"Az élet folyamatosságából szemlélve a színház kiemelt hely és pillanat (…) kicsit mint ünnep a hétköznapok között (…) amikor az idő azzal töltődik fel, hogy testileg-lelkileg készülődünk, készülődöm, este érkezik a közönség, amikortól nem ugyanazok a „valóság” határai, mint tegnap és ma, mert megváltoznak attól, hogy itt vannak a nézők, és arra az időre ugyanarra figyelünk, ugyanazon nevetünk.
Mégis, az a közös világ -a Budapesten kialakult második nyilvánosság-, amire mi apellálhattunk volna, nem volt valós tér, csupán illúzió. Pedig Dohány utcai megmozdulásaink és megszólalásaink ezt a közös világot érintették. Ez lett volna a mi szobaszínházunk igazsága, ami nem a jó, hanem az élő színház kritériuma.
Mi azért maradtunk fenn tizenöt éven keresztül, mert a színházi alkotómunkában és az életben is egymásra voltunk utalva -Budapesten eleinte csak nem fogadtak be, azután pedig betiltottak, NewYorkban eleinte idegennek, azután pedig csodabogárnak néztek-, mert egymás… (tovább)
Színházi történetek 0 csillagozás
Várólistára tette 1
Hasonló könyvek címkék alapján
- Király Jenő: Karády mítosza és mágiája ·
Összehasonlítás - Najmányi László: Downtown Blues ·
Összehasonlítás - Lencsó László (szerk.): Huszárik breviárium ·
Összehasonlítás - B. Fábri Magda – Czeglédi Éva – Balogh Géza (szerk.): Új kortárs magyar színész lexikon ·
Összehasonlítás - Nánay István: Tanodától – egyetemig ·
Összehasonlítás - D. Kovács Júlia (szerk.): Művészeti nevelés ·
Összehasonlítás - Jordán Tamás: Hátrametszés 87% ·
Összehasonlítás - Görcsi Péter: A megtévesztés dramaturgiája ·
Összehasonlítás - Egyed Emese (szerk.): Képes beszéd ·
Összehasonlítás - Fazekas Valéria: Egy asszony meg a fia ·
Összehasonlítás