Mesepszichológia ​2. (Mesepszichológia 2.) 23 csillagozás

Útravaló kényes nevelési helyzetekhez
Kádár Annamária: Mesepszichológia 2.

A ​Mesepszichológia első részében a mese szerepére, az életkori sajátosságoknak megfelelő meseválasztásra és a mese érzelmi intelligencia fejlesztő hatására koncentráltam. A második részben a szülő-gyermek kapcsolat útvesztőit, azokat a „kényes” nevelési helyzeteket veszem górcső alá, amelyekben csak a hiteles szülői jelenlét hozhat valódi megoldást. A mese ugyanis az én megközelítésemben nemcsak népmesét és műmesét jelent, hanem a saját életmesénket is: azt a történetet, amelyet önmagunkról, gyökereinkről, hitvallásunkról, álmainkról és céljainkról, félelmeinkről és fájdalmainkról, kudarcainkról és győzelmeinkről mondunk el önmagunknak és a gyermekünknek. Ezt ráadásul nemcsak este vagy az erre szánt pillanatokban, de folyamatosan meséljük, sokszor szavak nélkül is – a jelenlétünkkel, viselkedésünkkel, önmagunkhoz, az emberekhez és a világhoz való hozzáállásunkkal.

Szülőként, pedagógusként a nevelés során is a magunk történetét meséljük. A szabályok, határok… (tovább)

Tartalomjegyzék

>!
Kulcslyuk, Budapest, 2014
368 oldal · keménytáblás · ISBN: 9786155281174 · Illusztrálta: Moldován Mária

Kedvencelte 2

Most olvassa 11

Várólistára tette 52

Kívánságlistára tette 76

Kölcsönkérné 2


Kiemelt értékelések

>!
Bi_bi_bi
Kádár Annamária: Mesepszichológia 2.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

Az elindulás a saját komfortzónánkból való kimozdulást jelenti, a hamuban sült pogácsa az erőforrásainkat, a sárkányok a saját félelmeinket, szorongásainkat, amelyeket meg kell szelídítenünk, a segítőtársak a társas kapcsolati hálónkat, a királylány megtalálása a saját jobbik énrészünk felfedezését, az elérendő cél pedig az önmegvalósításunkat.

Bővebben itt: http://bibikeolvas.blogspot.de/2016/02/kadar-annamaria-…

>!
Könyvpillangó92
Kádár Annamária: Mesepszichológia 2.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

Nagyon tetszett ez a könyv. :D
A szakdolgozatom alap könyveihez tartozik.
Segített a korosztály szerinti könyvek kiválasztásában és ajánlott mesekönyveket téma szerint is. :)

>!
Duchon_Jenő
Kádár Annamária: Mesepszichológia 2.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

Keresem, keresem a választ, de nem találom. A megfejtést a gyerekekhez. Mert minden igaz, amit a könyv ír, bár azt hiszem nem vagyunk egyforma egyéniségek a szerzővel. És félek, ő is nehezen tud azonosulni azzal, amilyen én vagyok. De a gyerekeinket szeretjük. Mindenki a magáét.
A könyvben sok minden visszaköszön más könyvekből. Azt hiszem sokszor ugyanazokat a köröket futom az olvasás közben. Amiben nagyon jó a könyv, hogy a kiemelt helyzeteket, amelyekkel foglalkozik részletesen, alaposan körbejárja, és próbálja megértetni. De a legfőbb, hogy minden esetben kapunk pontokba szedett javaslatkészletet a megoldásokra. A könyv tehát nagyon jó (csak még mindig nem tudok mindent megfejteni). Talán az egyetlen ami kevésbé tetszett, azok a mesék, valahogy nekem túl ridegek, erőltetettek. Na, nem baj, majd teszteljük a célközönségen, hiszen az nem én vagyok végül is.

