A ​nyelvóra életre keltése 1 csillagozás

Mario Rinvolucri: A nyelvóra életre keltése

Könyv ​a stílus és a jó hangulat kialakításához nyelvtanároknak, rengeteg ötlettel E könyv Neked szól, ha: változatossá szeretnéd tenni az órád, és az általad használt tankönyv kereteit ki szeretnéd tágítani; nem szeretsz sokat készülni (az itt található gyakorlatok többnyire egyszerűek, és minimális anyagra és felkészülésre van szükség hozzájuk, ami azonban egyáltalán nem zárja ki, hogy igazán jó hangulatot és hatékonyságot vigyünk a nyelvórába;) ha olyan kis vagy túl nagy létszámú osztályokban tanítasz, melyekben fegyelmezési gondjaid adódnak; ha már nem használsz tankönyvet, mert alternatív iskolában tanítasz. Ezek a gyakorlatok jól használhatók olyan szövegeknél, melyek az órán keletkeznek, vagy melyeket a tanár az osztályra vagy a csoportra szabva választ ki az órára, ismerve a diákok igényeit és érdeklődési körét. E könyv a benne található 151 ötlettel változatosságot visz a nyelvórába, és segít még a legunalmasabb tankönyvet is élővé varázsolni. Ajánljuk e könyvet… (tovább)

>!
Szépnap, Szeged, 2006
100 oldal · ISBN: 9630604019 · Fordította: Hevesi Mihály

Várólistára tette 1

Kívánságlistára tette 1


Kiemelt értékelések

>!
Mihály_Hevesi
Mario Rinvolucri: A nyelvóra életre keltése

Szuper ötletek a nyelvórához nyelvtanhoz, szókincshez, íráshoz, beszédhez. Tényleg feldobja a nyelvórát. Kedvenc gyakorlataim: „kedvenc hibáim”, „szótenisz”; „távdiktálás”. A diákok egyszerűen imádják ezeket!


Népszerű idézetek

>!
Mihály_Hevesi

Nincs hiba és siker, csak visszacsatolás.
Amikor nyelvet tanítok, magamat tanítom. A diákok a nyelvet tanulják, de a folyamat természetesen elkerülhetetlenül Mario-szerű lesz. Többet kell megtudnom erről a Marioról, vagyis magamról.

15. oldal

>!
Mihály_Hevesi

A zenészek először összehangolják a hangszereiket, a kórustagok bemelegítik a hangjukat, mielőtt énekelnének, az atléták pedig soha nem lendülnek neki, mielőtt megfelelően be nem melegítettek. A diákoknak is szükségük van arra, hogy ráhangolódjanak a nyelvre, és összehangolódjanak társaikkal.

16. oldal

>!
Mihály_Hevesi

A tanításban lelt öröm fontos számomra. Az öröm azt jelenti, hogy csodálattal szemlélem a tíz, harminc, ötven emberi univerzumot magam körül. Milyen csodálatos életutak vannak, milyen lenyűgözően látják és érzik ők a világot!

15. oldal

>!
Mihály_Hevesi

Ha gyakorlat gyanánt üzeneteket írunk egymásnak az osztályban, elhagyom a szülői szerepet, és szintén bekapcsolódom; például hat üzenetet küldök hat különböző diáknak, és ügyelek arra, hogy a csoport átlag színvonalán írjak. Ez a viselkedés felszabadít az atyáskodó és a mentori sze-repből, így a diákok idősebb testvére, levelezőtársa lehetek.

>!
Mihály_Hevesi

Sokszor címkét teszünk a diákokra : „jó diák”, „rossz diák”. Ez a dolog természetes, de nevetségesen szűk látókörre vall, és szürrealisztikusan céltalan. Hiszem, hogy el kell kerülnöm ezt.

15. oldal

>!
Mihály_Hevesi

Tapasztalatom szerint a bemelegítő gyakorlatokat nem lehet eléggé dicsérni. Még akkor sem, ha nagyon sok mindent kell megtanítanunk egy osztálynak a tanév során vagy egy csoportnak a tanfolyamon.

16. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Szabolcs Éva – Garai Imre (szerk.): Neveléstudományi kutatások közben
Gordon Győri János: A magyartanítás mestersége – mestertanárok a magyartanításról
Holló Dorottya – Kontráné Hegybíró Edit – Tímár Eszter: A krétától a videóig
John Holt: Iskolai kudarcok
Daniel Pennac: Iskolabánat
Thomas Gordon: T. E. T.
Grósz Emese: Szexuális nevelés
Gedeon Éva – N. Tóth Zsuzsa – Rádai Péter: 165 ötlet
Rebecca L. Oxford: Language Learning Strategies
Gedeon Éva – Lengyel Zsuzsa – Rádai Péter: Még 135 ötlet