Reklám ​és modern tipográfia 0 csillagozás

Kassák Lajos: Reklám és modern tipográfia Kassák Lajos: Reklám és modern tipográfia

A ​könyvművészet és a reklám művészetének kérdései pályája kezdetétől foglalkoztatták a magyar avantgárd, a hazai konstruktivizmus legnagyobb hatású képviselőjét, Kassák Lajost. Kijelentését – „A cím fontos” – sokan és sokszor idézték. Véleménye szerint a közönség érdeklődését felkelteni szándékozó írónak különös figyelmet kell szentelnie a címadásra, amiként a címlap tipográfiai kialakítására is. Folyóiratában, a Mában 1916 őszén a plakátművészet és a festészet kapcsolatát elemezve fogalmazta meg az új, forradalmasító hatású művészet programját, amelynek szerinte egyesítenie kell a radikalizmust, a felforgató, forradalmi temperamentumot, a szuggesztív erőt, az agitatív jelleget és az akaratos stílust, egyúttal megfogalmazta a jó plakát, a hatásos reklám alapelveit: a jó plakát nem csupán mint üzleti közvetítő jelent sokat, de mint tiszta művészi produktum is fenntartás nélkül élvezhető és értékelhető, akárcsak egy tájkép vagy portré. Külföldi kortársait fél évtizeddel megelőzve… (tovább)

>!
Kassák Múzeum, Budapest, 1999
94 oldal · ISBN: 9630383764

Várólistára tette 1

Kívánságlistára tette 8


Hasonló könyvek címkék alapján

Vadas József: El Liszickij
Gyurgyák János: Szerzők és szerkesztők kézikönyve
Kátai Tamás: Holdak és mezők
Temesi Ferenc: Por I-II.
Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG
Wettl Ferenc – Mayer Gyula – Szabó Péter: LaTeX kézikönyv
Jákfalvi Magdolna: Avantgárd – színház – politika
Bódy Gábor: Filmiskola
Bódy Gábor: Tüzes angyal / Psychotechnikum azaz Gulliver mindenekelőtti utazása Digitáliában
Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 1.