Az ​arc mozija 1 csillagozás

Közelkép és filmstílus
Margitházi Beja: Az arc mozija

Az ​arcnagyközeli képek az elmúlt évszázadban olyan jól integrálódtak a filmek cselekményébe és képi világába, hogy mára már semmi különöset nem találunk abban, ha hatalmas méretű, a teljes képteret kitöltő arcok néznek vissza ránk a filmvászonról vagy televíziók, házimozik képernyőiről. Az arcok premier plánjai úgy olvadtak be a film egyéb vizuális effektusai közé, hogy − erőteljes hatásukat megőrizve − alig árulkodnak azokról a bonyolult optikai és proxemikai, esztétikai és filozófiai kérdésekről, melyeket a közelkép, különösen az arcnagyközeli meghatározása vagy filmtörténete vet fel.

Ez a könyv film, közelkép és arc kapcsolatának átgondolására vállakozik. E kapcsolat filmelméleti és -történeti vonatkozásainak, valamint az arc szinte kimeríthetetlen, multidiszciplináris témájának vizsgálata során fokozatosan válik láthatóvá az, hogy az arc termékeny szerkezetnek, alakzatnak, látványnak és metaforának bizonyul a filmképpel való kölcsönhatásában is. Mindez új… (tovább)

>!
Koinónia, Kolozsvár, 2008
282 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789737605894

Kedvencelte 2

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 5

Kölcsönkérné 1


Hasonló könyvek címkék alapján

Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG
Király Jenő: Mágikus mozi
Gregus Zoltán: Észlelés és értelemképződés a filmművészetben
Moholy-Nagy László: Látás mozgásban
Tóbiás Áron (szerk.): Filmkönyvek könyve
Király Jenő: A filmkultúra filozófiája és a filmalkotás szemiotikai esztétikája
Király Jenő: A mai film szimbolikája
Pier Paolo Pasolini: Eretnek empirizmus
Jean Mitry: A film esztétikája és pszichológiája
Jean Mitry: A film esztétikája és pszichológiája – A formák