The ​Girl With No Past 1 csillagozás

A Gripping Psychological Thriller
Kathryn Croft: The Girl With No Past

A gripping psychological thriller for fans of Gone Girl and The Girl on the Train.

Leah Mills lives a life of a fugitive – kept on the run by one terrible day from her past. It is a lonely life, without a social life or friends until – longing for a connection – she meets Julian. For the first time she dares to believe she can live a normal life.

Then, on the fourteenth anniversary of that day, she receives a card. Someone knows the truth about what happened. Someone who won’t stop until they’ve destroyed the life Leah has created.

But is Leah all she seems? Or does she deserve everything she gets?

Everyone has secrets. But some are deadly.

>!
Bookouture, Twickenham, 2015
302 oldal · ASIN: B014C5K68Y

Kívánságlistára tette 2


Kiemelt értékelések

Rileey>!
Kathryn Croft: The Girl With No Past

Kathryn Croft: The Girl With No Past A Gripping Psychological Thriller

A thrillereknek nem a feszültségkeltés a lényege? Mert ez a könyv éppen ugyanolyan unalmas volt, mint a főszereplője, tehát unalom a négyzeten.

A főhősön bukott az egész, komolyan mondom, úgy viselkedett végig, mint egy értelmi/érzelmi fogyatékos, és már a történtek előtt is ilyen volt (én meg a fejemet fogtam, isten mentse meg az emberiséget az ilyen ostoba, akarat nélküli tinédzserektől). Abszolút nem tudtam megérteni. Ráadásul szembement a személyiségével: 16 éves kora óta nem volt pasija, de első találka után rögtön felhívja a pasit a lakására, és talán második alkalommal már le is fekszik vele. Arról nem beszélve, hogy a kapcsolatuk annyiból áll, hogy megkérdezik egymástól chaten mindennap, hogy van a másik, és a főhős innentől kezdve semmi másra nem tud gondolni, csak a pasira.Nincsenek barátai, de rögtön örök barátságot köt valakivel, akivel váltott pár szót.

De ilyen téren nemcsak ő volt problémás, hanem kb. az összes karakter teljesen irracionálisan nyilvánult meg, és az sem tisztázódott, miért a főhőst hibáztatja mindenki, mikor lényegében az ő reakciója volt normálisnak mondható az adott körülmények között (a szociopaták meg simán éltek tovább…?) A zaklató kiléte a limitált szereplőgárda miatt hamar kitalálható, a motivációja meg egy vicc.

És azért sem volt ez jó thriller, mert szerintem rettenetes megoldás, ha az író úgy próbál feszültséget generálni, hogy a főhős (főleg E/1-ben!) információt hallgat el az olvasó elől. Ez akkor működik, ha belecsöppenünk a következményekbe, és az események hatására szép fokozatosan bomlanak ki a szálak, az viszont nem oké, ha a főhős minden fejezetben tízszer elmondja, hogy ő milyen rémes ember, milyen borzalmas dolgot tett, megérdemli a büntetést, nem csoda, hogy mindenki utálja stb. és nem mondja meg, hogy MIÉRT. A másik meg, hogy amikor szóba kerül az ügy, direkt rébuszokban beszél róla mindenki, hogy az olvasó ne tudhasson semmit, és ez írói erőltetés, úgy, ahogy van.

A vége volt az egyetlen tényleg jó pont.


Hasonló könyvek címkék alapján

Ker Dukey – K. Webster: Pretty New Doll
Angela Marsons: Evil Games
J. P. Delaney: The Perfect Wife
Lucy Clarke: The Castaways
Clare Mackintosh: I See You
M. J. Arlidge: Down to the Woods
Jane Shemilt: The Drowning Lesson
Paula Hawkins: A Slow Fire Burning
Tom Rob Smith: The Farm
Paula Hawkins: Blind Spot