Jelen könyv egy tizenkét részből álló könyvsorozat szakmai összegzése, mely útmutatást nyújt a szerves műveltségre alapozott oktatási-nevelési rendszer megértéséhez és a gyakorlati megvalósításhoz. A sorozat tartalmazza a jeles napok, ünnepnapok, hétköznapok tevékenységeit, feladatait havonkénti bontásban, óvodai, gyermek és akár felnőtt közösségek számára.
A tartalom évkörre íródik, ebből az egyetemes és magyar (bárándi) kultúra azon részeit választottuk ki, melyek archaikusak, szervesek, a népművészet kiteljesedését adók, a népi kalendáris és keresztény ünnepkörnek is megfelelőek.
Néhány kiragadott gondolatsor a szerző tollából, szellemiségének megismerésére:
„A gyermekek a teljes tudással születnek. A jelent kell összehozni a múlttal, hogy élő legyen műveltségünk. Ha élő közösségben élik meg hagyományaikat, ha belenevelődnek saját kultúrájukba, a mag bárhol kicsírázhat. A gyermek visszavágyik arra a helyre, ami neki örömet szerzett. Ha nem is hoz létre… (tovább)
Szerves műveltségre alapozott nevelés az óvodában 0 csillagozás
Várólistára tette 3
Kívánságlistára tette 3
Hasonló könyvek címkék alapján
- Alice Miller: Kezdetben volt a nevelés 94% ·
Összehasonlítás - Rudolf Steiner: Általános embertan, mint a pedagógia alapja ·
Összehasonlítás - Kim John Payne: Gyermekeink játékai ·
Összehasonlítás - Eugene Schwartz: A Waldorf-tanár túlélőkönyve ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Milyen iskola kell a gyerekeknek? ·
Összehasonlítás - Frans Carlgren: Szabadságra nevelés 92% ·
Összehasonlítás - Szentkúti Márta: Az évkör ünnepei a Waldorf-iskolában ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: És most belülről / Álmok és lidércek ·
Összehasonlítás - Máté Imre: Yotengrit 1. ·
Összehasonlítás - Magyar Adorján: Az ősműveltség ·
Összehasonlítás