Megosztok, ​tehát vagyok 17 csillagozás

A közösségi média és az internet szép új világa
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok

Az ​Internet, a közösségi média felületek változása, fejlődése számos új technikát, eszközt, tulajdonságot és bizony betegséget is hoz(ott) magával. Új szavakat, kifejezéseket kell megtanulnunk, hogy felvegyük a versenyt a mai fiatalokkal, akik már a munkavállalás során is teljesen más elvárásokkal rendelkeznek, mint akár 30 éves társaik.

A Megosztok, tehát vagyok című könyv a családi élet, az iskola, a munkavállalás fejezeteit veszi sorra, s mutatja be az új technológia jelentette kihívásokat, mérföldköveket, betegségeket, problémákat és megoldási módszereket. Esettanulmányokon és tippeken keresztül visz végig az adatvédelemtől a közösségi média stressz szindrómán, a családi élet, a szerelem, a párkapcsolat és a munkavállalás új technikai megoldásain át a generációk közötti különbségek bemutatásáig. A kötet segítségével választ kaphatunk arra is, hogy miért ragaszkodnak a mostani gyerekek és fiatalok a közösségi média felületekhez és bizony nekik már a digitális… (tovább)

>!
Athenaeum, Budapest, 2017
350 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789632936529
>!
Magánkiadás, Veszprém, 2013
258 oldal · ISBN: 9789630879996

Várólistára tette 17

Kívánságlistára tette 22

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

cintiatekla P>!
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

Hasznos olvasmány, és azt hiszem, mindenkinek tud újat mondani, szóval ajánlom, tényleg érdemes elolvasni, informálódni, képben lenni azzal, ami körülöttünk zajlik.

Bővebben: http://teklakonyvei.blogspot.hu/2017/04/klausz-melinda-…

Ács_Milán>!
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

Manapság már nem sok olyan ember akad, aki ne használná az internetet és ne lenne jelen valamelyik közösségi oldalon. Viszont azt gondolom, hogy sokan lehetnek azok, akik nincsenek teljesen tisztában a rengeteg veszéllyel, amik leselkednek ránk egy-egy ilyen vagy bármilyen internetes oldalon.
Ez a könyv egy remek összefoglaló, amelyet kortól és nemtől függetlenül mindenkinek olvasnia kellene. Rengeteg hasznos tanáccsal is szolgál a könyv a lehetséges problémákra, amivel szembe találhatjuk magunkat internetezéseink során.
Számomra több új és sokszor megdöbbentő adatot is olvashattam ebben a könyvben.
Mindenkinek ajánlom!

theodora>!
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

Mindenkinek kötelező olvasmánnyá tenném ezt a könyvet, mert könnyedén és érthetően veszi át azokat a problémákat, amikkel szembetalálhatjuk magunkat a neten.

Mpattus>!
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

Bár a kötetben számomra viszonylag sok evidencia volt – hasznosnak találtam minden fejezetet (s az ismétlés és újbóli tudatosítás sem árt). A Megosztok, tehát vagyok c. könyvet minden hétköznapi felhasználó kezébe odanyomnám, egészen biztos vagyok benne, hogy mindenki találna benne újdonságot és hasznos tanácsokat (melyek segítségével akár súlyos pénzeket is megtakaríthat).

Bővebben:
http://szembetuno.blogspot.hu/2017/05/klausz-melinda-me…

roganedina>!
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

Leszámítva a helyesírási- és elütési hibákat, kifejezetten érdekes és olvasmányos könyv volt! Tényleg jó lenne, ha a netezők (és nem netezők) kézbe vennék, mert nagyon fontos dolgokra világít rá, hasznos információkat tartalmaz. Már jó ideje használom a FB-ot, de még így is találtam a könyvben számomra is újdonságnak számító dolgokat! :O Jelenleg haszonnal tudtam forgatni egy digitális kompetencia-fejlesztő tanfolyam keretein beül is.
De a borító továbbra is borzasztó… :O :/

