Nyitott műalkotások léteznek, de hogyan lehetségesek? – transzformálható akár a klasszikus lukácsi kérdés. A jelen értekezés ugyanis azt járja körbe, hogy miként alakulhat ki értelmes, esztétikailag releváns műforma a szándékoltan és programszerűen befejezetlen, „formabontó” posztmodern szépirodalmi elbeszélésekben, a problémát elméleti és műelemző szinten is elhelyezve. A könyv az arisztotelészi kezdet, közép és vég egységkritériumának felidézésétől a szélsőséges és értelmezhetetlen nyitottságot leíró elméleteken át a témába vágó legújabb kori narratológiai belátásokig nagy utat jár be, hogy megalkossa saját terminológiáját az esztétikailag is érvényes, egységes szerkezetet felmutatni képes befejezetlen alkotások értelmezésére, melyet konkrét olvasatokon is próbára tesz. Világirodalmi példákat kínál a körkörös, a kombinatorikus és az ellenzárlatos szerkesztésre s ezeken belül a dobozregényre, a hipertextre, a rizómára, a töredékességre és az elágazó befejezésekre, hogy az… (tovább)
Vég és végtelenség 0 csillagozás
A narratív lezáratlanság posztmodern motívuma

Kívánságlistára tette 2
Hasonló könyvek címkék alapján
- Jean-Paul Sartre: Mi az irodalom? ·
Összehasonlítás - Thomas Leddy: Rendkívüli és mindennapi ·
Összehasonlítás - Földényi F. László: Az irodalom gyanúba keveredett ·
Összehasonlítás - Köpeczi Béla (szerk.): Az egzisztencializmus 78% ·
Összehasonlítás - Andrej Tarkovszkij: A megörökített idő 98% ·
Összehasonlítás - Umberto Eco: A szépség története 95% ·
Összehasonlítás - Frank Robin – Lars Ritter – Havassy Gergely: Politikai filozófiák zsebkönyve 97% ·
Összehasonlítás - Umberto Eco: A rútság története 94% ·
Összehasonlítás - Roland Barthes: Beszédtöredékek a szerelemről 95% ·
Összehasonlítás - Friedrich Nietzsche: Emberi – túlságosan is emberi 95% ·
Összehasonlítás