A ​gyermek felfedezése 3 csillagozás

Maria Montessori: A gyermek felfedezése Maria Montessori: A gyermek felfedezése

A ​pedagógusnak, aki erre a különleges nevelésre akar felkészülni, elsősorban azzal kell tisztában lennie: nem az a feladata, hogy a gyereknek a tárgyak által közvetítsen ismereteket a dolgok tulajdonságairól, mint például mennyiség, forma, szín. Az sem lehet a célunk, hogy a gyerekek az eléjük tett eszközöket hiba nélkül használják, és jól teljesítsék a gyakorlatokat. Ez eszközeinket hasonlóvá tenné az összes többihez – például Fröber eszközéhez –, és állandóan a pedagógus aktív közreműködését követelné meg az ismeretek közvetítésével és a hibák azonnali javításával. Ezek az eszközök nem újszerű segédeszközök, melyeket a »régi«, aktív pedagógus kezébe adunk, hogy tanári feladatának teljesítéséhez segítséget nyújtsunk. Régebben az aktivitást főként a pedagógustól várták el, módszerünkben pedig főként a gyerektől.
A nevelőmunka a pedagógus és a környezet között oszlik meg. Az anyag elsajátítására az »oktató« pedagógust sokkal összetettebb kombináció helyettesíti. A… (tovább)

>!
Cartaphilus, Budapest, 2011
290 oldal · ISBN: 9789632662053 · Fordította: Balassa Sándorné, Dömök Szilvia, Hoffer Éva, Kovásznai Kató
>!
Herder, Budapest, 1995
300 oldal · ISBN: 9637484078 · Fordította: Balassa Sándorné, Dömök Szilvia, Hoffer Éva, Kovásznai Kató

Kedvencelte 1

Most olvassa 1

Várólistára tette 8

Kívánságlistára tette 13

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

pokolpetu>!
Maria Montessori: A gyermek felfedezése

Az őszi félévben olvastam el a pedagógia tanárom hatására, aki Montessori munkásságát kutatja már hosszú évek óta.
A könyv első fele volt számomra érdekes, amikor történetszerűen mesél a nevelési módszerének létrejöttéről, írja le tapasztalatait és hasonlítja össze az elért eredményeit az addig általánosan elfogadott gyakorlatokkal.
A második felében az általa kifejlesztett eszközöket és használatukat mutatja be, amit untam kicsit, mert megtörte azt a lendületet, amit a könyv elejétől kaptam. (De hát ez még sem egy szórakoztató irodalom.)

2 hozzászólás

Népszerű idézetek

pokolpetu>!

A gyerek nem attól válik megfigyelővé, hogy azt mondjuk neki: „figyeld meg”, hanem úgy, hogy a megfigyelésekhez eszközt adunk. Ez az eszköz az érzékelés fejlesztése.

150. oldal (Cartaphilus Könyvkiadó)


Hasonló könyvek címkék alapján

B. Méhes Vera: Montessori pedagógiai rendszere és alkalmazása az óvodában
Rüdiger Penthin: Miért agresszív a gyermekem?
Vekerdy Tamás: Az iskola betegít?
Jean-Jacques Rousseau: Emil, vagy a nevelésről
Giorgia Cozza: Ingyenbaba
Raffaele Arigliani: Nevelés stressz nélkül
David Owen: Papa Bank – A legjobb módszer, hogy gyermekeinket megtanítsuk a pénzzel bánni
Jörg Sommer – Gerit Kopietz: Baj van a gyerekkel?
Steve Biddulph: Lányos szülők kézikönyve
Meg Meeker: Apa és lánya