A ​Hemingway-átok 3 csillagozás

Mariel Hemingway – Ben Greenman: A Hemingway-átok

Mariel Hemingway néhány hónappal azelőtt született, hogy a nagyapja, Ernest Hemingway Nobel-díjas író önkezűleg véget vetett az életének. A Hemingway család generációk óta szenvedett az alkoholizmustól, a mentális betegségektől és a sérült emberi viszonyoktól.
A három Hemingway lányunoka közül a legidősebb, a tehetséges művészlélek, Muffet súlyos skizofréniával küzdött, a középső, a gyönyörű szupermodell, Margaux öngyilkos lett. A legkisebb lány, Mariel volt az egyetlen, aki szembe szállt a családját sújtó átokkal. Ő volt az egyetlen, aki felülkerekedett a terhelt genetikai örökségen, és normális életet tudott élni.
Mariel Hemingway 1961-ben született, és filmszínésznőként indult. Ő volt az egyik legfiatalabb amatőr szereplő, akit Oscar-díjra jelöltek Woody Allen Manhattan című filmjében nyújtott alakításáért.
A színészetet produceri, életmód-tanácsadói és írói pályára cserélte.

>!
Tericum, 2017
304 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789634380115 · Fordította: Torma Péter

Most olvassa 3

Várólistára tette 20

Kívánságlistára tette 25

Kölcsönkérné 2


Népszerű idézetek

>!
Nikkincs

A színészkedés nem arról szól, hogy valaki rendes lány legyen. Hanem kockázatvállalásról, törtetésről, önmagunk mélységeinek és határainak megismeréséről.

236. oldal

>!
Nikkincs

Azt mondják, Hadley-t minden más nőnél jobban szerette, és azzal, hogy elhagyta őt, úgy döntött, hogy ő Ernest Hemingway, a Nagy Író lesz, nem pedig Ernest Hemingway, az ember, férj és apa. Senki nem tudhatja biztosan, de én azt hiszem, sarokba szorítva érezte magát, érezte, hogy nem élheti mindkét életet.

295. oldal

>!
Nikkincs

A család egy megrepedt tükör, amely ennek ellenére pontosan mutat meg bennünket.

18. oldal

>!
Nikkincs

Nem akartam másvalakivé válni. Azt akartam, hogy a színészet segítségével egyre inkább önmagam lehessek.

175. oldal

>!
Nikkincs

A családomban mindenki árnyékban élt. Margaux a tökéletes nővére, Muffet árnyékában, aki viszont a mentális betegségéében. Apám anyám első szerelméében. Anyám a saját múltjában. Mindenki ki akart lépni a saját árnyékából, mindenki azt akarta, hogy elismerjék azért, ami, ne pedig lenézzék azért, ami nem. Én a legkisebbként arra törekedtem, hogy önálló legyek, hogy én s kiléphessek a fénybe, de csak a kudarcra, a kompromisszumra és a csalódottságra láttam példát magam körül.

106. oldal

>!
Nikkincs

Visszaemlékeztem arra, hogy gyerekkoromban hogyan jöttem tisztába nagyapám öngyilkosságával: lassan, és egyre inkább megérezve, hogy mennyire nehéz az embereknek feldolgozni azt, ami történt. (…) Ernest döntését nem lehetett teljesen megmagyarázni. Senki nem tudhatta, előre eltervezett cselekedet, esetleg pillanatnyi kétségbeesés eredménye, vagy egyáltalán szándékos volt-e. Megválaszolatlan kérdés volt, egy lezárt ügy nyitott aktja és ezért senki nem tudta, mit kezdjen vele.

252. oldal

>!
Nikkincs

A nagyapám által kedvelt egyenes nyelvezettel úgy mondanám, a családomat szétszaggatta a bánat és a csalódás, és mindennaposak voltak benne az emberi gyengeségek és hibák. Voltak benne emocionális problémák. Voltak mentálisak. Volt benne függőség. Volt öngyilkosság. Voltak emberen belüli és emberek közötti problémák egyaránt. Magányosnak éreztük magunkat, amikor együtt voltunk.

15. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Edmund de Waal: A borostyánszemű nyúl
Fehér Klára: Hová álljanak a belgák?
Raana Raas: Elágazó utak
Wass Albert: Kard és kasza
Brunella Gasperini: Én és ők
Thomas Mann: József és testvérei
Kate Morton: Felszáll a köd
Stieg Larsson: A tetovált lány
Szabó Magda: Régimódi történet
Laura Ingalls Wilder: A Szilva-patak partján