>!
Millázs
Kádár Annamária: Mesepszichológia 2.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

Sok igazságot és annál több hasznos nevelési tanácsot tartalmaz, és hál' Istennek egy rakat megnyugtató, „a te gyereked se rosszabb/ jobb a másikénál, csak gyerek, aki dacos, de ez kell az akarat és az önazonosság kiépítéséhez, persze határokon belül” típusú okosságot, és nem éreztem, hogy kioktatna, vagy fölösleges, kéretlen tanácsokkal traktálna.
A meséket most nem olvastam el, mi még nem vagyunk az a korosztály. Majd. Remélem, szeretni fogják.

>!
Szabó_Katalin_Zsuzsanna P
Kádár Annamária: Mesepszichológia 2.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

A Mesepszichológia könyv méltó folytatása :) Szintén kedvenc könyveim egyike! ❤
Ismét úgy ír Kádár Annamária, hogy nem tudtam letenni a könyvet!

Ennek is alapműnek kellene lennie mindenki számára, akinek van gyermeke annak azért, hogy könnyebben lavírozzon a gyermeknevelés ingoványos talaján és akinek nincs, annak azért, hogy jobban megértse a gyermekes szülők, kívülről olykor érthetetlennek tűnő viselkedését.

Ez a könyv szintén azon pszichológiai témájú könyvek közé tartozik, amelyek számomra tankönyvként funkcionálnak, és amelyekben aláhúzással jelölöm meg a számomra érdekes részeket :)

>!
govica
Kádár Annamária: Mesepszichológia 2.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

Nekem jobban tetszett, mint az első rész. Érdekes, de annak ellenére, hogy pár nehezebb korszakot, helyzetet vesz át (dackorszak, testvér születése, félelmek-szorongások, veszteségélmény), kifejezetten megnyugtató volt olvasni. Talán azért, mert a szülő is rájön arra, hogy nem csak az ő gyermeke fél, hogy ezek a nehéznek tűnő helyzetek, szinte minden családnál felbukkannak, vagyis valahogyan természetesek. Ezáltal pedig kevésbé ijesztőek.

>!
Zsuzsanna_Sinka
Kádár Annamária: Mesepszichológia 2.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

A második részek gyakran nem sikerülnek olyan jól, de ez a könyv nem egy második bőr a rókáról. Észre sem veszi az ember, ahogyan forgatja a lapokat, annyira magával ragad. Tanít, beláttat, humánusan okos.

>!
deardurr
Kádár Annamária: Mesepszichológia 2.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

Kölcsönkaptam, de így is jó.
Egyébként már nagyon nem emlékszem az első részére, újból elő kellene venni.
Hasznos tanácsok vannak benne, tényleg kényes helyzetekre, engem a testvér érkezés kezelése fogott meg a legjobban. Kicsit félek tőle, bár hülye vagyok, mert még nincs ideje, de már előre izgulok…

>!
Esztics
Kádár Annamária: Mesepszichológia 2.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

Kádár Annamária egyértelműen a kedvenceim közé tartozik. Óvodapedagógus hallgatóként nekem ez egy igazi szakkönyv volt, méghozzá a legélvezetesebb fajtából. imádom az írónő stílusát, a személyes történeteit, a példáit és persze az IQ fejlesztő meséit. És persze köszönöm az ajánlott mesei jegyzetet, rengeteg érdekes mesét fedeztem fel általa!

>!
konyvkritika
Kádár Annamária: Mesepszichológia 2.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

Szerintem ez nem egy egyszeri olvasmányos könyv, hanem inkább egy olyan könyv, amit az ember többször elővesz, főleg kényes nevelési helyzetekben, mert nagyon nagy segítséget tud nyújtani. És ez a segítség nem elméleti szintű, hanem konkrét gyakorlatok és tippek segíthetnek ilyen helyzetekben. Nincs semmilyen kioktató hangneme, inkább a hasznos nevelési tanácsadáson van a hangsúly, rendkívüli nagy nyitottsággal, őszinteséggel és hitelességgel.

Igazán élvezetes és minőségi szakkönyv, tele hasznos információkkal és megannyi szép mesével.

