Gyermekeink ​játékai 4 csillagozás

A játékok és a sport hatása a gyermekek fejlődésére
Kim John Payne: Gyermekeink játékai Kim John Payne: Gyermekeink játékai

E könyvnek nem csupán az a célja, hogy ötleteket adjon ahhoz, hogyan szervezhetünk játékokat a gyerekek részére, hanem az is, hogy az olvasó teljes körű és érdekes ismereteket kapjon arról, hogy az egyes játékok miért épp az adott korcsoporthoz vagy fejlődési fokozathoz illenek. Ezért tehát a könyvet egyszerre tekinthetjük a gyermeki fejlődés megértését szolgáló segédkönyvnek, és gyerekjátékokat felsorakoztató kézikönyvnek" – foglalja össze a bevezetőben kötete célját a szerző. Payne elsősorban olyan játékok leírását közli amelyekhez nem kellenek drága eszközök, elég egy labda, néhány eldobásra ítélt parafadugó vagy otthon is elkészíthető babzsák stb. A kötetben tizenegy fejezetre tagoltan 230 játék leírása található, 3 és 16 év kor közötti gyerekek számára. Minden játéknál megadja a szerző a szükséges kellékeket, majd leírja a játék menetét. A rajzokkal illusztrált kötet – minden pedagógusnak vagy gyerekekkel rendszeresen foglalkozó felnőttnek ajánlható.

Tartalomjegyzék

>!
Kláris, Budapest, 2016
332 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786155003066 · Fordította: Szentgyörgyi József
>!
Kláris, Budapest, 2009
332 oldal · ISBN: 9789638665881 · Fordította: Szentgyörgyi József · Illusztrálta: Marije Rowling
>!
AKG K. / Metódus-Tan, Budapest, 1999
192 oldal · puhatáblás · ISBN: 9639190055 · Fordította: Szentgyörgyi József, Mann György · Illusztrálta: Marije Rowling

Kedvencelte 1

Várólistára tette 6

Kívánságlistára tette 19

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

Annamarie P>!
Kim John Payne: Gyermekeink játékai

Kim John Payne: Gyermekeink játékai A játékok és a sport hatása a gyermekek fejlődésére

A Kláris Kiadó gondozásában megjelent könyv, nehezen elérhető volta miatt nem tud népes követőtábort maga köré gyűjteni. A Waldorf pedagógia azért szerencsére használja, így ezekben a közösségekben megjelenik a könyvben bemutatott módszer.
Szerkezetileg a kiadvány egy bevezetővel indul, ami ugyan nem büszkélkedhet a teljesen tematikus áttekintéssel, de ettől függetlenül nagyon tartalmas és megfontolandó gondolatokat oszt meg velünk. Ezek az eszmefuttatások azt a témát járják körül, hogy miért és hogyan változott meg a gyermekeket körülvevő játék, és ez milyen hatással van, illetve lesz rájuk. Mindenkinek van ezzel kapcsolatban egy kialakult véleménye, de én garantálom, hogy a bevezető még mindig képes újat mondani.
A bevezető után, de még a játékok bemutatása előtt a szerző összegyűjti azokat az egyszerű eszközöket, amiket a játékokhoz ajánl. Csoportba szedve úgy, mint termések, kavicsok, fonalak, labdák és hasonlók.

A könyv második nagyobb egysége viszont magukat a játékokat tartalmazza, 11 fejezetben, korosztályos bontásban. Először a 3 évesekkel való foglalkozásokat, egyszerű mondókákat mutatja be, majd fokozatosan, egészen a 16 éves gyerekekig vezet. A leírások érthetően, rajzos segítséggel magyaráznak. Érdemes egyszer átfutni az egészet, majd akkor elővenni ismét, ha konkrétan keresünk valamit, mert nehéz elraktározni a foglalkozásokat úgy, hogy nem játszottuk el mindet egymás után. Nehezen beszerezhető volta miatt, viszont épp itt bukik el a történet.
Vagy mégsem? Úgy gondolom, hogy nem, mert mire az olvasó eljut a 300. oldalhoz, egyfajta gondolkodásmódot szippant magába, főként, ha van eleve benne egy érdeklődés a téma iránt. Az meg valószínűleg van, hiszen azért hajtotta fel a könyvet.

Nem a kötet hibája, -hiszen ez csak egy fordítás-, de nekem nagyon idegenül hatottak a játékok a magyar vonatkozások nélkül. Illetve, amikor volt olyan ismerős terület, ami kis hazánkban is megtalálható (pl. néhány mondóka, körjáték, fonalas játék), akkor volt egy fölujjongás bennem. Mivel azt gondolom, hogy alapvetően a magyar népi hagyományokból és európai kultúrkörnyezetből kellene a gyerekjátékoknak kibontakoznia, főként a kisdedkort illetően.


Népszerű idézetek

Annamarie P>!

Nem volt még olyan gyerek, aki azt mondta volna „-Hát én még várok egy kicsit a felállással. ”

19. oldal

Kim John Payne: Gyermekeink játékai A játékok és a sport hatása a gyermekek fejlődésére

Annamarie P>!

Az egyensúlyban az az érdekes, hogy szorosan összefügg a világgal kapcsolatban álló énnel. A világ az, ami az egyensúlyt lehetővé teszi. Nem szolgáltatja az egyensúlyt, hanem lehetővé teszi, hogy megőrizzük egyensúlyunkat.

19. oldal

Kim John Payne: Gyermekeink játékai A játékok és a sport hatása a gyermekek fejlődésére

Annamarie P>!

Kiválóan tudunk a kompenzálni; olyannyira, hogy senki, még édesanyánk sem veszi észre, hogy éppen kompenzálunk. Mi magunk persze szintén nem tudjuk ezt.

20. oldal

Kim John Payne: Gyermekeink játékai A játékok és a sport hatása a gyermekek fejlődésére

Annamarie P>!

Kezdetben a tévé a művészetek és a humán tudományok népszerűsítése révén előmozdította a kultúrát, de aztán eljutott a majmolást terjesztő reklámokig. Mközben figyelmünk egyre inkább arra terelődik, mit vásároljunk és hogyan nézzünk ki, már nem vesszük észre, hol fizetünk meg drágán azért, amihez olyan olcsón jutottunk hozzá.

13. oldal

Kim John Payne: Gyermekeink játékai A játékok és a sport hatása a gyermekek fejlődésére


Hasonló könyvek címkék alapján

Barbara Coloroso: Zaklatók, áldozatok, szemlélők: az iskolai erőszak
Pinczésné Palásthy Ildikó: Dráma, pedagógia, pszichológia
Bruno Bettelheim: A mese bűvölete és a bontakozó gyermeki lélek
Kovács György – Bakosi Éva: Játékpedagógiai ismeretek
Torey Hayden: Egy gyerek
Susan Forward: Mérgező szülők
Laura Markham: Békés szülő, boldog gyermek
Torey Hayden: Szellemlány
Patty Wipfler – Tosha Schore: Hallgasd meg!
Paul Hauck: Csak a baj van velük?