A könyvművészet és a reklám művészetének kérdései pályája kezdetétől foglalkoztatták a magyar avantgárd, a hazai konstruktivizmus legnagyobb hatású képviselőjét, Kassák Lajost. Kijelentését – „A cím fontos” – sokan és sokszor idézték. Véleménye szerint a közönség érdeklődését felkelteni szándékozó írónak különös figyelmet kell szentelnie a címadásra, amiként a címlap tipográfiai kialakítására is. Folyóiratában, a Mában 1916 őszén a plakátművészet és a festészet kapcsolatát elemezve fogalmazta meg az új, forradalmasító hatású művészet programját, amelynek szerinte egyesítenie kell a radikalizmust, a felforgató, forradalmi temperamentumot, a szuggesztív erőt, az agitatív jelleget és az akaratos stílust, egyúttal megfogalmazta a jó plakát, a hatásos reklám alapelveit: a jó plakát nem csupán mint üzleti közvetítő jelent sokat, de mint tiszta művészi produktum is fenntartás nélkül élvezhető és értékelhető, akárcsak egy tájkép vagy portré. Külföldi kortársait fél évtizeddel megelőzve… (tovább)
Reklám és modern tipográfia 0 csillagozás
Várólistára tette 1
Kívánságlistára tette 8
Hasonló könyvek címkék alapján
- Vadas József: El Liszickij ·
Összehasonlítás - Gyurgyák János: Szerzők és szerkesztők kézikönyve 98% ·
Összehasonlítás - Kátai Tamás: Holdak és mezők ·
Összehasonlítás - Temesi Ferenc: Por I-II. 89% ·
Összehasonlítás - Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG ·
Összehasonlítás - Wettl Ferenc – Mayer Gyula – Szabó Péter: LaTeX kézikönyv 91% ·
Összehasonlítás - Jákfalvi Magdolna: Avantgárd – színház – politika ·
Összehasonlítás - Bódy Gábor: Filmiskola ·
Összehasonlítás - Bódy Gábor: Tüzes angyal / Psychotechnikum azaz Gulliver mindenekelőtti utazása Digitáliában ·
Összehasonlítás - Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 1. ·
Összehasonlítás