Bővebben a blogomon: https://konyvmoly.com/kadar-annamaria-mesepszichologia-…


Népszerű idézetek

>!
szeptember99

Fontos, hogy ne csak a gyermekünkkel, de saját magunkkal szemben is türelmesek legyünk, mert biztos, hogy előfordulnak majd olyan esetek, amikor elönt a bizonytalanság, a tehetetlenség, a düh, és nem leszünk a helyzet magaslatán. Sokszor egyetlen módszer működik csak a dackorszakban, az, amit én egy vicc alapján Etelka-technikának neveztem el.
Anya és lánya utazik a buszon, amely egy játékbolt előtt áll meg. – Anyúúú! Vegyél nekem egy babát! Babát akaroook! – üvölti toporzékolva a gyermek. – Nyugalom, Etelka, nyugalom! – válaszolja az anya. A következő megállóban egy cukrászdát pillant meg a kislány. – Anyúúú! Vegyél nekem fagyiiiiit! Fagyiiiiit akaroook! Most!!!! – sikítja. – Nyugalom, Etelka, nyugalom! – ismétli meg higgadtan az anya. Az egyik utastárs nem tudja megállni, hogy meg ne szólítsa az anyát: – Hölgyem, magának hallatlan türelme van, én már rég felpofoztam volna a kis Etelkát. Maga hogy bírja ki? – kíváncsiskodik. – Nehezen – válaszolja az anya. De valamit félreért: a kislányomat Panninak hívják, Etelka én vagyok!
A dackorszakban sok helyzetben az egyetlen lehetséges megoldás az, hogy a szülő saját magát próbálja megnyugtatni!

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

>!
szeptember99

A mesében a gyermek félelmei, szorongásai szimbolikus formában öltenek testet, éppen ezért megszelídíthetõk. Amikor a gyermek újra és újra ugyanazt a mesét kéri, akkor is a félelmeivel, szorongásaival dolgozik. Minél többször hallhatja azt, annál biztosabban mozog a cselekményében, mind mélyebben át tudja élni minden aspektusát, így egyre jobban oldódnak a feszültségei, szorongásai. A sokszor ismételt kedvenc mese én-erõsítõ hatással bír.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

>!
Zsuzsanna_Sinka

Felnőttként az éber tudatosságot újra kell tanulnunk. Ennek gyakorlásában az önként vállalt egyszerűség azt jelenti, hogy inkább kevesebb, mint több helyre megyünk el a nap folyamán, kevesebbet nézünk, hogy többet láthassunk, kevesebbet cselekszünk, hogy többet tehessünk, kevesebbet szerzünk, hogy többünk lehessen.

97-98. oldal

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

>!
szeptember99

Egy fémpénzbõl „csodatevő érmét” varázsolhatunk, ha háromszor odadörzsöljük gyermekünk könyökéhez. Nagyon fontos, hogy a kabala elveszíti varázserejét, ha elvész, ezért olyan tárgyat válasszunk, ami hétköznapi, és bármikor „varázserejűvé” tehető – ezért jó erre a kavics, a pénzérme. Miért működnek az ehhez hasonló módszerek? Mert a legtöbb gyermeket megbabonázza a varázslat, ezért mindig jó ötlet, hogy valamilyen kabalát vagy csodatevő dolgot használjunk a félelem elűzésére. A gyermek nagyon könnyen képes váltani a valóság és a fantázia között – ezt láthatjuk akkor is, amikor játék közben szuperhőst utánoz, és annak is képzeli magát.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

