Kép, ​képzelet, fantasztikum 0 csillagozás

A fantázia mesterei a XIX-XX. századi olasz irodalomban Collóditól Calvinóig
Lukácsi Margit: Kép, képzelet, fantasztikum

A ​FANTÁZIA a megismerés egyik lehetséges útja. A bizonyos történeti gyökerekkel, kanonizáltnak tekinthető tematikával, jellegzetes retorikai eljárásokkal rendelkező fantasztikus elbeszélést Todorov alapvető műve, a Bevezetés a fantasztikus irodalomba megjelenése után az olasz irodalomtörténet-írás fokozott érdeklődéssel figyelte. A 'fantasztikus' szó más jelentéssel bír a francia és az olasz irodalmi nyelvhasználatban. A franciában elsősorban a rémisztő hatást keltő elbeszéléseket hívják fantasztikus elbeszélésnek, melyek emocionális olvasói viszonyulást feltételeznek. Az olasz szóhasználatban a fantázia és a fantasztikus terminus egy másféle logika elfogadását feltételezi: a képzelet szabad szárnyalását, az új és új olvasmányélmény kínálta csodát, meglepetést jelenti. A fantáziairodalom nem azonos a természetfölöttiről szóló irodalommal, hanem – Italo Calvino szavaival – „a nyelvi kifejezés és az érzéki tapasztalat közötti különbségről, a képi fantázia megfoghatatlanságáról… (tovább)

>!
L'Harmattan, Budapest, 2016
184 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789634140887

Várólistára tette 2


Hasonló könyvek címkék alapján

Szénási Ferenc: A huszadik századi olasz irodalom
Madarász Imre: A legfényesebb századforduló
Máté Judit: Monica Vitti
Dobai Péter: Angyali agresszió
Madarász Imre: Az olasz irodalom története
Teleki Pál: A vér nélküli revízió útján
Madarász Imre: Kalandozások az olasz Parnasszuson
Bikácsy Gergely: Bolond Pierrot különös kalandja I.
Pintér Judit: Mesterek és hazák
Madarász Imre: Olasz váteszek