Magyarországon a nevelés- és művelődéstörténeti írások ritkán alapoznak a társadalmi nemek tudományának módszertanára és elméleti megközelítéseire, teszik elemzés tárgyává a nők szerepeit, tereit és a korabeli nőnevelést. Csakúgy, mint a „hagyományos” történetírásban, a neveléstörténet-írás magyarországi gyakorlatában is alig értelmeződnek a nők, mint a történelem cselekvői vagy a történetek írói. Neveléstörténeten – kevés kivétellel – a többnyire domináns pozíciót betöltő férfiak nevelésének történetét értjük; a nők nevelésének története csak a külön hangsúlyozott „nőnevelés-történeten” vagy „nőtörténeten” keresztül jelenítődik meg. Felvetődhet tehát a kérdés, neveléstörténet-e a nőnevelés-történet? Kutatásomban egy konkrét történelmi kontextust, a dualizmus kori magyarországi kormányzati szinten elképzelt és irányított magyar nemzetépítő törekvéseket vizsgálom, és azt mutatom be, hogy hiányos elemzéseket eredményezhet az, ha figyelmen kívül hagyjuk mindebben a nők elképzelt és… (tovább)
Nőnevelés és nemzetépítés Magyarországon 1867–1918 0 csillagozás
Várólistára tette 1
Kívánságlistára tette 3
Hasonló könyvek címkék alapján
- Kéri Katalin: Leánynevelés és női művelődés az újkori Magyarországon ·
Összehasonlítás - Kiss Péter: Az egri érseki Líceum történetéből ·
Összehasonlítás - Munding Márta – Szovák Kornél – Takács László (szerk.): Techné ·
Összehasonlítás - Szabolcs Éva (szerk.): Pedagógia és politika a XX. század második felében Magyarországon ·
Összehasonlítás - Mészáros István (szerk.): Ratio educationis ·
Összehasonlítás - Németh András – Garai Imre – Szabó Zoltán András (szerk.): Neveléstudomány és pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában ·
Összehasonlítás - Fizel Natasa – Nóbik Attila (szerk.): Ünnepi tanulmányok a 60 éves Pukánszky Béla tiszteletére ·
Összehasonlítás - Hornyák Mária: Brunszvik Teréz „szellemi gyermeke”: Teleki Blanka (1806-1862) ·
Összehasonlítás - Bucsi Mariann: Ébredés 97% ·
Összehasonlítás - Bihary Péter: Migránsok 99% ·
Összehasonlítás