_Andrea_ >!
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

Egy jól összeszedett, akár prevenciós anyagként is hasznosítható könyv – szuper lenne, ha az iskolákban digitális tudatosság címén akár csak egy félévig, vagy egy évig tanítanák az itt összegyűjtött információkat. De az idősebb generációk számára ugyanúgy hasznos lehet, ha a nagyszüleim még élnének, vagy a kezükbe nyomnám a könyvet, vagy ez alapján próbálnám elmagyarázni nekik a dolgokat.
Igyekszem tudatos lenni az online jelenlétemmel kapcsolatban, de nekem is tudott újat mondani – pl. a magyar jogrenddel kapcsolatban, és a digitális önvédelem témájában.
spoiler

reanadett>!
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

Kötelezővé tenném minden, interneten felnövő fiatalnak, meg persze a szüleiknek is, akiknek az esetek döntő részében fogalma sincs arról, hogyan használja egyáltalán a közösségi médiát (vagy úgy ámblokk az internetet). Gyönyörűszépen leírja, melyik részében érdemes komolyabban elmerülni, miben lehet a segítségünkre az online közösség ereje, illetve mi az, amit rendszeresen csinálunk, pedig nagyon nem kéne.

Annak ellenére, hogy főként social media marketinggel foglalkozom, néhány fejezet adatai még engem is megleptek.

Az új borító viszont baromira félrement, főleg a belső füleknél és a gerincénél, ahol kissé ijesztő egy vörösre festett ajkakkal vigyorgó, félszemű nőt nézegetni. Valószínűleg kerülni fog rá egy védőborító.

Prof_Hicks>!
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

„…tíz Facebooklájk segítségével pontosabb képet kaphatunk valakiről, mint, mondjuk, egy kollégától. Százötven lájk többet mond el, mint az illető édesanyja, háromszáz lájk pedig jobban beazonosít bennünket, mint a saját házastársunk.”

Ez egy annyira komplex könyv, egyszerre tájékoztató, érdekfeszítő, és annyi tudást halmoz magába, hogy anélkül, hogy az ember lépten-nyomon oldalakat idézne belőle, nehéz összességében beszélni róla.

Az biztos, hogy minden szülőnek a figyelmébe ajánlanám, hiszen mind az X vagy Y generáció sokat megtudhat a számunkra még nem annyira egyértelmű internetes dolgokról, veszélyekről, kifejezésekről, vagy például a Z (1996-2007-ig születettek) és lassacskán az Alfa generáció (2010 után születettek) internetezési szokásairól is.
Manapság gyakorlatilag már minden erről szól. Az X generáció felnőtt korában kezdett megismerkedni a technikai újításokkal, internettel, közösségi oldalakkal, az Y generáció ezzel együtt cseperedett fel, a Z és az Alfa generáció pedig gyakorlatilag ebbe született bele, és utóbbiakból többen 1-2 éves koruk óta használnak valamilyen technikai eszközt: bizony, sok szülő ad csemetéje kezébe tabletet vagy okostelefont.

Ez a könyv azonban olyan problémákat fogalmaz meg, amelyek minden generációt sújtanak. Mi, idősebbek például megtudhatjuk, milyen internetes szleng szavakat használnak a mai fiatalok, hogyan gyűjtenek rólunk adatokat a különböző weboldalak, és milyen veszélynek tesszük ki magunkat, és hogyan nyújtjuk másoknak tálcán személyes adatainkat tudtunkon kívül vagy akár figyelmetlenségből. Kiemelten fontos lehet például, hogy milyen nyilvános adatokat közlünk magunkról a Facebookon, milyen képeket osztunk meg magunkról, és, hogy ezek a törlésük után sem tűnnek el nyomtalanul az internetről.

„Ne adjuk meg nyilvánosan iskolánk, munkahelyünk nevét, elérhetőségeinket, mert így a potenciális zaklatók követni fognak, felhívnak, sms-ben, e-mailben zaklatnak, az adathalászok pedig begyűjthetik az adatainkat.”

