A ​középkori bronzművesség 2 csillagozás

Lovag Zsuzsa: A középkori bronzművesség

A középkor arany- és ezüsttárgyai híresebbek, vonzóbbak, mint a bronzművesség emlékei – de ez utóbbiak művészi értéke sem csekélyebb az előbbiekénél. Jórészt töredékesen, megfeketedve maradtak ránk ezek a bronztárgyak, de így is hírt adnak a szobrászat és iparművészet egy-egy ragyogó korszakáról. A történelmi értelemben vett Magyarország területéről előkerült, illetve az itteni templomokban és gyűjteményekben található keresztelőmedencéket, füstölőket, kereszteket, gyertyatartókat mutatja be a könyv, de olyan világi célú alkotásokat is, mint a híres aquamanilék – kézmosók –, a középkori plasztika remekművei. A külföldi és magyarországi műhelyekben készült bronztárgyak mellett bemutatásra kerülnek példaképeik és párhuzamaik is a kötet képanyagában.

>!
Corvina, Budapest, 1979
54 oldal · ISBN: 963130308X

Kívánságlistára tette 1


Kiemelt értékelések

Katherine_Grey>!
Lovag Zsuzsa: A középkori bronzművesség

A bronzművesség által létrehozott legkorábbi magyar alkotásokra kevésbé szokás odafigyelni, mint a látványos, aranyból, ezüstből készült ötvöstárgyakra. Aki azonban végigolvassa ezt a kötetet tere keresztelőkutakkal, gyertyatartókkal, templomi és állat- vagy emberalakos kézmosó kancsókkal, keresztekkel és műves füstölőkkel, becsülni fogja ezeket az alkotásokat is és nagyon izgalmas, hatásokkal magyarázott képet kap a legkorábbi magyar művészetről.

4 hozzászólás
ℕnabella>!
Lovag Zsuzsa: A középkori bronzművesség

Mint már korábbi olvasásaim értékeléseiből is kiderülhetett: a művészettörténetben a festészet és a rajz nálam elsőbbséget élvez. Mégis: ha olyan nagyszerű (korai) alkotásokat láthatok és olvashatok, amelyek ebben a könyvben vannak, nem tudom magam elhatárolni. Hihetetlen szinte, hogy olyan hétköznapi tárgyakból is, mint egy kereszttalp, egy füstölő vagy egy víztartó, milyen kreatív alkotásokat lehet létrehozni. Úgy vélem hasznos lesz számomra a vizsgához szerzett anyagok között.
Annak ellenére. hogy a képmelléklet a kötet végén, kiterjedt mennyiségben foglal helyet, a szövegközök is meg vannak tűzdelve képekkel, így is könnyítve a szöveg érthetőségét. A szöveg igyekszik a tényekre koncentrálni, megemlítve az emlékek esetleges forrását, stilisztikai bizonyosságait.


Hasonló könyvek címkék alapján

Somogyi Zsolt: A magyar szecesszió bútorművészete
Fábián Sándor: Magyar art deco kerámiák
K. Csilléry Klára: A magyar nép bútorai
Cseh Mária (szerk.): Magyar plakát
Karig Sára (szerk.): Barátok, rokonok
Pereházy Károly: Bieber Károly
Ötvös Nagy Ferenc: Ötvösművészet
Nagy Mari – Vidák István (szerk.): Nemezművészet
Gerelyes Ibolya – Kovács Orsolya: Egy ismeretlen orientalista
Vadászi Erzsébet: A térművészetek határai