Amikor rátaláltunk a „társadalmi innovációra”, az még csak a szociológusokat érdekelte. A szociológusok – a közgazdászokhoz csatlakozva – a gazdasági innovációk társadalmi vonatkozásait vizsgálták. Mai napig ezt értik társadalmi innováción.
Magyarország „tanuló régióit” megismerve (2012-2015) mi más társadalmi (szociális) innovációról kezdtünk beszélni. Azokról a problémamegoldásokról, amelyek alulról indulnak, mozgalommá terjednek, és a szűkebb-tágabb közösségek hagyományaivá válnak. A tanuló régióktól – amelyekkel a Pillanat (2016) című könyv foglalkozott – így jutottunk el a társadalmi innovációig, amely közösségi mozgalom, és amelyet a társadalmi fejlődés motorjának nevezhetnénk.
Mindennek fontosságát a jelen kötet szerkesztése közben fedeztem föl. Ezért tettem ennek a könyvnek az élére azokat az írásokat, amelyek a társadalmi innovációról szólnak; valamint az innovációkat hajtó tanulásról – a tanulást nem szűkebben iskolai, hanem tágabban, társadalmi méretekben… (tovább)
Innováció és tanulás 0 csillagozás
Hasonló könyvek címkék alapján
- Bánkuti Zsuzsa – Both Mária – Csorba F. László: A kísérletező ember ·
Összehasonlítás - Jesztl József – Lencse Máté: Társasjáték-pedagógia 97% ·
Összehasonlítás - Alice Miller: Kezdetben volt a nevelés 94% ·
Összehasonlítás - Péter Rózsa: Játék a végtelennel 93% ·
Összehasonlítás - Réger Zita: Utak a nyelvhez 94% ·
Összehasonlítás - Tevan Andor: A könyv évezredes útja 92% ·
Összehasonlítás - Upanisadok 93% ·
Összehasonlítás - Bartis Attila: Tizenegy novella 90% ·
Összehasonlítás - Kim John Payne: Gyermekeink játékai ·
Összehasonlítás - Lao-ce: Tao Te King 89% ·
Összehasonlítás