Sok fiatal válik Facebook függővé, vagy éppen internetes zaklatás (Cyberbullying) áldozatává, és akár öngyilkosságot is elkövethetnek ezek miatt. Sokan álprofilokkal már 13 év alatt regisztrál ezeken a felületeken, és legtöbbjük éppen ezért a szülőknek sem mer szólni, ha egy gyanús, idegen alak bejelöli őket, vagy zsarolják, zaklatják, megalázzák őket ezeken a közösségi felületeken. Éppen emiatt írja azt is a könyv, hogy manapság sajnos az sem lehet 100%-os megoldás, ha a gyerekeinket eltiltjuk ezektől a felületektől, esetleg magától az internettől, hiszen sokuknak a telefonján eleve van internet, vagy barátnál, iskolában, kávézókban, stb. ugyanúgy elérheti ezeket a weboldalakat és részesévé válhat ennek az „online közösségnek”. Az egyetlen megoldás talán az lehet, ha „tudatos internet felhasználónak” neveljük őket, például tudatosítjuk bennük (és magunkban is), hogy miért és mennyire káros lehet megosztani magunkról mindenféle információt nyilvánosan, visszaigazolni idegen embereket, állandóan ezeken az oldalakon lógni, stb. Mivel a szülői felügyelet programokat a háromnegyedük eleve képes feltörni, vagy akad olyan osztálytársa, aki segít neki ebben, az egyetlen reményünk, ha a gyerek mer szólni a szüleinek, ha valami nagyon „nem oké” dolog történik vele az interneten.

„Hat és tizenhat év között minden huszadik gyermek beszélgetett már számára idegen felnőttel a közösségimédia-felület chatje, üzenőfala vagy éppen webkamera segítségével – derült ki egy brit felmérésből. Már ez a statisztika is megdöbbentő, pláne, ha hozzátesszük, hogy a felmérésbe bevont gyermekek közül minden ötvenedik már a valóságban is találkozott az adott felnőttel. Ráadásul egy gyermek, ahogy egyre idősebb lesz, egyre több veszély leselkedik rá a virtuális térben.
(EU Kids 2010)."

„Beszélgessünk a gyermekünkkel! Ha őszintén érdeklődünk, ha a gyermek nyíltan és közvetlenül tud hozzánk fordulni, akkor előbb-utóbb megosztja velünk internetes élményeit, beszél az új barátairól. Így megtudhatjuk, ha gyermekünk új oldalakat fedezett fel, új barátok jelentek meg az életében. Jó tanácsokkal, esetleg a felületek közös átnézésével megelőzhető egy-egy bűncselekmény.”

Sok felnőtt azonban maga sem tartja be ezeket a szabályokat. Kiposztoljuk, ha nyaralunk, ha nem vagyunk otthon, (így lehetőséget nyújtva a rablóknak a házunk kifosztására), előnytelen képeket posztolunk magunkról, ami miatt esetleg nem kapunk meg egy állást, vagy épp a munkahelyünket szidjuk a Facen – ami miatt pedig el is bocsáthatnak minket.

„Közösségi média használatakor, posztok, fényképek, videók megosztása előtt érdemes végiggondolnunk, hogy pár év múlva vajon még mindig büszkék leszünk-e az adott tartalomra, és munkakeresés esetén nem lesz e problémánk egy-egy korábbi bejegyzésünkből. Soha ne feledjük: amit egyszer feltöltöttünk az internetre, az ott is marad. Bárki lementhette, megoszthatta és ezzel párhuzamosan máris nyilvánossá vált.”

Ha ezt mind kifejtem, akkor is csak nyúlfarknyi információt osztok meg veletek azokból, amelyeket ez a könyv kifejt. Megemlíti például a közösségi oldalakon való jelenlét és a depresszió összefüggését is:
„A feszültséget fokozza, hogy a közösségimédia-felületeken zajló kommunikáció során folyamatosan összehasonlítunk: magunkat a másikkal, lájkjaink és hozzászólásaink számát, fényképeinket a másokéival."

Az okos eszközök, játékok, stb. hatását a gyerekekre:
„Mivel ezek a gyerekek még nem képesek különbséget tenni a valóság és a virtuális világ között, sokkal bátrabbak lesznek, több kockázatot mernek vállalni, mint azok, akik nem mélyedtek el annyira ebben a kissé fals virtuális világban. Ezeken a felületeken ugyanis gyakorlatilag minden állapot visszaállítható, mindig kapnak plusz életet, energiát és akár újra életre kelhetnek.”

