Annyira nagyon, nagyon jó. Kicsit elrugaszkodik a valóságtól, remek szimbólumok vannak benne, és egy tökátlagos hősnő. Még nincs egy éve, hogy olvastam, de szerintem hamarosan újraolvasom, mert ritkán találok ennyire élvezetes, gondolkodós, vicces, társadalomkritikus könyvet. Szuper.
–
Újra (2010): Már elsőre is el voltam ájulva ettől a könyvtől, de ez most még fokozódott. Atwood rengeteg témát tárgyal ebben a regényben, mégsem válik túlzsúfolttá a könyv. Ez egy könnyen olvasható, gunyoros, okos remekmű szerintem. Legszívesebben most rögtön újrakezdeném.
–
Újabb újra (2011)
Az a jó ebben a könyvben, hogy mindig jó, de mindig valami más miatt. Annyi minden van benne, annyi témáról szól, hogy minden egyes olvasásra jut valami, ami addig nem is tűnt fel. A mostani kedvenc témáim a felsőoktatás meg a piackutatás/reklám voltak, amelyekre eddig mindig csak félig-meddig figyeltem. És arra sem emlékeztem, hogy a hősnőnek ilyen szarkasztikus humora van.
Szóval még mindig kedvenc. És van még benne sok újraolvasásra elegendő tartalom.
–
Újra, 2018.
Nemigen tudok már újat mondani, erről a regényről írtam 7+ éve életem leghosszabb és leg-mindenbe-belemenősebb blogposztját, aztán később még egy rövidebbet is – lásd oldalt – és lényegileg nem változtak a régi gondolataim és érzéseim.
Hazajárós könyv, időtálló az életemben, meg önmagában is az – nem tűnik érthetetlenül idegennek/egzotikusnak a 60-as évek – kanadai – közepe most sem, max. valamivel kisebb a nyomás és kevesebben (vagy legalábbis kicsit kevésbé erőszakosan) akarják random mások megmondani, hogyan kéne nőként élni.
(Atwood amúgy némelyik könyvében kissé túl szájbarágósan feminista az én ízlésemnek, de itt nem az. Lehet, hogy azért, mert Atwood előszava szerint ez a regény nem is feminista, csak proto-.
Én meg egyetértek.)