Bevezetés ​és magyarázat Rudolf Steiner „Általános embertan”-ához 0 csillagozás

Johannes Kiersch: Bevezetés és magyarázat Rudolf Steiner „Általános embertan”-ához

Másfél évtizede újraindult a Waldorf-pedagógia Magyarországon. Az óvodák, iskolák és pedagógusképzések egymás után nyitották meg kapuikat. 2003-ban már 20 Waldorf-iskola működik hazánkban. Sorozatunk azoknak a tanároknak, pedagógusoknak az igényeit kívánja kielégíteni, akik az egyre népszerűbb Waldorf-pedagógia mélyére akarnak hatolni. Rudolf Steiner pedagógiai alapvetéseit az a több mint 20 kötet tartalmazza, melyek a hatalmas életművön belül a nevelés művészetéről szólnak. Korunk egyik legmodernebb pedagógiai irányzata a gyakorlatban nap mint nap bizonyítja létjogosultságát, s különös érzés azt tapasztalni, hogy a neveléstudomány újabb és újabb felfedezései mennyire összecsengnek Rudolf Steiner nézeteivel még akkor is, ha „terminus technicusai” eltérnek a Rudolf Steiner által használt nyelvezettől. Megéri a fáradtságot ez utóbbi, különös nyelvezetnek a megismerése, mely által elénk tárul a gyermek rejtélye. Tartson velünk e csodálatos rejtély megismerésében!

Eredeti cím: Einführung und Kommentar zu Rudolf Steiner „Allgemeine Menschenkunde als Grundlage der Pädagogik”

>!
Genius, Budapest, 2007
120 oldal · ISBN: 9789639772021 · Fordította: Honti Katalin, Tarnai Balázs

Kívánságlistára tette 1


Népszerű idézetek

>!
Miamona

Rudolf Steiner előadásai, az „Általános embertan, mint pedagógia alapjá”-ról, melyekkel 1919 késő nyarán, stuttgarti tanári spirituális kurzusainak sorát megnyitotta, ma a spirituális irányultságú antropológia legjelentősebb megnyilatkozásainak számítanak.

(első mondat)

>!
Miamona

Lehetséges-e manapság egyáltalán szervezett pedagógia? Naponta átéljük, hogyan rázza meg minduntalan az emberiséget a félelem, a gyűlölet és a kétely.

9.


Hasonló könyvek címkék alapján

Mezei Ottóné: Járjak-e a Waldorf-úton?
Vekerdy Tamás: Álmok és lidércek
Rudolf Steiner: A nevelés művészete
Rudolf Steiner: Általános embertan, mint a pedagógia alapja
Frans Carlgren: Szabadságra nevelés
Vekerdy Tamás: Milyen iskola kell a gyerekeknek?
Christoph Lindenberg: Waldorf-iskolák
Hevesi Mihály: A nyelvtanulás művészetéről
Fűzfa Balázs – Fazekas Annamária (szerk.) – Horváth H. Attila: Süss fel nap I.
Klein Sándor – Soponyai Dóra: A tanulás szabadsága Magyarországon