Vagy akár a rádióhullám káros hatását a magzatokra, kisbabákra (is):
„Egyre több helyen olvasható (Morgana el al. 2014), hogy a kisgyermekek és a még meg nem született picik egészségére egyértelműen káros a mikrohullámú sugárzás. A babák és a kisgyermekek koponyacsontja ugyanis vékonyabb, agyszövetük pedig kétszer akkora dózisban nyeli el a sugarakat, mint az idősebbek esetében. A gyerekcsontvelő ráadásul tízszer annyi sugarat nyel el, mint a felnőtt csontvelő. A magzatok talán a legveszélyeztetettebbek. Hiszen az ő idegrendszerük folyamatosan fejlődik, a mikrohullámok azonban zavart okozhatnak az idegsejteket megóvó és tápláló sejtekben.
A káros hatások miatt egyes országokban már kötelezik a gyártókat, hogy leírják, milyen messzire kell tartaniuk a felhasználóknak az eszközt ahhoz, hogy ne érje őket káros dózisú sugárzás.”

De megemlíti még az iskolában való táblagép használatot, a technika ördögének kopogtatását az óvodai ajtókon is – ezeknek előnyeit és hátrányait is bemutatva. Tanácsokat nyújt az adataink biztonságos kezelése érdekében ráadásul legnagyobb előnye, hogy a közösségi oldalak tudatos használatára nevel. De megtudhatunk olyan szakkifejezéseket is, amelyekről eddig halvány lila fogalmunk sem volt, elképesztő statisztikákat közöl, hasznos feladatokat ad, és rengeteg hiteles forrásból idéz egy-egy probléma vagy kérdés kapcsán például megtörtént eseményeket is. Ráadásul olyan film vagy kisfilm ajánlókkal is megörvendeztet, amelyek a témához kapcsolódnak, például:
https://www.youtube.com/watch…

Azt hiszem, ez egy amolyan „kötelező olvasmány” felnőtteknek, és csupa nagybetűvel tudom ajánlani a szülőknek is. Az eleje rendkívül érdekfeszítő, a vége pedig lassacskán egy amolyan tankönyvvé válik, amelyet bármikor fel lehet lapozni, ami tanácsod ad, és amihez nyugodtan lehet fordulni, ha nem tudjuk, egy-egy internetes történés, esemény kapcsán mitévők legyünk.

Pontozás:
Egyedi besorolásom: 6. Kedvencek között.
Karakterek: –
Borító: Modern, nagyjából témához illő-
Kinek ajánlom: Felnőtteknek, szülőknek, akik szeretnének tájékozódni az internet vagy a közösségi oldalak veszélyeiről, fontos tudnivalókról, stb. Hasznos olvasmány lehet kisgyerekek vagy kamaszok szüleinek.
+ pont: Mert olyan problémákat vet fel, kérdéseket válaszol meg, amelyek manapság a mindennapjaink részét képezik, mégis keveset tudunk ezekről a dolgokról.
– pont: A vége kicsit tankönyvszerű lett szerintem, de az eleje nagyon tetszett.

Kooczka>!
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

Hasznos, sok érdekes és fontos információt adott. Olyan dolgokról tájékoztat, amiknek egy részét – jó esetben – innen-onnan meg lehet tudni, ki lehet tapasztalni, de sokkal jobb, ha nem esetlegesen szerez tudomást ezekről az internethasználó. Érdemes lenne 5-10 évente újra kiadni és frissíteni az esetleges változásokat.

Daniella78>!
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

Nagyon érdekfeszítő könyv, amiben minden fontos alapfogalom és jelenség röviden és hatásosan van bemutatva, külön tetszettek az aktivitásra ösztönző feladatok.


Népszerű idézetek

TiaRengia I>!

Keressük fel barátainkat, beszélgessünk többet személyesen! Ha az ismerőseinkkel találkozunk, ha velük töltjük az időnk egy részét, az csökkenti azt a félelmet hogy kimaradunk valamiből. De az is segít, ha ténylegesen elfogadjuk, hogy lemaradunk néhány dologról, ha nem használjuk az internetet. Hiszen minden bizonnyal elszalasztjuk egyik ismerősünk közlését, miszerint nagyon finomat vacsorázott ma, nem tudunk meg semmit a legtrendibb YouTube videókról, sem arról, hogy Lady Gaga éppen mivel sokkolta a közönséget. Ez azonban nem baj.

63. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

TiaRengia I>!

Legalább egy éjszakára hagyjuk hálószobán kívül a mobiltelefonunkat! A nappaliban is feltehetjük töltőre, és igen, akkor is hagyjuk kint, ha ébresztőóraként használjuk! Ébresztésre tökéletesen megfelel például egy hagyományos ébresztőóra. Figyeljük meg magunkat, hogyan alszunk, hogyan indul a napunk! Mennyire érezzük magunkat stresszesnek amiatt, hogy nem nézhetünk rá a telefonunkra? És mi történik, ha a harmadik és ötödik napon is kint tudjuk hagyni mobiltelefonunkat? Egyáltalán hány napig bírjuk mobiltelefon nélkül a reggeleket?

34. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

8 hozzászólás
TiaRengia I>!

JÁTÉK: Phone Stacking Game

Baráti társaságban érdemes játszani. A játék lényege egyszerű: aki előbb nyúl mobiltelefonjához, az fizeti a csapat számláját.

A játékszabályok a következők:
1. Az étkezéskor vagy már a találkozás alkalmával elindulhat a játék.
2. Mindenki képernyővel lefelé teszi az asztalra mobiltelefonját. A kezdő játékosok egymásra stócolva, a haladó játékosok egyesével maguk mellé. Tilos lenémítani vagy kikapcsolni a készülékeket!
3. Senki sem veheti fel a telefonját a találkozó közben, sőt rá sem pillanthat a kijelzőre.
4. Aki először nyúl a telefonja után, vesztett és az egész étkezés költségét állja.
5. Ha senki nem nyúl a telefonja után, akkor természetesen mindenki a saját fogyasztását fizeti.
6. A játék akkor ér véget, ha megérkezik a számla.

Játékra és mobilmentes estékre/ebédekre fel! ;)

35-36. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

9 hozzászólás
TiaRengia I>!

A felhasználók tizenhét százaléka oszt meg olyan tartalmat, amelyet fontosnak tart, míg tizenhárom százaléka érzelmi reakciót szeretne kiváltani a másikból. A nők hajlamosabbak érzelmi okokból megosztani bármit, míg a férfiak inkább meggyőzni szeretnék a másikat egy-egy bejegyzéssel kapcsolatban. A megkérdezettek ötvenkét százaléka kerüli a konfliktust a közösségimédia-felületeken, emiatt inkább nem oszt meg olyan tartalmat az oldalon, amely vitát generálhat.

39-40. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

TiaRengia I>!

Mivel érzelmileg megterhelő a halálunk utáni időszakra tervezni, fontos, hogy lehetőség szerint ne egyedül, hanem barátokkal, ismerősökkel együtt gondolkodjunk, beszélgessünk ilyen kérdésekről. A tervet érdemes legalább évente egyszer átnézni és újragondolni: milyen új felületeken regisztráltunk, milyen új adattartalmaink keletkeztek, és van-e új tárolt adatunk, külső winchesterünk, felhő alapú tárhelyünk.

292. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

TiaRengia I>!

A szakítás elszenvedőjeként manapság igen nehéz feldolgozni az eseményeket, hiszen a közösségi média olyan felületet jelent, amelyen kutathatunk korábbi szerelmünk után, figyelhetjük tevékenységét, ez pedig megnehezíti az elszakadást, valamint azt, hogy új kapcsolatot kezdeményezzünk. A szakítást követően ugyanis órák hosszat képesek vagyunk lesni és várni a másikra. Azok azonban, akik a szakítást követően azonnal törölték volt kedvesüket a kapcsolati listából, könnyebben dolgozták fel az elválást, hatvanhét százalékuk gyorsabban ugrott bele egy új partnerkapcsolatba (Hír24 2012). Érdemes tehát a chatet kikapcsolni, az exet törölni vagy legalább a hírfolyamból eltüntetni. Ha rendeződtek a viszonyok, úgyis kiderül, hogy képesek vagyunk-e exünkkel esetleg egy új haveri vagy baráti kapcsolatot kialakítani.

192. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

TiaRengia I>!

Jeff Hancock, az amerikai Cornell Egyetem oktatója a digitális világ online hazugságait vizsgálva elmondta (Hancock 2012), hogy három típusú hazugság létezik a közösségimédia-felületeken: a kormornyik, a zoknibáb és a kínai hadsereg típusú.

Komornyik hazugság esetében egy olyan kifogást választunk, amely a valós ok helyett magyarázza a helyzetet: „Bocs, nem tudtam még válaszolni, mert lemerült az aksim.” „Bocs, most mennem kell, mert meg kell még csinálnom ezt és ezt…”

A zoknibáb hazugság esetében saját munkánkat, teljesítményünket, eredményeinket dicsérjük álnéven, míg a kínai nethadsereg ugyanezt a módszert alkalmazza, csupán „nagyban”. llyenkor fizetett bérkommentelőket, fizetett lájkolókat kérünk fel arra, hogy leírják a véleményüket.

51. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

TiaRengia I>!

Bár a @ jelet elsősorban e-mailekből ismerjük (Jedlicka 2012), már 1488-ban használták. Eredetileg egy aragóniai búzaszállítmányon jelent meg a spanyol súlymérték (arroba) jelöléseként. Számítógépeken Ray Tomlinson használta először, 1972-ben. Napjainkra már az internet megjelölésére is használják (például KRESZ-táblákon).

Bár magyarul sokszor kukacnak vagy at jelnek mondjuk, van olyan ország, ahol bejglinek vagy majomnak nevezik. Hollandiában például majomfaroknak (apenstaartje), héber nyelven rétesnek (שְׁטרוּדֶל), orosz, ukrán területeken kutyának (собака), míg Olaszországban csigának (chiocciola) hívják.

124. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

1 hozzászólás
TiaRengia I>!

Bejegyzések, amelyek egyáltalán nem valók a közösségimédia-felületekre (és mégis néha megjelennek ott):
– éppen vajúdó anyukával készített selfie,
– rögtön a szülés utáni pillanat megörökítése,
– mindennap egy vagy több, vagy folyamatosan ismételt fotó a gyerekről, ugyanakkor, csak éppen más-más szögből fotózva,
– egyes szám első személy vagy többes szám első személy használata a gyerek fotói mellett (mint például “Ma bicikliztünk először”, “Ma is jót cucliztam”).

72. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

TiaRengia I>!

Az online felületek és a korábban működő közösségimédia-oldalaink, e-mail-címeink felvetik a kérdést: mi lesz velük a halálunkat követően? Néhány országban, így az Egyesült Államokban már hoztak törvényt az úgy nevezett digitális hagyaték kezelésével kapcsolatban. Ez ugyanis a pontos megnevezése az általunk hátrahagyott online és közösségimédia-felületeknek (Skelton 2012). A törvény Amerikában kimondja, hogy az elhunytak közösségimédia-felületei a személyes tárgyakhoz hasonlóan hagyatékként kezelendők, és azokat kérésre kötelező átadni az arra jogosult családtagnak vagy örökösnek. A digitális hagyaték kérdése az X és idősebb generációk számára még szinte felfoghatatlan, azonban az Y és Z generáció tagjainak- akik minden percüket online térben töltik– fontos, szinte létkérdés lesz.

290. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa


Hasonló könyvek címkék alapján

Lévai Richárd: Hogyan lehet eredményesen eladni a közösségi médiával?
M. Baranyai Anikó: Instáról íróknak
Lévai Richárd: Közösségi kalandozások
Tóth Mihály: Facebook marketing
Martin Baxendale: Túlélési útmutató Facebook függőknek
Homonnay Gergely: Puszi, Erzsi!
Babanics Írisz – Csató Zsuzsi – Heinrich Dorka – Kovács Laci: Útmutató a magyar üzleti Insta világához
Morvai Ádám – Berki Zsolt: Instagram marketing
Roger McNamee: Zuckolva
Leela Cyd: Így fotózz az Instagramra