Snøsøsteren (Årstidskvartetten 1.) 1 csillagozás

En julefortelling
Maja Lunde: Snøsøsteren

En rørende historie fra suksessforfatteren Maja Lunde med illustrasjoner av Lisa Aisato.

„Snøsøsteren” er en julefortelling i 24 deler som tryller frem den magiske julestemningen du kjenner fra Charles Dickens' „A Christmas Carol”, H. C. Andersens fortellinger og barne-tv-serier som „Snøfall”.

Det er snart julaften, som også er dagen Julian blir 10 år. Vanligvis er det årets beste dag, når juletreet står pyntet og lysene er tent, luften er fylt av lukten fra klementiner og pepperkaker, og det knitrer i peisen. Men i år er ingenting som det pleier. Julian og familien bærer på en stor sorg etter at storesøsteren Juni døde og Julian tenker at jula rett og slett er avlyst.

Så en dag møter Julian den livsglade juleelskeren Hedvig og han begynner å tro det kan bli jul likevel.

Men det er noe mystisk med huset som Hedvig bor i, og hvem er den underlige gamle mannen som stadig dukker opp?

Eredeti megjelenés éve: 2018

Tagok ajánlása: 10 éves kortól

Kagge, 2018
188 oldal · keménytáblás · ISBN: 9788248922056 · Illusztrálta: Lisa Aisato

Kívánságlistára tette 2

«Hver gang det snør, kan du tenke på meg», sa hun. «Og huske at jeg er i hvert eneste snøfnugg.»

172. oldal (Kagge, 2018)

Maja Lunde: Snøsøsteren En julefortelling

Nå skal jeg fortelle deg om Hedvig.

(első mondat)

Maja Lunde: Snøsøsteren En julefortelling

Er ikke julen så skjønn at det kjennes som om hjertet skal briste og hjernen eksplodere?

15. oldal (Kagge, 2018)

Maja Lunde: Snøsøsteren En julefortelling

Det er rart at noe som er så svart og mørkt og vanskelig, kan bli så lett og fint og vakkert.

80. oldal (Kagge, 2018)

Maja Lunde: Snøsøsteren En julefortelling

Men hva er egentlig julestemning? Er det ikke rart hvordan man vet så godt hva det betyr å ha julestemning, men så er det likevel så vanskelig å beskrive følelsen?

82. oldal (Kagge, 2018)

A sorozat következő kötete