Társasjáték-pedagógia 6 csillagozás

Jesztl József – Lencse Máté: Társasjáték-pedagógia

A ​kötet a társasjáték-pedagógia elvi alapjait igyekszik rögzíteni, segítséget nyújtva mindazoknak, akik pedagógiai célokkal társasjátékokhoz fordulnának. Minden jó játék a játékon belüli probléma megoldására motiválja a gyereket. Teszi ezt úgy, hogy újabb és újabb problémák meghatározásához és megoldásához csinál kedvet. A szerzők a játék általi, de játékon belüli fejlődés meghatározását tűzték ki célul. Azt szeretnék, ha egyre többen hinnék el, hogy van értelme társasjátékokkal foglalkozni, és hagyni kicsit játszani a gyerekeket, akár direkt fejlesztési szituációk helyett is. A pedagógiai és pszichológiai
alapoktól indulva, a játék meghatározásán át a társasjáték-pedagógiai alapvetésekig jutnak
el, hogy bemutassák az általuk tapasztalt fejlesztő hatásokat, kísérletet téve arra, hogy létrehozzanak egy olyan eszközt, mely képes mérni és értékelni a gyerekek játékban nyújtott teljesítményét.
A könyvet az összegzés mellett egy játékajánló zárja, ahol néhány… (tovább)

>!
112 oldal · ISBN: 9789638896643

Most olvassa 3

Várólistára tette 12

Kívánságlistára tette 9


Kiemelt értékelések

AeS P>!
Jesztl József – Lencse Máté: Társasjáték-pedagógia

Ezt az értékelést talán két hónapja kellett volna megírnom, amikor még csak befelé mentünk az otthoni összezártságba, és nem – remélhetőleg – kifelé jöttünk belőle.
Sose voltam egy nagy társasozós, társaságban mindig jókat nevetnek a stand-up jeleneteimen, amikor elmesélem, hogy hogyan küldtek a szüleim olvasni társasjáték helyett; hogy apukám szerint felnőtt embereknek nem szükséges társaságban kártyázniuk, mert ha intelligensek, akkor beszélgessenek, ha nem, akkor meg menjenek haza; hogy az egyik nagymamám nyugdíjas pedagógus, ezért a Ki nevet a végén?-t két dobókockával játszottuk, először összeadást, később szorzást gyakorolva. Gyakran hergelem az ismerőseimet, hogy ha játszani akarnak velem, készüljenek, hogy csak pénzben vagyok hajlandó, és egyébként is igyekszem megóvni a baráti körömet attól, hogy játszaniuk kelljen velem és a versengő alaptermészetemmel.
Szakkönyvként került a kezembe ez a kötet, és elámultam az összeszedettségén, pontosságán, kreativitásán. Máshogy nézek a társasjátékokra, és az, hogy ezt nálam elérte, hatalmas dolog.
Ha otthon vagytok gyerekkel vagy gyerekekkel, ha velük dolgoztok, de akár ha csak szerettek társasozni, bátran olvassátok el ezt a könyvet, rengeteget lehet tanulni belőle.

Morn>!
Jesztl József – Lencse Máté: Társasjáték-pedagógia

Szuper! Régóta (kinyomtatva) várakozott az olvasásra, de végre eljutottam idáig! Öröm volt kézbe venni és olvasni ezt az erős, tömör szakmai, mégis játékos anyagot. Fel is lelkesültem, hogy kéne (újra) társasjátékos csoportot csinálni a gyerkőcökkel, ha újra lehet. Korábbi közösségi terünkben próbálkoztam, több-kevesebb sikerrel, szívesen játszottak, bár a régi bejáratottakkal, nehezen tanultak bele újba. Több türelemre lett volna szükség a részemről… :) Most már biztosan máshogy csinálnám, kezdeném újra. Több játékot is beszereznék, főleg kezdő, party játékokat. Sajnos én is azt tapasztaltam, hogy a közösségi térbe betévedő gyerekek többsége nem lát társasjátékot otthon, legalábbis a klasszikusokon nem igazán jut túl. Szabályosan majdnem megkönnyeztem azt a 12 (!) éves kisfiút, aki életében velem jengázott először, alig akarta abbahagyni. No meg a Bang!-nek is akkora sikere volt, hogy a csapatukból hárman is azt kérték karácsonyra…
Szükség van a társasjátékokra. Remélhetőleg most már elindultunk egy olyan irány felé, hogy egyre kevesebben fognak furcsán nézni rám, ha beismerem, hogy a társasjátékozás az egyik hobbim. Igaz, azért vannak még furcsa mosolyok, amolyan „jaj kislányom, de cuki vagy a kis játékaiddal”, de azért már alakul. Szerencsére mindig vannak újak is, akiket bele lehet rántani ebbe a remek hobbiba. :)
Abszolút javasolt olvasmány mindenkinek, aki szereti a társasjátékokat, érdekelik annak pedagógiai vonatkozásai, vagy csak szeretne egy jót játszani a gyerekeivel / munkahelyi kölkökkel és kíváncsi, milyen területen is tud nem direktben fejlődést elérni.
A borító is szuper! Az Agricola állatkáit felismerem belőle, de a szürke lóra nem jövök rá, melyik játékból lehet. :)

>!
112 oldal · ISBN: 9789638896643
_selene_ IP>!
Jesztl József – Lencse Máté: Társasjáték-pedagógia

Intelligensen felépített, érthető, olvasmányos kötet.
Az eddig is tudvalevő volt, hogy a játék erős személyiségformáló, motiváló erővel bír a pedagógiai munka során. Jelen kötet gyakorlati tanácsokat ad ehhez, példák sokaságán keresztül illusztrálva a társasjátékokkal való nevelés hasznosságát. Még több kedvem lett játszani és játszva tanítani.

"A világ hat a játékokra, a játék hat a játszóra, és végül
hisszük, hogy a jókedvű játszók okosan szólnak bele a világ formálásába." Így legyen.

jevus>!
Jesztl József – Lencse Máté: Társasjáték-pedagógia

Igazàn hasznos tàrsasjàték-pedagògiai könyv. Sok gyakorlati tanàcsot ad arra vonatkozòan, hogy hogyan hasznàlhatjuk a tàrsasjàtékokat az iskolai nevelés soràn. Különösen hasznosnak talàlom a naplòzàsi segédletet, amelynek segìtségével az egyes gyerekek fejlôdését tudjuk nyomon követni, részterületekre bontva. Konkrét jàtékajànlàst is tartalmaz a könyv. A megfelelô jàték kivàlasztàsàt egy tàblàzat segìti, ami a különbözô fejlesztési területekre lebontva értékeli a tàrsasjàtékokat.
Hasznos olvasmàny pedagògusoknak, szülôknek egyarànt.


Hasonló könyvek címkék alapján

Guba Anna – Pataky Gabriella – Tóth Eszter: Épített környezeti nevelés az óvodában
John Holt: Iskolai kudarcok
Raffai Judit: A magyar mesemondás hagyománya
Kőrösné Mikis Márta: A digitális írástudás gyermekkori megalapozása
Chiara Piroddi: Montessori műhelye
Andóczi Balogh Éva: Észrevétlen kutatás
Balázs István (szerk.): A génektől a társadalomig: a koragyermekkori fejlődés színterei
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság
Forrai Katalin – Sz. Vida Mária – T. Aszódi Éva: Művészetre nevelés a családban
Lantos Mihály: Tanítsd meg tanulni!