Gravrøvergåten (Clue 4.) 1 csillagozás

Jørn Lier Horst: Gravrøvergåten

Det skjer ting om natten i Skutebukta. Cecilia, Leo og Une oppdager at noen har spadd opp gamle graver på kirkegården, men det viser seg at den gamle kirken også rommer andre mysterier. Den gamle Kutter-presten sies å gå igjen der, og for mer enn 60 år siden tok en annen gammel prest med seg hemmeligheten om Tysker-gullet i graven.

Samtidig etterforsker politiet saken med Cecilias mor som et drap, og i Gravrøvergåten får du svaret på hva som egentlig skjedde sist sommer da hun forsvant. På samme tid skjer det nye, mystiske hendelser som leder oss tilbake til forliste frakteskip, gull og perler, og vi får forklaringen på hvorfor pensjonatet i Skutebukta nettopp fikk navnet Perlen.

Det filosofiske bakteppet i Gravrøvergåten er Søren Kierkegaards tanker rundt ansvar, frihet og valgmuligheter.

Tagok ajánlása: Hány éves kortól ajánlod?

Kagge, 2013
142 oldal · keménytáblás · ISBN: 9788248913320

RitaMoly P>!

«Livet kan bare forstås baklengs», leste hun. «Det var akkurat det politietterforskerne sa om mamma. At for å finne ut hvorfor noen dyttet henne, forsøkte de å finne ut hva som skjedde før hun forsvant.»

69. oldal, Kapittel 11. Enten eller (Kagge, 2013)

RitaMoly P>!

Hun slukket lommelykten, men ble liggende i mørket å tenke på ting hun aldri hadde tenkt på før. At det var de valgene menneskene gjorde hver dag som gjorde dem til de menneskene de var. At vi gjennom livet også formet vårt eget liv.

72. oldal, Kapittel 12. Nattevakt (Kagge, 2013)

A sorozat következő kötete

Clue sorozat · Összehasonlítás