A ​közösségi média nagykönyve 27 csillagozás

Hogyan építsd fel magad és céged az online térben
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Ma ​már szinte nincs is olyan beszélgetés, amiben ne említenék meg a Facebook, YouTube vagy éppen a lájkolni szavakat. A közösségi média felülete olyannyira mindennapjaink részét képezi, hogy ezen beszélgetünk ismerőseinkkel, nézünk filmeket vagy éppen olvasunk híreket. Mindennapjaink mellett vásárlási szokásainkat is befolyásolják ezek a felületek, vállalkozóként, cégként azonban nem minden esetben a leghatékonyabb módon vagyunk rajtuk jelen.

A közösségi média nagykönyve éppen ezért esettanulmányokon és feladatokon keresztül bevezet a közösségi média minden aktuális kérdéskörébe, az oldalak kiválasztásától a trollok kezelésén át a nyereményjátékokig.

A szerző, Klausz Melinda 2007 óta foglalkozik közösségi média marketinggel, 2008 óta blogol, élete első Facebook hirdetését pedig 2009-ben hozta létre. Cégét, a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség 2015-ben két KKV-Marketing Gyémánt díjjal is kitüntette közösségi média marketing megoldásai és… (tovább)

>!
Athenaeum, Budapest, 2020
320 oldal · ISBN: 9789635430444
>!
Athenaeum, Budapest, 2016
288 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789632935256

Kedvencelte 1

Most olvassa 5

Várólistára tette 26

Kívánságlistára tette 39

Kölcsönkérné 3


Kiemelt értékelések

Bea_Könyvutca P>!
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

A könyv ha úgy nézzük tulajdonképpen vállalkozóknak, és cégeknek szól, nekik nyújt segítséget, útmutatást abban, hogyan építsék fel a profiljukat az online térben, de magánemberként is találtam benne hasznos információkat, bloggerként pedig sok okos ötletet, tippet is szereztem.

Egy sok témát érintő, nagyon alapos és átfogó olvasmány volt ez, ami tényleg hasznos segígtséget nyújt abban, hogy jobban eligazodjunk az online térben, és tudjunk élni az általa nyújtott lehetőségekkel.

Részletesebben a blogon:http://konyvutca.blogspot.hu/2016/04/klausz-melinda-koz…

robinson P>!
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Hasznos és használható könyv kipróbált ötletekkel. Érdemes böngészgetni nem csak marketinggel foglalkozóknak.
http://gaboolvas.blogspot.hu/2016/04/a-kozossegi-media-…

Boglinc P>!
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Ha valakinek vállalkozása van, és online (is) szeretne eladást generálni, akkor neki kötelező ez a könyv! Ha éppen teljesen kezdő az illető a közösségi oldalakat illetően, még akkor sem kell aggódnia, ugyanis teljesen az alapokkal indít, és bárki számára könnyen érthetővé válik ezeknek az oldalaknak a működése.

Segítséget nyújt az ügyfél kommunikációban, panaszkezelésben, nyereményjátékok szabályos szervezésében, de a manapság népszerű influenszermarketing részleteit is kivesézi, és segítséget nyújt abban, hogy minket ne verhessenek át a szépnek tűnő, de hamis vásárolt/cserélt számok.

Tényleg elengedhetetlennek tartom ezek ismeretét, azoknál, akik eladni szeretnének a neten, és ehhez hiteles és profi kommunikációt szeretnének folytatni.

Nekem ugyan helyenként száraznak tűnt, és időnként nehezen boldogultam vele, de szerintem jobban az időzítéssel volt gondom, mint magával a kötettel.

Bővebben itt írtam róla:
https://booktasticboglinc.blogspot.com/2021/01/klausz-m…

>!
Athenaeum, Budapest, 2020
320 oldal · ISBN: 9789635430444
White13>!
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Szuper szerző, remek könyv! Mindenkinek ajánlom, aki bloggerkedik, akit érdekel a közösségi média világa, aki éppen szeretné építeni önmagát a közösségi térben.
Hamarosan bővebben is.

