A szerző a pedagógia, a gyermek- és családpszichológia és az oktatáspszichológia határmezsgyéin mozogva vázolja fel a gyermeknevelés és az oktatás olyan koncepcióját, melynek „eredménye” a kiegyensúlyozott, a tanulásban örömet lelő gyermek. Elképzelései szerint az iskolának úgy kell befolyásolni, alakítani a gyermek személyiségét az iskolai feladatok megoldása során, hogy későbbi felnőttkori feladatainak megoldásához kellő mennyiségű élményanyagot, önbecsülést szerezzen. Különösen fontos feladat a kapcsolatteremtés készségeire való nevelés. Ugyanezeket a célokat kell szolgálnia a családnak is, melynek meghatározott funkciói vannak, ezek teljesítésében minden családtagnak megvan a saját szerepe. Különösen fontos, hogy a gyermekek társadalmilag éretté váljanak, amit napjainkban sok esetben túlzott féltésük akadályoz. A könyv utolsó fejezete azokat a tényezőket veszi sorra, melyek elősegítik, hogy a tanulás a gyermek számára élménnyé váljon. A kötetet a mondanivaló eszmeiségét… (tovább)
Élménypedagógia 0 csillagozás

Várólistára tette 5
Kívánságlistára tette 4
Kölcsönkérné 2
Hasonló könyvek címkék alapján
- Gyöngy Kinga (szerk.): Első lépések a művészetek felé I. ·
Összehasonlítás - Egresi Erika: Beszédindító – Ősz ·
Összehasonlítás - Elisabeth Plattner: A nevelés mindennapi művészete ·
Összehasonlítás - Diósi Annamária: Hallod? ·
Összehasonlítás - Závoti Józsefné (szerk.): A család pedagógiai aspektusai ·
Összehasonlítás - Adele Faber – Elaine Mazlish – Lisa Nyberg – Rosalyn Anstine Templeton: Beszélj úgy, hogy érdekelje… ·
Összehasonlítás - Fülöpné Erdő Mária – Fehér Ágota – Tóth József – Vida Zsuzsanna (szerk.): Új nevelőszülők képzése ·
Összehasonlítás - Jean-Jacques Rousseau: Emil, vagy a nevelésről 66% ·
Összehasonlítás - A. S. Neill: Summerhill 95% ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Kicsikről nagyoknak 1. 92% ·
Összehasonlítás