regény és új kritika művelőin keresztül egészen napjainkig a legkülönbözőbb világnézetű és kritikai beállítottságú irodalmárok választották és választják vizsgálatuk tárgyául. Balzac ugyanis nemcsak a világirodalom legkiemelkedőbb alakja, hanem ma is olvasott, sőt sokat idézett szerző. Martonyi Évának, a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetem tanszékvezető tanárának célja az, hogy a hazai legújabb eredményeit, bemutassa a különböző módszerek alkalmazási lehetőségeit, korlátjait.
Elsősorban szövegközpontú elemzésre törekedve alkalmazza a strukturalizmus és a narratív poétikai elméletek eredményeit az utóbbi két évtized magyar Balzac-filológiájára. A tanulmányt gondos filológiai jegyzetek és gazdag bibliográfia teszi teljessé.
Poétika és narráció Honoré de Balzac Emberi színjátékában 0 csillagozás
Róla szól: Honoré de Balzac
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Modern Filológiai Füzetek Akadémiai
Hasonló könyvek címkék alapján
- Menyhért Anna: Női irodalmi hagyomány 95% ·
Összehasonlítás - Kemény Katalin: Az ember, aki ismerte saját neveit ·
Összehasonlítás - Borgos Anna – Szilágyi Judit: Nőírók és írónők ·
Összehasonlítás - Nagy Olga: Táltos és Pegazus ·
Összehasonlítás - Kiss Ferenc: Művek közelről ·
Összehasonlítás - Bajkán László – Berze Nagy János – Bősz Imre Ádám – Grandpierre Attila – Koszecz Sándor – Makoldi Sándor – Pap Gábor – Szakács Attila – Szántai Lajos: „Aki nem hiszi, járjon utána” ·
Összehasonlítás - Havasréti József: Széteső dichotómiák ·
Összehasonlítás - Gelencsér Gábor: Forgatott könyvek ·
Összehasonlítás - Majnik László: Mindörökké Omega ·
Összehasonlítás - Kemény Géza: „A kivirágzott kéz” ·
Összehasonlítás