Jean Genet (1910-1986) vitathatatlanul a 20. század egyik legjelentősebb francia írója. A Töredékek egy meghatározhatatlan műfajú, csodálatos szöveg. Egyszerre olvasható prózaversként, regénytöredékként, monodrámaként. Ugyanakkor ez az ihletett, költői mű Genet egyik legmegragadóbb, legszemélyesebb vallomása, melyben nyíltan beszél érzelmi életének válságairól, homoszexualitásáról, írói kétségeiről és kudarcairól. Genet-t nem csupán a nyelv páratlan művészeként mutatja be ez a befejezetlenül maradt, mégis zseniális alkotás, hanem érzékeny és sebezhető, sokat szenvedő emberként is.
Töredékek… és más írások 2 csillagozás
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Spectaculum Kijárat
Enciklopédia 13
Szereplők népszerűség szerint
Most olvassa 1
Várólistára tette 9
Kívánságlistára tette 10
Kiemelt értékelések
Mocsárszöveg, szövegmocsár. Sűrű, ízes mondatszövés, szabadelvű kultúrvadállatság. Sodrodás, örvénylés, irodalmi flow. Életérzés, életérzékelés, nem fájdalmas, nem gennyedző kelés, tapasztalatmorzsák, mi pedig galambok glúglú.
Big lájk!
Népszerű idézetek
Az öngyilkosság gondolata – nem a vágya – hanem a gondolata, negyvenedik életévem körül tisztán felütötte bennem a fejét. Úgy látom, hogy az életuntság szülte, valamiféle belső üresség, melyről úgy tűnt, hogy a visszafordíthatatlan lépésen kívül semmi nem képes megtörni.
45. oldal, Töredékek... - Az ürügy (Kijárat, 2012)
Az olyan előadás, mely nincsen hatással a lelkemre, hiábavaló volna. Hiábavaló, ha nem hiszek abban, amit látok, s a mi – bár soha nem is volt – befejeződik, miután lehull a függöny. A művészet egyik feladata kétségtelenül abban áll, hogy a vallásos hitet a szépség hatóerejével helyettesítse.
68. oldal, Levél Jean Jacques Pauvert-nek (Kijárat, 2012)
[…] Így történhet meg az, hogy amikor 1942-ben Genet újra bíróság elé kerül (ekkor épp egy értékes, illusztrált Verlaine kötet ellopása miatt, melynek kapcsán csak annyit mond: "nem ismertem az árát, de az értékét igen"), Jean Cocteau is felszólal a védelmében, és a korszak nagy írójának nevezi.
81-82. oldal, Darida Veronika: Töredékkutatás (Kijárat, 2012)
A homoszexuális elutasítja a nőt, aki ironikus módon úgy áll rajta bosszút, hogy újra felbukkan benne, és veszélyes testhelyzetbe kényszeríti. Azt mondják rólunk, elnőiesedtünk. A száműzött, elrekesztett, kigúnyolt Nő gesztusainkban és hanghordozásunkban újra felszínre tör bennünk, és rátalál a fényre: hirtelen kilyuggatott testünk valószerűtlenné válik.
49. oldal, Töredékek... - Az ürügy (Kijárat, 2012)
Hogy méltón temethessék el egyiküket a magukfajtából, barátja felajánlotta egyetlen öltönyét, a fiatalok pedig kigúnyolták: ökölre mentél velük. A hasznosság elvén túl, s te tudod ezt, létezik hát egy másik is, mely megköveteli tőlünk, hogy egy kupac bűzlő húsért mindenünkről lemondjunk: ez a költői elv, mely eltávolítja az eseményt, s a nyelv mozdulatlan egére szögezi.
60. oldal, Töredékek... - Egy második beszélgetés töredékei (Kijárat, 2012)
Finivel Genet egy a négerek számára szervezett táncos ünnepségen (Négerbálon) ismerkedik össze, majd gyakori vendég lesz a festőnő hatalmas luxusotthonában (habár annak közel húsz macskáját soha nem tudja megszokni). A meglehetősen szabados erkölcsű Fini egyszerre két férfival is együtt él: egy festővel és egy emigráns íróval (Gombrowicz francia fordítójával).
88. oldal, Darida Veronika: Töredékkutatás (Kijárat, 2012)
Hasonló könyvek címkék alapján
- Nyáry Krisztián (szerk.): Nem kötelező 2. – Tiltott irodalom 93% ·
Összehasonlítás - Roger Peyrefitte: Különleges barátságok ·
Összehasonlítás - Mathias Énard: Mesélj nekik csatákról, királyokról és elefántokról 88% ·
Összehasonlítás - Françoise d'Eaubonne: A kamasz költő ·
Összehasonlítás - Françoise d'Eaubonne: Arthur Rimbaud szenvedélyes élete ·
Összehasonlítás - Guillaume Musso: Az éjszaka és a lányka 88% ·
Összehasonlítás - Dominique Fernandez: Becsületbíróság ·
Összehasonlítás - Kőrössi P. József (szerk.): Mágnes mellett a vas ·
Összehasonlítás - Édouard Louis: Leszámolás Eddyvel 85% ·
Összehasonlítás - André Gide: A pénzhamisítók 84% ·
Összehasonlítás