Élménypedagógia 0 csillagozás

Lovász Károly: Élménypedagógia

A ​szerző a pedagógia, a gyermek- és családpszichológia és az oktatáspszichológia határmezsgyéin mozogva vázolja fel a gyermeknevelés és az oktatás olyan koncepcióját, melynek „eredménye” a kiegyensúlyozott, a tanulásban örömet lelő gyermek. Elképzelései szerint az iskolának úgy kell befolyásolni, alakítani a gyermek személyiségét az iskolai feladatok megoldása során, hogy későbbi felnőttkori feladatainak megoldásához kellő mennyiségű élményanyagot, önbecsülést szerezzen. Különösen fontos feladat a kapcsolatteremtés készségeire való nevelés. Ugyanezeket a célokat kell szolgálnia a családnak is, melynek meghatározott funkciói vannak, ezek teljesítésében minden családtagnak megvan a saját szerepe. Különösen fontos, hogy a gyermekek társadalmilag éretté váljanak, amit napjainkban sok esetben túlzott féltésük akadályoz. A könyv utolsó fejezete azokat a tényezőket veszi sorra, melyek elősegítik, hogy a tanulás a gyermek számára élménnyé váljon. A kötetet a mondanivaló eszmeiségét… (tovább)

>!
Lectum, Szeged, 2005
296 oldal · ISBN: 9638664940

Várólistára tette 5

Kívánságlistára tette 4

Kölcsönkérné 2


Hasonló könyvek címkék alapján

Gyöngy Kinga (szerk.): Első lépések a művészetek felé I.
Egresi Erika: Beszédindító – Ősz
Elisabeth Plattner: A nevelés mindennapi művészete
Diósi Annamária: Hallod?
Závoti Józsefné (szerk.): A család pedagógiai aspektusai
Adele Faber – Elaine Mazlish – Lisa Nyberg – Rosalyn Anstine Templeton: Beszélj úgy, hogy érdekelje…
Fülöpné Erdő Mária – Fehér Ágota – Tóth József – Vida Zsuzsanna (szerk.): Új nevelőszülők képzése
Jean-Jacques Rousseau: Emil, vagy a nevelésről
A. S. Neill: Summerhill
Vekerdy Tamás: Kicsikről nagyoknak 1.