My ​Salinger Year 3 csillagozás

Joanna Rakoff: My Salinger Year Joanna Rakoff: My Salinger Year

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Poignant, ​keenly observed, and irresistibly funny: a memoir about literary New York in the late nineties, a pre-digital world on the cusp of vanishing, where a young woman finds herself entangled with one of the last great figures of the century.

At twenty-three, after leaving graduate school to pursue her dreams of becoming a poet, Joanna Rakoff moves to New York City and takes a job as assistant to the storied literary agent for J. D. Salinger. She spends her days in a plush, wood-paneled office, where Dictaphones and typewriters still reign and old-time agents doze at their desks after martini lunches. At night she goes home to the tiny, threadbare Williamsburg apartment she shares with her socialist boyfriend. Precariously balanced between glamour and poverty, surrounded by titanic personalities, and struggling to trust her own artistic instinct, Rakoff is tasked with answering Salinger’s voluminous fan mail. But as she reads the candid, heart-wrenching letters from… (tovább)

>!
Bloomsbury, London, 2015
260 oldal · puhatáblás · ISBN: 9781408833971
>!
Knopf, New York, 2014
272 oldal · ISBN: 9780307958013

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 3


Kiemelt értékelések

entropic P>!
Joanna Rakoff: My Salinger Year

Ez a könyv nem Salingerről szól – szerencsére, mert engem nem érdekel sem Salinger magánélete, sem pletykák Salingerről, sem Salinger mint ember.
És nem is egy Salinger-rajongó kiscsajról szól, aki azon élvezkedik, hogy közvetetten Salingernek dolgozhat – szerencsére, mert az még a Salinger-pletykálkodásnál is rémesebb lenne.

A leírás ígér történetre emlékeztető dolgokat, úgyhogy olyanokat képzeltem, hogy majd biztos kibontakozik valami dráma pl. abból, hogy Joanna Rakoff – aki a Salingert képviselő irodalmi ügynök asszisztenseként dolgozott kb. egy évig – munkája során többek között azzal foglalatoskodik, hogy a Salingernek küldött rajongói levelekre válaszol.

De ami kibontakozik, az sokkal jobb ennél – egy kedvesen-kaotikus felnövéstörténet, főszerepben – nem, nem Salingerrel, hanem egy olyan csajszival, aki a szokásos New York-i ifjúművész-álmot követi: egyetem után munkát vállal egy irodalmi ügynökségnél kb. semmi pénzért, verseket ír, háztető-partikat és hipster-kávézókat látogat (csak a 90-es évek közepén még nem hipsternek hívták őket), egy lepattant, fűtetlen házikóban éldegél Brooklynban a csávójával, és próbálja kitalálni, hogyan akar élni.

Olyan – aranyos az egész. Nem gagyin aranyos, hanem tényleg az – ahogy a csóró Joanna egy langyos tavaszi napon munkába menet átvág egy menő hotel előterén, és amikor az ajtónálló csávó vendégnek nézi és felajánlja, hogy taxit hív neki, azt mondja: „olyan szép idő van, inkább gyalog megyek”. És egész salingerien pontos és brutális is néha – ahogy a tök-naiv és idealista Joanna próbálja feldolgozni az ún. felnőtt-életet – hogy régi barátai gyakran inkább a biztos rohadást választják a New York-i csóró művész-káosz helyett; vagy hogy ő is képes beleragadni dolgokba és rosszul dönteni, pedig fiatalabb korában ő se hitte, hogy ilyesmiket fog csinálni.

Ráadásul ez a csajszi korábban nem is olvasott Salingert!
Annál jobb, amikor végül mégis Salingert olvas, és rájön, hogy az mennyire jó, és mennyire releváns még most is, neki is, akkor is, ha ő nem 16 éves Holden és nem csodagyerek a 30-as évek New Yorkjában.

Persze engem nem kell erről győzködni.
Mégis örülök, hogy JR is érzi ezt, és tök szépen leírja.
Úgyhogy az ő könyvén is úgy bőgök egy-két helyen, ahogy a Zabhegyezőn meg a Franny és Zooey-n szoktam.

6 hozzászólás

Hasonló könyvek címkék alapján

Matthew Perry: Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing (angol)
Paul Auster: 4 3 2 1 (angol)
Michael Cunningham: The Hours
Tracey Garvis Graves: The Girl He Used to Know
Taylor Jenkins Reid: The Seven Husbands of Evelyn Hugo
Michelle Obama: Becoming
Jeannette Walls: The Glass Castle
Patti Smith: Just Kids
Cheryl Strayed: Wild
Kristin Hannah: Firefly Lane