A ​Grál Misztériuma és a Ghibellin Birodalmi idea 3 csillagozás

Julius Evola: A Grál Misztériuma és a Ghibellin Birodalmi idea

A ​miénket közvetlenül megelőző korban a Grállal kapcsolatos hagyományok főként kétféle érdeklődést ébresztettek.

Mindenekelőtt a krisztianizált vonásokkal jelentősen átfestett, az irodalmi és a spiritualista, a romantikus és a misztikus között ingadozó érdeklődést kell megemlíteni. Erre a legenda forrásaival való közvetlen, tényleges kapcsolat helyett az gyakorolt befolyást, amit – erősen eltorzított és önkényes értelmezésben – Richard Wagner Parsifaljának zenei pátosza tett a belőle ismertté.

Másodsorban akadémikus tanulmányok hosszú sora született a Grálról, amelyekben a források keresésének kritikai, analitikus és összehasonlító rideg mechanizmusa, a szövegek vizsgálata, az időrendi adatok és tapasztalati hatások bizonyítása játszik főszerepet; ez annak a módszernek a sajátja, amelyet manapság „tudományosnak” szokás nevezni.

Mindkét vizsgálati forma teljesen képtelen a Grál lényegének megragadására. A Grálnak semmi köze nincs se egyesek misztikus… (tovább)

>!
Kvintesszencia, Debrecen, 2016
226 oldal · puhatáblás · ISBN: 9630073633 · Fordította: Bódvai András
>!
232 oldal · ISBN: 9630073633 · Fordította: Bódvai András

Enciklopédia 6

Szereplők népszerűség szerint

rózsakeresztesek


Kedvencelte 2

Várólistára tette 5

Kívánságlistára tette 12


Népszerű idézetek

Veltro>!

Wolframnál a Grál a megkereszteletlenek számára láthatatlan; de, legyen elegendő a keresztvíznek ez a leírása: „A víz felvirágoztatja mindazokat a lényeket, melyeket teremtményeknek nevezünk. Szemeink e víznek köszönhetően képesek látni. A víz megtisztítja a lelkeket, s oly ragyogóvá teszi őket, hogy maguknak az angyaloknak a fénye sem nagyobb”. Mindez arról győz meg bennünket, hogy nem annyira a keresztény keresztségről van itt szó, hanem inkább egy valódi és sajátos beavatásról, lévén a víznek itt többé-kevésbé ugyanaz a jelentése, mint az „isteni Víznek”, vagy „filozófus Víznek” a hermetikában.

127. oldal, 21. fejezet, A Grál székhelye

4 hozzászólás
Lunemorte P>!

Éppen az, ami a mítoszokban valószínűtlennek látszik, nyitja meg számunkra az utat az igazság felé.

11. oldal

Kapcsolódó szócikkek: igazság
Lunemorte P>!

Ahol világosan és nyíltan beszéltem tudományunkról, ott beszéltem a leghomályosabban, s ott rejtettem el.

11. oldal

Veltro>!

… azon helyek közül, ahol a Grál-lovagok próbatételei zajlanak, első helyen a „Sziget” és a „Kastély” szerepel.
Az „utazás” ezekre a helyekre lényegileg sub specie interioritatis tekintendő, vagyis a tudat eltávolodásának egy, az emberi lénytől szokás szerint elzárt világba … maga Pindarosz beszélt arról, hogy a hüperboreoszok országába sem földön, sem tengeren nem lehet eljutni, s csak a hősöknek, mint például Héraklésznek adatott az utat megtalálni. A távol-keleti hagyományban, mint mondják, az északi tartomány legszélén levő sziget csak a szellem röpte révén érhető el, a tibeti hagyományban pedig Sambhaláról, a misztikus északi székhelyről, melyet Kalki avatárával kapcsolatban láttunk, azt mondják, hogy a „szellememben található”. Ez a téma a Grál legendában is megjelenik. A Grál-kastélyt a Queste-ben palais spirituelnek nevezik, a Perceval li Gallois-ban pedig a (szellemi lények értelmében tekintett), „lelkek kastélyának” … És ha Plutarkhosz utal arra, hogy Kronosz megpillantása a hüperboreai székhelyen álomban történik, akkor ez egy olyan tetszhalott állapot, mint Lanceloté a Morte Darthurban a Grál megpillantásakor, amelyről nem tudja, álom-e vagy ébrenlét, s amely a Queste-ben a sebesült lovag képében jelenik meg, aki a Grálhoz vonszolja magát, hogy enyhítse a kínjait. A közönséges tudatosság határain túli tapasztalatok ezek.

126. oldal, 21. fejezet, A Grál székhelye

Lunemorte P>!

Fogjatok hozzá a műhöz, bátor harcosok, és tanuljátok meg, leeresztve ezeket a köveket, hogy az erő múlja-e felül a szellemet vagy a szellem az erőt.

40-41. oldal

Lunemorte P>!

A Grál annak a szimbóluma, ami elveszett, és amit újra meg kell találni.

44. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Szent Grál
Lunemorte P>!

Történelmi nézőpontból a rózsakeresztesség a Templomos Lovagrend megsemmisítését követő azon titkos áramlatok egyikének tekintendő, amelyek csírájukban már ezen esemény előtt is léteztek, de mindenekfelett ez után határozták és szervezték meg magukat, ennek a tendenciának a földalatti folytatójaként.

198. oldal

Kapcsolódó szócikkek: rózsakeresztesek · Templomos Lovagrend
Lunemorte P>!

[…] az őseredeti kor lényei nem haltak meg, hanem láthatatlan formában a halandók vezetőivé váltak.

24. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Virág László (szerk.): Hasta V.
Julius Evola (szerk.): Bevezetés a mágiába I-III.
René Guénon: Metafizikai írások II.
René Guénon: Beavatás és spirituális megvalósítás
Horváth Róbert – Murányi Tibor (szerk.): Láthatatlan rezgéseim tánca minden
Titus Burckhardt – René Guénon – Frithjof Schuon: „Ismerd meg önmagad”
René Guénon: A világ királya
Chris Land: Jaguár árnyéka
René Guénon: A mennyiség uralma és az idők jelei
Baranyi Tibor Imre: Fejlődő létrontás és örök hagyomány