Körösfői-Kriesch Aladár két naplója családi szekrények mélyéből került elő a kilencvenes évek elején. A némileg töredékes, de az elveszett részek ellenére teljesnek tekinthető 1911-es útinapló egy mediterrán művészeti tanulmányút impresszióit rögzíti, az 1918-ban született harctéri napló pedig a hadifestőként az osztrák-olasz fronton töltött napok lenyomatát őrzi. A két napló együttes kiadását elsősorban az indokolja, hogy a kettőből rajzolódik ki igazán a mester művészi hitvallása, a bizánci, görög, krétai és itáliai művészetről vallott felfogása; a két írásból tűnnek ki világszemléletének azon alapelemei, amelyek a Gödöllői művésztelep szervezésében, életének és munkájának irányításában is meghatározóak voltak; dokumentálják továbbá e naplók szerzőjük mester-habitusának széleskörű gondolkodás- és műveltségbéli megalapozottságát.
A naplók nem csupán művészettörténeti szempontból érdekesek, hallatlanul erős történeti, művelődéstörténeti hozadékuk is.
Naplók 0 csillagozás
Hasonló könyvek címkék alapján
- Szenti Tibor: Vér és pezsgő ·
Összehasonlítás - Andrássy Ilona: Mindennek vége! 82% ·
Összehasonlítás - Jánosi Engel Róbert: Isten nevében! ·
Összehasonlítás - Kovács Lajos (szerk.): Drága szerelmem… ·
Összehasonlítás - Kovács György: Mesék a nagy háborúból ·
Összehasonlítás - Farkas János: Bakanapló, 1881–1918 ·
Összehasonlítás - Tevan Rezső: Tevan Rezső katonatiszt első világháborús naplója ·
Összehasonlítás - Podani János: Egy hadapród naplója az első világháborúból ·
Összehasonlítás - Willheim Imre: Galíciától Isonzóig ·
Összehasonlítás - Tüskés Tibor: Párhuzamos történelem ·
Összehasonlítás