Mpattus>!
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Összességében, mind a személyes profilomra, mind a blogomra és a közösségi médiában való megjelenésemre hatással volt/lesz ez a könyv. Egyrészt rengeteg dologban megerősített: például a fokozatos, nem elkapkodott közösségépítés hosszútávú megtérülésében (avagy ne keseredj el, ha nem se perc alatt fut fel a blogod), a folyamatos kommunikáció és interakció fontosságában az olvasókkal, stb.. Másrészt pedig olyan apróságokra is rávilágított, amik eddig talán elkerülték a figyelmem, vagy nem tulajdonítottam nekik különösebb jelentőséget, mint például a hashtagek alkalmazásának mibenléte, rejtett üzenete. Hogy mennyire sikerül megfogadnom a tanácsokat, és mennyiben tudom majd őket alkalmazni, az pedig a nem túl távoli jövőben kiderül…

A könyvről szóló teljes értékelés itt olvasható:
http://www.szembetuno.blogspot.hu/2016/03/a-kozossegi-m…

theodora>!
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Nem csak azoknak érdekes ez a könyv, akik szigorúan vett munkájuk során marketinggel (is) foglalkoznak, hanem azoknak is, akik hobbijuk, másodállásuk miatt jelen vannak az interneten. Gondolok itt a bloggerekre, vloggerekre, vagy azokra akik magánszemélyként – vagy kis vállalkozást indítva – az internet segítségével találnak vásárlókra.

Kek P>!
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Félbe kellett hagyjam, mert odaígértem egy tanulómnak. :) De hát mindent a diákokért!
Viszont meggyőződtem róla, hogy nagyon is érthető és használható ez a könyv, bár az olvasás kezdetén túl az elején indulónak, túl egyszerűnek, aztán meg túl részletesnek, túl szájba rágósnak találtam, közben rájöttem, azért ez így egy ültőre mégis sok… vissza kell rá térni, mert hát én mégis csak egy X-es vagyok, nem egy Z, akinek szánva van… Szóval, megállapodtunk, hogy elviszi a szünetre, s aztán nyilatkozik, hogy kell-e neki. Mit ad ez a könyv egy „zöldfülű” Z-generációsnak? Én magam is kíváncsi vagyok. :)

Utószó_blogger>!
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Ahogy elkezdtem olvasni a könyvet, azonnal feltűnt, hogy Klausz Melinda elsősorban gyakorlati tudást, tippeket, ötleteket akar adni az olvasónak, ugyanakkor átfogóan beszél a közösségi média különböző aspektusairól. A kötet egy általánosabb bemutatással kezdődik, melyből megismerhetjük a különböző felületeket, a működésüket, illetve az azokat használó embereket, a különböző célcsoportokat. Később aztán mélyebben belemegyünk a részletekbe, és nagy örömömre olyan apróbb, de fontos dolgokat is körüljárunk, mint a hirdetések vagy a nyereményjátékok, mindeközben pedig rengeteg tanácsot kapunk mind az elinduláshoz, mind a hosszútávú stratégiához.

Persze itt is, mit minden hasonló könyvben, voltak olyan ötletek, tippek, melyeket nem fogok megfogadni, mert egyszerűen más az én tapasztalatom, ez azonban nem von le semmit a kötet értékéből, hiszen az itt kapott tudást minden esetben a saját vállalkozásunkra, a céljainkra, és a követőinkre kell szabni. Fontos ezt észben tartani, de közben azért nagyon hasznos is lehet, ha más nézőpontokat is megismerünk, és egy szakértő gondolatait is elolvassuk.

Bár én alapvetően tudok már egy és mást a közösségi oldalakról, szerencsére a könyv tudott újat mondani, vagy ami még fontosabb, megvilágítani olyan részleteket és nézőpontokat, melyekre korábban nem is gondoltam. A megszerzett tudás pedig biztosan hasznos lesz a munkám során is – máris érzem, hogy mennyire –, ezért nekem nagyon megérte elolvasni A közösségi média nagykönyvét, és úgy vélem, hogy mindenki számára fontos olvasmány lehet, akinek a hobbija vagy munkája megköveteli, hogy jelen legyen a közösségi médiában.

Bővebb értékelés: https://www.utoszo.hu/2021/01/23/klausz-melinda-a-kozos…

sepa I>!
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Klausz Melinda idén megjelent könyve az, amit úgy szoktak nevezni: hiánypótló. Bár szerintem ez mára egy elcsépelt, klisés fogalommá vált, A közösségi média nagykönyve esetében mégis jogosnak érzem.
A könyv az alapoknál kezdi. Mi az a social media? Melyik generációk használják, és azokra mi a jellemző? Melyek a social media leggyakoribb típusai – mi jellemzi a blogokat, a wikiket, a közösségi hálózatokat stb.? Hogyan építsünk közösséget? Hogyan használjuk az oldalak statisztikáit, hogy még több embert elérhessünk? Miként kezeljük a felmerülő konfliktusokat és panaszokat? Ezeket a témákat pedig a való életből vett példákkal illusztrálja.
Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy egyes részei unalmasak lehetnek a tapasztaltabbaknak, és amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy ez az a könyv, amit legalább évente frissíteni kellene, hogy hosszabb távon is legyen értelme.
Mindenesetre érdemes beszereznie mindenkinek, aki munka miatt aktívabban foglalkozik a social mediával.