>!
szeptember99

Riccardo Muti az a karmester, akinek határozott mozdulataiban nemcsak az utasítás egyértelmû, hanem a megtorlás is, hogy mi történik majd, ha a zenekar nem engedelmeskedik neki. Autoriter mûvészi attitûdjét azzal magyarázza, hogy felelõsséggel tartozik a nagy komponistáknak. Pár évvel ezelõtt azonban kapott egy levelet, amelyet a Scala mind a hétszáz zenésze aláírt. Ez állt benne: 'Ön egy remek karmester. Nem akarunk önnel dolgozni. Kérjük, mondjon le! Miért? Mert nem enged minket fejlõdni. Úgy használ minket, mint hangszereket, nem pedig partnereket.' Le kellett mondania. Leonard Bernstein ellenben mindig a jelentésbõl indult ki, a zene tükrözõdött az arcán. Nem is volt pálca a kezében, a zene nála a zenészekrõl szólt, akik a történetet mesélik, azt akarta, hogy a közönség rájuk figyeljen. A szemével vezényelt. A zenekar imádta, és varázslatos koncerteket adtak az irányítása alatt. Ezerszer bizonyított tény, hogy hosszú távon csak a meggyõzés és az önkéntes elfogadás hat építõ módon az emberekre, gyerekekre. Ahogy Hamvas Béla írta: csak a tévedéseknek van szükségük elméletre. Csak az erõtleneknek van szükségük hatalomra. Rudolf Steiner nyomán állítom: nevelõként az a feladatunk, hogy a legkedvezõbb környezetet teremtsük meg ahhoz, hogy a gyermek úgy nevelje általunk önmagát, ahogy belsõ sorsát követve nevelõdnie kell.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

>!
Judit_Krisztina

Az élet nem az, amit az ember átélt, hanem az, amire visszaemlékszik, és ahogy visszaemlékszik rá, amikor el akarja mesélni.

48. oldal

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

>!
szeptember99

Már Jung is leírta, hogy a mese a kollektív tudattalan tájain játszódik, és benne egyetemes archetípusok öltenek alakot. Ezeknek az õsképeknek a használatával tudunk megküzdeni a nehézségekkel, a kritikus élethelyzetekben ezek segítenek, hogy megtaláljuk a megoldást. A hõs küzdelmeiben önmagunkra ismerhetünk, a történet révén megelevenednek a félelmeink, vágyaink, a mitikus tartalmak segítséget nyújtanak az élet krízishelyzetei közepette. A népmesékbõl jól ismert 'hol volt, hol nem volt' világa tehát a lelkünk mélyén él, a hõs az azonosulás révén mi magunk vagyunk, vándorlása pedig a fejlõdés útja, amely spirituális erõforrásokat nyit meg számunkra.

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

>!
Judit_Krisztina

Önmagunkat alakítsuk olyanná, amilyenné gyermekünket nevelni szeretnénk.

88. oldal

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

>!
Judit_Krisztina

A hős vándorlásai során elengedi a régi szerepeit, meglátja a változásban a lehetőséget, meghal valami régi a számára, és képessé válik az új befogadására.
„Egy életem, egy halálom”, mondja a hős, amikor kockázatot vállalva útnak indul. A próbatételek, amelyeken keresztülmegy, a halál és az újjászületés rítusaiként értelmezhetők. A főhős átváltozásai azt közvetítik számunkra, hogy ahhoz, hogy bizonyos helyzeteket, életfeladatokat megoldjunk, külsőleg-belsőleg át kell alakulnunk, úgy, hogy közben azonosak maradunk önmagunkkal. Személyiségfejlődésünkben is úgy juthatunk túl egy korábbi szakaszon, ha hagyjuk: a régi „meghaljon”, és az új megszülethessen bennünk.

224. oldal

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

>!
Esztics

Tavaly a diplomaosztó előtt egy nappal az egyetem végzős hallgatóival ruhástól megfürödtünk egy szökőkútban. Visongtunk, nevettünk, önfeledten spriceltük egymást – kicsit újból gyerekek voltunk. A járókelők talán arra gondolhattak: Úristen, tényleg ilyen a következő pedagógusgeneráció?! Én pedig arra: szívből remélem, hogy ilyen is marad!

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2

Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez


Hasonló könyvek címkék alapján

Farkas Kriszta: Málna mesék
Bárdos József: Család a tündérmesékben
Gerlinde Ortner: Gyógyító mesék
Vekerdy Tamás: Fiatal szülők könyve
Vekerdy Tamás: Gyerekek, óvodák, iskolák
Mérei Ferenc – V. Binét Ágnes: Gyermeklélektan
Bácskai Júlia – Fischer Eszter – Mohás Lívia – Vekerdy Tamás: Elszakadás a szülői háztól
Ranschburg Jenő: Mi rontottuk el?
Vekerdy Tamás: Kérdezz! Felelek… 2.
Vekerdy Tamás: A pszichológus újra válaszol