Successful ​Self-Publishing 1 csillagozás

How to self-publish and market your book in ebook and print
Joanna Penn: Successful Self-Publishing

Do ​you want to successfully self-publish?

There are thousands of new books being published every day, but many self-published books quickly sink to the bottom of the pile.

Many authors are frustrated because there are so many options for self-publishing, and they don't know which one to choose or what will be best for their book.

Others spend thousands of dollars to publish and end up broken-hearted with the result.

But it doesn't have to be this way.

I've spent the last seven years self-publishing bestselling fiction and non-fiction books and in 2011, I left my day job to become a full-time author entrepreneur. I've made lots of mistakes along the way, but through the process of self-publishing 17 books, I've learned the most effective way to publish and market your books. In this book, I'll share everything with you.

The book includes:
– What you need to know before you self-publish
– Why self-publishing an… (tovább)

>!
108 oldal · puhatáblás · ISBN: 9781912105854
>!
110 oldal · ASIN: B019H38JL2

Kiemelt értékelések

Rémálom P>!
Joanna Penn: Successful Self-Publishing

Joanna Penn: Successful Self-Publishing How to self-publish and market your book in ebook and print

Ha már ingyenes könyv, és olyan sokan istenítik Joanna Pennt, gondoltam ránézek erre. Főleg a marketing része érdekelt volna, de újat nem mond, és nagyon felületes is: Persze, vezessél blogot és csinálj podcastet, mert arra mindenkinek ideje lesz. (Tudom, tudom, bele kell áldozni ennyi energiát, de hogy random kitaláljak egy témát, amiről én majd podcastet alkotok vagy blogot vezetek, annyira nem vonz.)

A legjobb marketing stratégiának azt tartja, hogy sok könyvet írj és aztán kezdj el úgy reklámozni, egy könyves szerzőként nehéz. Ja, és ha lehet, sorozatot írj, mert arra ráfüggnek az olvasók, és az első részt add ingyen. Ezek amúgy még nem is rossz tanácsok, de nem tudom, hogy ez annyira univerzális marketing lenne. Nyilván, ha az ember írásból akar élni, akkor több könyvet fog írni, de nem hiszem, hogy erre a sorozat lenne feltétlen a megoldás.

És amúgy ennyiben ki is merülnek a marketing tanácsok. A könyv másik fele az e-book és magánkiadás rejtelmeiről szól (szintén nem valami részletesen vagy érdekfeszítően), és nem hiszem, hogy magyar vonzatban ennek lenne jelentősége, mert odakint elhiszem, hogy az írónő bevételének 86%-a az e-book eladások, de itthon ez egyszerűen nem működik.


Hasonló könyvek címkék alapján

Jeff VanderMeer: Wonderbook
Donald Maass: Writing the Breakout Novel
Angela Ackerman – Becca Puglisi: The Emotion Thesaurus
Pawan Mishra: On Writing Wonderfully
Elena Ferrante: Incidental Inventions
Elise Hurst: The Storyteller's Handbook
Samara O'Shea: For the Love of Letters
Julia Cameron: The Artist's Way
Patricia Highsmith: Plotting and Writing Suspense Fiction
Pat Pattison: Writing Better Lyrics