Részletesebb véleményemet az ekultura.hu-n olvashatjátok: http://ekultura.hu/olvasnivalo/ajanlok/cikk/2016-08-11+…

2 hozzászólás
Mariann_Czenema P>!
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Jó szívvel ajánlom könyvtári kölcsönzésre minden bloggernek, és vásárlásra (áfás számlát tessék kérni, költségcsökkentő tétel) kisvállalkozóknak.
Ha nem is alakítja át az fb posztolási módszereit miatta senki sem, igenis jó tudni az igazságot a Facebook világáról, még akkor is, ha hajmeresztő a befolyása a mindennapi életünkre.
bővebben: http://czenema.blogspot.hu/2016/04/klausz-melinda-kozos…


Népszerű idézetek

Boglinc P>!

20 évbe telik felépíteni a jó hírnevet, és mindössze 5 percbe, hogy leromboljuk. Ha belegondolsz ebbe, akkor máshogy fogsz hozzáállni a dolgokhoz.
Warren Buffett

285. oldal

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Kek P>!

1999-ben még csak 23 blog létezett. Ma már több mint 1,5 milliárd van. Ezek közül a WordPress.com egyedül több mint 60 milliót tart számon. Minden másodpercben két új blog jön létre. Jelenleg mintegy 31 millió blogger él az USA-ban, és a bloggerek 27%-ának ez a főállása.

73. oldal

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Boglinc P>!

A követőszám és az egy-egy kép alatti lájkok száma csak egy adat, amit nagyon könnyen ingyenes módszerekkel is fel lehet pumpálni. Emiatt érdemes rákattintani mindig akár több kép alatt is a lájkokra vagy az oldal tetején a követőszámra, és végigpörgetni az adott oldal vagy poszt kedvelőit.

280. oldal

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Boglinc P>!

Azonban vigyázz! Attól, hogy valamilyen képet letöltesz a netről […], még nem biztos, hogy fel is használhatod! Sőt! Az esetek többségében a készítő nem járult hozzá az általa készített fotó, zenemű, kép továbbközléséhez és/vagy módosításához.

50. oldal

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Boglinc P>!

[…] az Instagram „lufiszerű” működését egyre több értelmiségi felismeri, rájuk egyáltalán nem jellemző ez a magatartás, ők nem követik a többséget. A nagy számok alapján hozott döntés elsősorban a 14-15 évesek és az általános iskolai végzettségűek között jellemző.

283. oldal

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Sadie>!

KORONAVÍRUSMÉMEK
[…]
A mémek segítettek, hogy humorral, nevetéssel dolgozhassuk fel a nehéz helyzeteket, és elmondhassuk, hogy Schobert Norbinak végre valóra vált az álma: a boltokban nem volt se liszt, se cukor.

326. oldal (2020)

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Judy22>!

Justin Hall, amerikai szabadúszó újságíró volt az első blogger 1994-ben…

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Boglinc P>!

Akikkel leginkább vigyázni kell

A lájkvadász számára mindegy, hogy milyen áron és honnan szerzi be a lájkokat, számára az elismerés a lájkok számában rejlik. […]

67. oldal

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Boglinc P>!

1999-ben még csak 23 blog létezett. Ma már több, mint 600 millió (Oberlo, 2020) van. Ezek közül a WordPress.com egyedül több mint 77,8 milliót (TechJury, 2020) tart számon. Mindennap körülbelül 5,8 millió blogcikk jön létre (TechJury, 2020). Jelenleg mintegy 31,7 millió blogger él az USA-ban (Oberlo, 2020).

73. oldal

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

Boglinc P>!

Az Instagram többek között az alábbi szabályokat írja elő:
„Mint mindig, az Instagramon általad közzétett tartalomnak te vagy a tulajdonosa. Ne feledkezz meg arról, hogy hiteles tartalmat ossz meg! Semmi olyat ne tegyél közzé, amit az internetről másoltál vagy gyűjtöttél, és aminek a közzétételére nincs jogod! […]”

182. oldal

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben


Hasonló könyvek címkék alapján

Jerry Dimos – Steven W. Groves – Guy R. Powell: ROI a közösségi médiában
Morvai Ádám – Berki Zsolt: Instagram marketing
Rekettye Gábor: Marketing a magyar kisvállalatoknak
Lévai Richárd: Hogyan lehet eredményesen eladni a közösségi médiával?
M. Baranyai Anikó: Instáról íróknak
Lévai Richárd: Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket? 2.0
Kádár Tímea: Hogyan kerülj a sajtóba ingyenesen
Papp-Váry Árpád: Mágikus márkázás – Beckham
Oravecz Nóra: Van egy ötletem
Deli-Gray Zsuzsa – Árva László (szerk.): Turizmusmarketing esettanulmányok