Tíz ​alkalom – Tanulási zavarok korrekciójához kapcsolódó fejlesztő program tapasztalatai és lehetőségei 0 csillagozás

Kalamár Hajnalka: Tíz alkalom – Tanulási zavarok korrekciójához kapcsolódó fejlesztő program tapasztalatai és lehetőségei Kalamár Hajnalka: Tíz alkalom – Tanulási zavarok korrekciójához kapcsolódó fejlesztő program tapasztalatai és lehetőségei

Az ​iskolai teljesítményzavaroknak azt a speciális problémakörét, az ún. „tanulási zavarok” (más megnevezések szerint „tanulásképtelenség”, sőt… „hiperaktívitás”, „MCD”, „tanulási alkalmatlanság”…stb.) területét vizsgálta az ELTE BTK – akkor még – Fejlődés- és Neveléslélektani Tanszék, 1980-tól kezdődően, Porkolábné dr. Balogh Katalin vezetésével. A kutatás kezdeti fázisában egy longitudinális vizsgálat keretében próbáltuk kialakítani azt a teszt-battériát, amellyel iskolakezdés előtt kiszűrhetők azok a gyerekek, akik feltehetően tanulási zavarokkal fognak küzdeni. A szűrő és diagnosztizáló vizsgálatokról, azok eredményeiről több publikáció is beszámolt. Az ezt követő időszakban a fejlesztő programok kialakításán dolgoztunk. A munka során megpróbálkoztunk a szerteágazó problémakör különböző szintjeihez kapcsolódó konkrét fejlesztő-korrekciós programok kialakításával. Az én célom az volt, hogy olyan programot alakítsak ki, amely a kognitív szférán túl a tanulási zavarokkal küzdő… (tovább)

A következő kiadói sorozatban jelent meg: Iskolapszichológia

>!
ELTE, Budapest, 1987
36 oldal · puhatáblás
>!
ELTE Eötvös, Budapest
34 oldal

Kívánságlistára tette 2


Hasonló könyvek címkék alapján

Máté Gábor – Máté Dániel: Normális vagy
Bánki György: A legnagyszerűbb könyv a nárcizmusról
Lundy Bancroft: Mi jár a bántalmazó fejében?
Alice Miller: Kezdetben volt a nevelés
Erich Fromm: Menekülés a szabadság elől
Sally Hines: Mi a gender?
Anne Dickson: A teljes jogú nő
Jess Hill: Mert kihozod belőlem az állatot
Melanie Joy: Hatalomarchia
Lloyd E. Shefsky: Rúgd ki a főnököd!